Telttassa asuminen lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8oo8oo8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8oo8oo8

Vieras
Moi
Nyt kaipaisin mielipitetitä... Olen eronnut lasten isästä, meillä on kaksi lasta, 4 ja 5v. Isän asunnossa todettu hometta kolmisen kuukautta sitten joten lapset eivät voi isällään yöpyä. Nyt isä ratkaissut asian virittämällä teltan takapihalleen missä hän on itse jo tovin elänyt. Nyt hän ilmoitti haluavansa lapset luokseen säännöllisesti 2-5 yötä kerrallaan. En pidä ajatuksesta. Jotenkin tuntuu että telttailut ovat loma-ajan juttuja. Lapselle on melko rankkaa kuitenkin jo pelkkä päiväkotielämä ja sitten jos vielä joutuu olemaan ulkona 24/7 vaikka kesä onkin. Mitä mieltä te muut äidit olette?

Kuulostaa ihan kivalta idealta :D Lapsille se voisi olla aika ikimuistoista, anna niiden nyt ainakin kokeilla. Kokeilemallahan se selviää miten lähtee sujumaan. Mutta mulla tuli sellainen juttu mieleen että eikös se lasten isä voisi vaikka vuokrata asuntovaunun siihen pihallensa, vois kuitenkin olla vähän mukavampi vaihtoehto kuin teltta..

[QUOTE="Mie";28588623]Kuulostaa ihan kivalta idealta :D Lapsille se voisi olla aika ikimuistoista, anna niiden nyt ainakin kokeilla. Kokeilemallahan se selviää miten lähtee sujumaan. Mutta mulla tuli sellainen juttu mieleen että eikös se lasten isä voisi vaikka vuokrata asuntovaunun siihen pihallensa, vois kuitenkin olla vähän mukavampi vaihtoehto kuin teltta..[/QUOTE]

Hyvä idea! Olisihan se mukavampi vaihtoehto, tosin rivitalo kyseessä mutta kuitenkin. Täytyy ehdottaa. Varaton kun on niin raha voi muodostua ongelmaksi mutta joskus voi onnistaa vaikka jonkun tutun kautta.

miten vessa? ja ruuanlaitto?

Näin kesäisin varmaan ihan kiva juttu kokeilla vähän aikaa, senhän voi ottaa vaikka lomaseikkailun kannalta. Mutta pidemäksi aikaa ja syksyllä/talvella en kyllä tykkäisi tuollaisesta ratkaisusta.

[QUOTE="...";28588697]Hei anna sen isän yrittää!

Ton ikäsille lapsille teltassa asuminen on elämys! :D

Aikooko isä tehdä homeelle jotain siellä asunnossa?[/QUOTE]

Isä yrittää löytää asuntoa mutta huonon rahatilanteen takia (myös luottotiedot menneet) se asunnon saaminen ei ole helppoa. Toivottavasti löytyy pian että pääsisi näistä erityisjärjestelyista ja turhasta stressistä

Osta lapsille silmälaput, jotka pimentävät ja huolehdi siitä, että teltta ja makuupussit ovat uusia. Et varmaan halua, että altistuvat kylmäsäilytyksessä pidettyjen varusteiden homeelle koko kesää (ja siitä isä tuskin on kiinnostunut). Laita lapsille mukaan myös pestävät sisäpussit makuupusseihin.

[QUOTE="vieras";28588715]miten vessa? ja ruuanlaitto?

Näin kesäisin varmaan ihan kiva juttu kokeilla vähän aikaa, senhän voi ottaa vaikka lomaseikkailun kannalta. Mutta pidemäksi aikaa ja syksyllä/talvella en kyllä tykkäisi tuollaisesta ratkaisusta.[/QUOTE]

Vessassä käyvät sisällä, ja ruoanlaitto on paljon kai grillillä ja nuotiolla. Onhan se kivaa lapsille mutta tosiaan minua huolettaa se kun ei ole kesälomaa vaan isä vie aina aamulla hoitoon niinkuin normaalisti, vaikka käsittääkseni työtä ei ole eli touhuaa jotain vapaehtoishommia. Eli jaksaako lapset näitä erikoisjärjestelyjä vai onko huoli turha?

Siis täh!!
Teltassa nukutun yön jälkeen hoitoon. Ei tule onnistuun.
Silloin jäädään kotiin.

Telttailu kuuluu vapaa-aikaan ei silloin kun käydään hoidossa.

Samahan se on vaikka nukuisit pää alaspäin kolmannen kerroksen parvekkeelta.

Millä tavoin nukkuminen sängyssä on eri asia kuin nukkuminen jossain muualla?? Pitääkö vielä nukkua ihan omassa sängyssä vai käykö esim pikkusiskon sänky?

