Tenava- päiväkodit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
Onko kellään kokemusta Tenava-päiväkotiketjun päiväkodeista? Pieni tyttömme aloittaa toukokuussa päiväkodin ja musta tuntuu ihan kamalalle! Tyttö on vasta vuoden ikäinen, mutta mun on pakko palata kouluun jotta valmistun määräajassa, poissaolokaudet on jo käytetty. Saimme paikan eräästä Tenava-päiväkodista ja haluaisin kuulla kokemuksia, ehkä mieli paranisi jos jollakin olisi jotain hyvää kerrottavaa. Ja myös kokemuksia pienen lapsen päiväkotihoidosta saa kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Eikö kellään kokemuksia?

Ei taida auttaa sua, mut kaverini oli siellä töissä eikä tykännyt touhusta...
Liikaa lapsia ryhmissä, eikä saaneet sijaisia koskaan. Kun otti puheeks pomon kanssa niin välit meni. Mut ryhmäkoothan on törkeän isoja kaikkialla ja ei niitä sijaisia tahdo kunnalliseenkaan saada.
Lapset voi kuitenkin käsittääkseni ihan hyvin ja työ hoidettiin niin hyvin kun se oli mahdollista niissä puitteissa...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Eikö kellään kokemuksia?

Ei taida auttaa sua, mut kaverini oli siellä töissä eikä tykännyt touhusta...
Liikaa lapsia ryhmissä, eikä saaneet sijaisia koskaan. Kun otti puheeks pomon kanssa niin välit meni. Mut ryhmäkoothan on törkeän isoja kaikkialla ja ei niitä sijaisia tahdo kunnalliseenkaan saada.
Lapset voi kuitenkin käsittääkseni ihan hyvin ja työ hoidettiin niin hyvin kun se oli mahdollista niissä puitteissa...

Paljonko on liikaa lapsia? Tytön päiväkodissa on 14 lasta ja 3 hoitajaa, musta se ei tunnu hirveän isolta määrältä hoitaajaa kohti, varsinkin kun näitä pieniä on vain pari, loput on vähän isompia tai viisivuotiaitakin, silä se on sisarusryhmä. Voi ei, voispa olla siellä kärpäsenä katossa...

En suosittele tenava-päiväkotia,mulla kaveri tenavilla työssä ja ei omaakaan lasta laittanut tenaville vaikka olisi saanut,siellä on todella huono hoito,välillä wc-paperi loppu ja välillä lapset itkee nälkää mitä kaverini on kertonut.

Winhis, olin itse neljä vuotta Tenava-päiväkodeilla töissä, enkä ikäväkyllä voi suositella paikkaa. En veisi omaa lastani sinne. Työntekijät ovat kyllä ammattitaitoisia ja innokkaita nuoria, mutta johdon puolella mättää pahasti. 14 lasta ryhmässä on pienten ryhmässä lakisääteisesti ok (alle 3-vuotiaita lapsia saisi olla kasvatusvastuullista kohtaan 4), mutta työntekijät joutuvat Tenava-päiväkodeilla tekemään lasten hoidon lisäksi kaiken muunkin kuten siivouksen, joka vie ison osan päivästä. Päiväkodissa ei ole laitosapulaista tai keittiötyöntekijää. Ja jos meininki ei ole viidessä vuodessa muuttunut, niin sijaisia todellakin saa harvoin. Ruoka tulee Tenavien omasta keittiöstä ja eikä todellakaan ole laadukasta. Välipalat ovat melkein päivittäin kiisseliä. Ikävä mustamaalata edellistä työnantajaa, mutta kunnallinen päivähoito on mielestäni paljon laadukkaampaa. Suosittelen sitä lämpimästi!

Yhteistyössä