Temesta lentopelkoon

  • Viestiketjun aloittaja Paahtoleipä
  • Ensimmäinen viesti
Paahtoleipä
Sain siis lääkäriltä 1mg Temestaa lentopelkoon koska oxamin 15mg ei auttanut kalkkitablettia enempää vaikka otin niitä 3. Silti tuli koko 6 tunnin lennon kestävä paniikki ja pakokauhu joten nyt sitten vahvempaa lääkettä kokeillaan.
Kannattaako Temesta ottaa kuinka paljon ennen lentoa ja onko kesto sellainen että pärjää koko 6 tuntia yhdellä tabletilla? Yritin etsiä tuosta vaikutusajasta tietoa mutta ei ollut missään oikein vastausta.
 
vierailija
Jos kolme oxaminia ei auta, ei kyllä auta temestakaan sen paremmin, ellet rouhi niitä koko paketillista. Sen jälkeen nukutkin mukavasti koko lennon ja vielä sen jälkeenkin..

Sama ongelma itselläni, ja paras keino on vetää kevyt känni päälle juuri ennen lentoa, poistaa paniikin täysin! 4-6 annosta vodkaa ja ongelma on ratkaistu! Lennolla sitten lisää jos siltä tuntuu. Teräviää siksi, ettei tarvi juosta kusella jatkuvasti koneessa.
 
Vieras75
Itseasiassa Temestahan on vahvempi ja erilailla vaikuttava. Hieman nopeampi ja pidempään kestävä vaikutus kuin oksatsepaamilla.
Rauhoittavia on paha vertailla koska kaikki on erilaisia. Muistaakseni kuitenkin Temesta (ja Xanor) on yksi koukuttavimmista joten kannattaa ottaa vain tosipaikan edessä.
 
vierailija
Xanor on se tehokkain, vaikuttaa hetkessä. Sitä on turha arvauskeskuksesta yrittää saada. Yksityiseltä voi pikku paketin saada jos ei näytä narkilta.

Aika samaa kamaa ne kaikki bezot on. Lähinnä kyse siitä kuinka nopeasti vaikuttaa ja puoliintumisaika.

Lentopelkoon suosittelisin minäkin pikku kännejä, jos on vain tuo lentopelko, ei muuta tarvetta rauhoittaville.

Ja kyllä, benzojen koukuttavuutta suuresti liioitellaan. Ne syö joiden on pakko, ei sillä silloin ole väliä. Itse otan jos on tarvis. 0-5 kertaa viikossa. Rivatriliä. Näin olen tehnyt jo 10 vuotta. Mitään vieroitusoireita ei tule, kun joskus kesälomalla olen ollut 3 viikkoa ilman. Ei siis mitään! Ihan turhaan noita hyvä ja tehokkaita lääkkeitä pelätään.

En edes käsitä, mitä viihdearvoa niillä olisi? Ei mene pää sekaisin, ei tule euforiaa, ei edes hyvää oloa. Jos ottaa paljon, ainoa vaikutus on, että jalat menee makarooniksi ja alkaa vaan väsyttää. Tosi hyvää viihdettä. Tietysti nää, jotka sitten viinan kanssa niitä otaa, on eri homma.
 
Paahtoleipä
Kiitos vastauksista.
Alkoholi täytyy torpata heti alkuunsa kun jo pienikin määrä sitä laukaisee itsessään paniikkikohtauksen ja järkyttävän ahdistuksen.
Syön siis itse 40mg sepramia yleiseen ahdistuneisuuteen. Kohtauslääkkeitä en ole ennen käyttänyt ellei siis tuota oxaminia lasketa kerran kun kokeillut oon. Kieltämättä vähän skeptinen olo että mahtaako tuo temestakaan auttaa tai edes lieventää oireita. Toivossa on hyvä elää :)
 
vierailija
Mun miehellä on todella paha Lentopelko ja jotain lääkkeitä sillekkkin pitäis kokeilla että päästäisiin taas pitkästä aikaa lomalle. 8v välein on uskaltautunut koneeseen ja vannonut ettei enää ikinä lennä. Viimeksi sattui vielä olemaan paluupäivänä sen saaren pahin myrsky koskaan paikallisten mukaan, joten aikaa tarvitaan unohtamaan...Alkoholi on auttanut vähän rentoitumaan, mutta silti pelko tilojen (ei humalan) takia saanut hävetä vieressä.

Mitenhän ja mitä lääkkeitä kannattaisi alkaa terveyskeskuksesta n.100kg miehelle kyselemään?
 
vierailija
Mun miehellä on todella paha Lentopelko ja jotain lääkkeitä sillekkkin pitäis kokeilla että päästäisiin taas pitkästä aikaa lomalle. 8v välein on uskaltautunut koneeseen ja vannonut ettei enää ikinä lennä. Viimeksi sattui vielä olemaan paluupäivänä sen saaren pahin myrsky koskaan paikallisten mukaan, joten aikaa tarvitaan unohtamaan...Alkoholi on auttanut vähän rentoitumaan, mutta silti pelko tilojen (ei humalan) takia saanut hävetä vieressä.

Mitenhän ja mitä lääkkeitä kannattaisi alkaa terveyskeskuksesta n.100kg miehelle kyselemään?
Kaupasta tutti ja vaippoja.
 

Yhteistyössä