Moi täytyy vaihtaa operaattori kun ette tunne mun numeroon hyvästi
Hanski
Minulla on aikanaan Tele Finladista hankittu prepaid, jonne tulee Telian (Soneran) tekstiviestejä, joissa pyydetään lataamaan lataussovellus. Tämä sovellus ei kuitenkaan tunnista (aivan satavrmasti preoidiani) miksikään prepaid-numeroksi eikä homma etene. Tämä ongelma ilmeni aimemmin myös tekstiviestikyselyn (TELE SALDO) kohdalla, mikä nyt näyttää korjaantuneen.
Tulkitsen niin että Telia Soneralla on ollut ja ehkä edelleen vähintäänkin kahdenlaisia prepaideja, soneralisia ja tele-finlandialaisia. Kun netti viesti ohjasi saldohaun sonera-puolelle, se kieltäytyi tunnistamasta ja tunnustamasta preipaidiani prepaidiksi! Mutta nyt tämä toimii. Kuten myös kännykässä siis myös tekstiviesti TELE SALDO.
Hain tänään tablettiini (anroid) nyt 'uuden' Telian mainostaman sovelluksen Google Kaupasta. Vaan eipä tunnistanut tämäkään numeroani prepaidiksi, eli sonra-vaihde oli jäänyt päälle. Löysin kuiten sivuilta haun jossa neuvottiin hakemaan nimenomaan "Telia Helppo" sovellus, minkä hainkin ja sain salon näkyviin. Hyvä.
Mutta kun minulla on kaksi Telian (Finlandin) prepaidia ja ajajtteli hakea samlla Helppo-appsilla myös tämän toisen saldon. En onnistunut mitenkään syöttämään toista numeroani järjestelmään, olishan saman kapulan appsilla kuka kaverini tahansa saattanut halutessaan katsoa saldonsa. Mutta ei.
Ihmettelen että Teliala sai aikaan tämmöisenkin sotkun. Heidän näkökulmastaan on kait samalla ja omalla firmalla monia erilaisia prepaideja (?) ja niillä oma karsinansa, mitä kuluttajalle ei kuitenkaan selitetty. Loukkaa minua syvästi asiakkaana, etenkin se että lähettivät sonera-puolen toimimattomia vinkkejä ja edelleenkin (Tele Helposta en ole saanut ensimmäistäkään mainintaa tekstiviestinä kumpaankaan numerooni). Ylimielistä touhua.
Ny kaikki ok, saan molempien puhelimien saldot tekstiviestinä (TELE SALDO) , toisen myös tabletilla appsin kautta josko tällä nyt enää mitään merkitystä. Kirjoitin näinkin pitkästi, koska ymmärrän monella Tele Finlandin asiaakkkaa olleen samoja pulmia.