teoreettinen tilanne: kokeilisiko mietoja huumeita jos tietäisit ettet jää kiinni tai koukkuun?

• Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
Kokeilisin. Tilaisuuksia on tullutkin mutta ei ole pokka riittänyt kokeiluun,olen tyytynyt vain tupakkaan ja kaljaan. Erityisesti nämä ´vauhti´huumeet kiinnostaa. esim.ekstaasi. Tai siis niiden vaikutus. Mutta en usko että koskaan oikeasti kokeilen.

"hola"
Olen kokeillut kannabista ja taikasieniä. Kannabiksesta tulee yleensä rentoutunut ja kevyt olo, naurattaa ja ajatus katkeilee. Tekee mieli jotain makeaa. Toisinaan olo on hiukan vainoharhainen tai jopa tuskainen, mutta sen ymmärtää päihteen aiheuttamaksi olotilaksi.

Taikasienet eivät ole mietoja päihteitä. Ne ovat kyllä siinä mielessä turvallisia käyttää, ettei niillä voi tappaa tai vahingoittaa itseään esim. yliannostuksella, mutta mietoja ne eivät ole. Psykedeelien käyttö vaatii aina valmistautumista ja tarkkaa harkintaa. Psilosybiinisieniä käytettäessä matkustat itseesi, ohitat aivojesi tuottamat totuudet ja yhteiskunnan sinne istuttamat asiat. Taikasienet pakottavat sinut kohtaamaan vaikeita asioita elämäsi ajalta, ne vievät sinut todella syvälle minuutesi syövereihin, jopa niin pitkälle, ettei minuuttakaan enää ole. Kaikki eivät kestä sitä, että heidän arkitodellisuutensa riistetään heiltä. Kaikki eivät tunne oloaan turvalliseksi kun he näkevät sosiaalisten kudelmien läpi. Taikasienet voivat viedä sinut taivaaseen tai helvettiin, ja muutama tuntikin helvetissä on todella pitkä aika kun aivosi eivät rekisteröi ajan kulkua, jolloin sekuntikin voi tuntua tunnilta.

"vieras"
En kokeilisi siltikään, ja ei tuo riippuvaisuuden pelko mulla syynä ole ollutkaan siihen, etten ole kokeillut koskaan. Omakin järki sanoo, ettei kokeilusta nyt heti riippuvaiseksi tule. En vaan tahdo kokeilla, riskeerata terveyttäni tai joutua hankaluuksiin laittomien aineiden takia. En halua päätäni sekaisin, muuta kuin alkoholilla, ja pelkään mietojenkin huumeiden aiheuttavan sekavan ja pahan omituisen olon niiden aikana että sen jälkeen. kyllä mä haluan säilyttää itsekontrollini aina ja alkoholin kanssa sen jo osaan =) Nuorena riitti ne typerät holtittomat kokeilut viinalla, miten saadaan pää sekaisin.

"hola"
Järkkyä porukkaa...
EN kokeilis eikä kiinnosta pätkääkään. Viina + viini riittää jos haluan "kekkuloida".
Alkoholihan ei ole mieto päihde ollenkaan, vaan vaarallinen liuotin. En ole koskaan saanut itseäni millään aineilla niin sekaisin kuin viinalla. Se on hyvä, että alkoholi "riittää" sinulle, minulle riittävät paljon miedommat ja turvallisemmat päihteet.

"mööh"
[QUOTE="a.p";23974118]voiko sitä tunnetta rinnastaa känniin?

Ja itte ajattelen "miedon" huumeen olevan sellaista mitä poltetaan, mutta ei esim vedetä nenään tai piikitetä suoneen.[/QUOTE]

eli heroiinikin on mieto huume?

"vieras"
[QUOTE="hola";23975210]Alkoholihan ei ole mieto päihde ollenkaan, vaan vaarallinen liuotin. En ole koskaan saanut itseäni millään aineilla niin sekaisin kuin viinalla. Se on hyvä, että alkoholi "riittää" sinulle, minulle riittävät paljon miedommat ja turvallisemmat päihteet.[/QUOTE]

Kuka on sanonut, että haluaa alkoholillakaan sekaisin? Ilemisesti tuo suon pääsekaisin halu kertoo sinusta ihan tarpeeksi.Kyllä minäkin tiedän, että alkoholilla saa nupin sekaisin halutessaan ja kunnolla saakin, mä vaanm olen oppinut jo nuoruuden jälkeen kontrolloimaan alkoholin kanssa itseäni, että se nuppi ei mene sekaisin enää. Esimerkiki 3 siideriä tai 3 lasia viiniä on taatusti ihan turvallinen annos, mutta toki jos sä olet vetänyt kirkkailla itsesi ääriämyöten sekaisin niin siihen nähden varmaan huumeet on sulle pikkujuttu.

