Tenava lähti jälleen yksin pyöräilemään vaikka kuinka sanoin, että..........

• Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen vielä jatkaa
Lähdin tuon viestin jälkeen lapsen perään ja onneksi hän olikin mäen alla odottelemassa minua. Sitten teimme pienen lenkin, teki kyllä itselllekin ihan hyvää. Ja lapsi sanoi niin ihanasti, että "lenkit ovat hänen lempiherkkuaan". Lapsukainen kun pitää kovasti ulkona olemisesta ja nyt siis pyörällä ajamisesta.

Eli ekana kiellät lasta ottamasta pyörää, uhkaat soittaa poliisitkin perään jos hän pyöräilemään lähtee.

Lapsi ei tottele, vaan ottaa pyörän ja lähtee.

Menet perään, saat hänet kiinni - ja palkitset hänet pienellä pyörälenkillä?!

Jotenkaan mua ei ollenkaan hämmästytä se, että lapsi 'ei tottele mitään'. Ei ihme, jos vanhemman toiminta on noin epäjohdonmukaista ja lasta hämmentävää.

alkuperäinen
No pakkohan lapsen perään oli lähteä ja lapsi halusi mennä lenkille. Tämmöistä tämä on lapsen kanssa elo, aika pitkälti hänen toivettensa mukaan mennään. Mutta kyllä sitä kerkeää kotitöitäkin aina jossakin rakosessa tekemään.

???
mietin vaan että miten teen kun lapsi menee ulos sillon kun on kielltty miten estän häntä menemästä ulos? sidon kiinni johonkin?? Muutenhan mä saan seistä ovella koko päivän vartiossa..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26334002:
No pakkohan lapsen perään oli lähteä ja lapsi halusi mennä lenkille. Tämmöistä tämä on lapsen kanssa elo, aika pitkälti hänen toivettensa mukaan mennään. Mutta kyllä sitä kerkeää kotitöitäkin aina jossakin rakosessa tekemään.
Voi hellanlettas :heart:

Kun lapsikulta haluaa.

Jos menet lapsen toiveiden mukaan, niin älä edes yritä kieltää, jos sun kiellot on yhtä tyhjän kanssa kuitenkin. Lapsi oppii vain sen, että ihan sama mitä äiti tai iskä sanoo, ei niitä tarvitse totella jos ei halua.

(ja jos perheessä on yksi lapsi, 7½ v, niin se vasta kummaa olisi jos ei kotitöitäkään ehtisi tekemään :LOL: )

• Tykkää
Reactions: nedra ja Tepadj
Tämän kaiken luettuani mä en oikein tiedä mitä pitäisi ajatella :O....

Jos lapsesi ei kerran tottele/pysy sovituissa säännöissä pyöräilyn suhteen, niin hanki pyörään lukko ja käytä sitä.

Jos pitää sanomaa tehostaa uhkauksella, niin päästä suustasi ulos sellainen uhkaus, minkä myös pystyt toteuttamaan. Pysy sanoissasi.

Jos lapsesi on rikkonut sääntöäsi vastaan, niin...

Äh, antaapahan olla. Kyllä se seitsemän vuotias tietää, miten pyöritellään... "Mä olen kumipallosi sun leikkikalusi vain, pompin, pompin, pomp..." ;)

Mä tiedän. Ajattelen, että provo provo provooooo, koska sehän tää on.
Mä toivon että on. Mutta kun on pari krt tullut törmättyä vastaavaan oikeassa elämässä (lapsi sairaana, mutta haluaa ulos, joten pakko se on päästää...lapsi karannut pois pihasta, kotiarestia määrätty, mutta ei sitä väkisin voi sisälläkään pitää joten menköön sitten ulos ja/tai kavereille...jne) niin tietää että ei se välttämättä ole provo. Jotkut ON kädettömiä omien lastensa suhteen.

Yhteistyössä