Ap: Isällä on tietysti ikävä lasta ja toisin päin. Osaahan lapsi päivän-parin jälkeen kertoa, jos telttailu käy kyllästyttämään :)

No en suostuis noin niinkun pysyvänä järjestelynä. Ehkä yöks- pariks yöks viikonloppuna / sillon kun EI ole hoitoa niin sillon voi toki majottua teltassa mutta haloo - kyllä lapsilla pitää olla OIKEA katto pään päällä. Poikkeukset on tietenkin erikseen, niinkuin jo kirjotinkin. Joo, teltassa on kivaa ja jännää nukkua, mutta kyllä sille pitää olla myös vaihtoehtona oikea sänky sisällä.

No en suostuis noin niinkun pysyvänä järjestelynä. Ehkä yöks- pariks yöks viikonloppuna / sillon kun EI ole hoitoa niin sillon voi toki majottua teltassa mutta haloo - kyllä lapsilla pitää olla OIKEA katto pään päällä. Poikkeukset on tietenkin erikseen, niinkuin jo kirjotinkin. Joo, teltassa on kivaa ja jännää nukkua, mutta kyllä sille pitää olla myös vaihtoehtona oikea sänky sisällä.

Mitä sillä oikealla katolla tekee, kun teltassakin on ihan ok olosuhteet eli lämmintä ja kuivaa?

Vessassä käyvät sisällä, ja ruoanlaitto on paljon kai grillillä ja nuotiolla. Onhan se kivaa lapsille mutta tosiaan minua huolettaa se kun ei ole kesälomaa vaan isä vie aina aamulla hoitoon niinkuin normaalisti, vaikka käsittääkseni työtä ei ole eli touhuaa jotain vapaehtoishommia. Eli jaksaako lapset näitä erikoisjärjestelyjä vai onko huoli turha?

Kyllä. Huoli on turha. Sen sijaan, että olet huolissasi lapsista, olisit onnellinen heidän puolestaan, että heillä on isä joka ei halua luistaa isän hommista edes haasteellisimmissa olosuhteissa. :)

Ps. Meidän lapset haluaisivat nukkua isinsä kanssa teltassa nyt kesällä vaikka joka yö. Ja ovat itse asiassa monena yönä nukkuneetkin (minua kun ei telttaan saa) ja normaalisti tuo telttaporukka on töissä ja hoidossa käynyt. Minä itse asiassa olen ollut erittäin iloinen tuosta teltassa nukkumisesta, sillä lapset nukkuvat siellä paljon pidempään ja olen saanut monta ihanaa aamua tehdä aamutoimia rauhassa ja sitten olen käynyt telttaporukan herättelemässä aamupalalle. :)

[QUOTE="vieras";28588934]Kyllä. Huoli on turha. Sen sijaan, että olet huolissasi lapsista, olisit onnellinen heidän puolestaan, että heillä on isä joka ei halua luistaa isän hommista edes haasteellisimmissa olosuhteissa. :)

Ps. Meidän lapset haluaisivat nukkua isinsä kanssa teltassa nyt kesällä vaikka joka yö. Ja ovat itse asiassa monena yönä nukkuneetkin (minua kun ei telttaan saa) ja normaalisti tuo telttaporukka on töissä ja hoidossa käynyt. Minä itse asiassa olen ollut erittäin iloinen tuosta teltassa nukkumisesta, sillä lapset nukkuvat siellä paljon pidempään ja olen saanut monta ihanaa aamua tehdä aamutoimia rauhassa ja sitten olen käynyt telttaporukan herättelemässä aamupalalle. :)[/QUOTE]

Niin ja meidän telttailijat ovat siis 3- ja 5- vuotiaita. :)

Kyllähän tuon ikäiset osaavat kertoa, jos telttailu ei enää nappaakaan ja varmasti huomaatte, jos nukkuvat huonosti. En näe mitään syytä, miksei tota voisi kokeilla. :) Asuntovaunu voisi tietysti olla ihan isänkin kannalta parempi vaihtoehto, jos koko kesän joutuu olemaan evakossa, mutta sellaista voi olla vähän vaikea keneltäkään karavaanari-kaverilta saada juuri kesäaikaan lainaan.

Kiitos vastauskista, kokeillaan telttailua. Jos tulee ongelmaa, sitten täytyy miettiä uudestaan. Lähinnä se väsy kun riehuvat eivätkä malta nukkua ja kuitenkin pitää hoidossa jaksaa. Varsinkin esikoinen on aktiivinen lapsi ja hänelle se "vain oleminen" on tärkeetä. Ulkona kun ovat niin en usko että hetkeäkään malttavat istua vaan pää kolmantena jalkana mennään koko ajan.
Kyllä se itselle vieläkin tuntuu vieraalta ajatukselta että koko kesä menisi näin mutta aika näyttää, ehkä se osoittautuu huippujutuksi lasten kannalta, saavat olla pidemmän aikaa yhtäjaksoisesti isän kanssa.

Yhteistyössä