terapiassa käynnit työaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori

Vieras
eli käyn eräänlaisessa terapiassa (kunnan, ei yksityinen) viikottain. Elokuussa minulla alkaa työt ja työaika on 8-16, eli vastaanottoaikaa en millään saa työajan ulkopuolelle. Mitä teen? miten selitän viikottaiset lääkärikäynnit työnantajalle... ? onko minun vaan lopetettava terapia....

Mä käyn omalla ajalla, meillä on siis liukuma. Otan ajan aina mahdollisimman myöhään iltapäivästä. Työajalla en käy koska en halua selitellä sairaspoissaoloja turhaan.

Kannattaa kysyä työnantajalta. Itse käyn työaikana, eikä käynnit vaikuta palkkaan tai mene omalla ajalla. Asia on sovittu ymmärtäväisen työnantajani kanssa. Yleinen käytäntö lienee se, että käynnit menee omalla ajalla tai otetaan palkasta pois. Ota aika ensimmäisenä aamulla tai iltapäivän viimeisenä, mutta älä nyt töiden vuoksi terapiaa lopeta.

iskee stressi... syksyn työ on pieni sijaisuus ja en todellakaan ensimmäisenä tahtoisi alkaa selittämään pomolle että tarttis saada palkatonta pari tuntia joka viikko kun käyn terapiassa... :( se vaikuttaisi työpaikallakin aika paljon jos olen poissa.