"hippi"
[QUOTE="mööh";23975219]eli heroiinikin on mieto huume?[/QUOTE]

Jos se riittää "miedoksi", että se on alkoholia harmittomampaa niin sitten se on. Mielestäni molemmat on kyllä kovia joista pitää pysyä erossa

Mep
[QUOTE="hola";23975210]Alkoholihan ei ole mieto päihde ollenkaan, vaan vaarallinen liuotin. En ole koskaan saanut itseäni millään aineilla niin sekaisin kuin viinalla. Se on hyvä, että alkoholi "riittää" sinulle, minulle riittävät paljon miedommat ja turvallisemmat päihteet.[/QUOTE]

Juu, nykyisellä max 2 krt vuodessa tahdilla kevyt hiprakka sopii mulle. Joskus nuorena tuli pämpättyä enemmän, mutta tajusin kyllä todellisuuden ympärillä silloinkin....

En hyväksy muita huumeita missään muodossa.

Kokeilin. Hyvä oli fiilis, mutta jälkeenpäin pää oli ihan sairaan kipeä...Särky voitti jopa kunnon juon-sekaisin-kaikkea-kunnes-muistini-menee-ja-herään-naapurikaupungista-kännien jälkeisen jomotuksen...Plussaa oli se, että maailma ei mennyt samalla tavalla sameaksi kuin kännissä ja tuntui, että ajatus suorastaan lentää (toisin kuin kännissä, jolloin ajattelu "tökkii" pahasti..).. En jäänyt koukkuun.

[QUOTE="alma";23974374]Eiköhän joka toinen ole jotain kokeillut. Kauheaa jeesustelua osalla, on ainakin mennyt valistus hyvin perille. Toivottavasti ette juo koskaan viinaa, siitäkin voi kuolla ihan yhdestä kerrasta. Myös kofeiiniin jää koukkuun, se vasta kamala huume onkin!
Itse olen joskus kokeillut, ei tehnyt suurta vaikutusta.[/QUOTE]

Mitä nyt vähän tuli kusta päähän.
Mä en tajua, että aikuiset kehuskelee huumekokeiluillaan kuin teinit...

"hippi"
Alkoholin ympärille liittyy niin paljon paskaa ettei tosikaan.

Naiset ei saisi kulkea lyhyessä hameessa kun humalainen raiskaa ja mies ei saisi mennä illalla grillille. Ja molemmat suositukset ovat tulleet poliisilta jonka mukaan moinen käytös on omiaan aiheuttamaan ongelmia.

Alkoholia en suuhuni laittaisi ellei joku maksaisi siitä hyvästä kohtuullisen hyvää korvausta. Hyi helvetti. Moinen kontrollin menettäminen ja itsensä lamaaminen on mielestäni täysin käsittämätöntä toimintaa.

"vieras"
Kaks kertaa oon kokeillu kannabista, ei mitään vaikutusta, mutta alan veteraanit sanoivat, että joillakin vaatii useamman kerran ennen kuin vaikuttaa. Ei sitte kiinnostanut niin paljoa, että olisin jatkanut yrittämistä :D

apebfn
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23975374:
Mitä nyt vähän tuli kusta päähän.
Mä en tajua, että aikuiset kehuskelee huumekokeiluillaan kuin teinit...
Mietippä itse omaa suhtautumistasi.

Itse olin kaupungilla koulujen lopettamispäivän iltana. Näin oksentamista, pahoinpitelyn, puskassa panemista ja veriseksi itsensä rypeneitä teinejä ja lapsia.

- se on alkoholikulttuuria.

Ajattele sitä vaihtoehtoa, jossa nuoret istuvat ringissä jutellen ja syleillen naivisti maailmaa, pelaavat sanaselityspeliä ja heräävät aamulla omasta vuoteesta

Yhteistyössä