Tekstiviestit todisteena ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
voiko tekstiviestit riittää todisteeksi toisen tavaran varastamisessa, jos toinen osapuoli myöntää ettei anna rahaa eikä tavaraa takaisin. Eli kirjoittaa tekstiviestinä omasta puhelimestaan monta viestiä jossa laittaa ette saa tavaraa ettekä rahoja takaisin.Riittääkö tämä poliisille?

Tämä osapuoli oli luvannut maksaa tiettynä päivänä tietyn summan, itse ehdotti kyseistä päivää ja summaa ja asia on lyöty lukkoon, näkyy myös tekstiviesteissä. Sitten ilmoittaa, ettei pysty maksamaan summaa, on jo monta kertaa siirtänyt ajankohtaa, eräänä ilmoitti maksavansa aiemmin, saatuaan tavaran, mutta sitten ilmoitti tavaran saatuaan, että hän ei voikkaan maksaa silloin, vaan aiemmin sovittuna päivänä. Voi perkele. :(

Minä laitoin hänelle takaisin, että haen tavaran takaisin ,koska en ole saanut siitä rahaa. Hän uhkaa poliisilla , että se on kotirauhan rikkomista..Että millä muka todistan että tavara ei ole hänen.

ap

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
riittää todisteeksi jos puhelin no näkyy viesteissä

Kyllä näkyy, ja on hänen puhelinnumeronsa, jonka antoi aiemmin ja hänen nimellään on liittymä.

ap

riittää viestit. mie en lähtis hakemaan vaan laittaisin viestin että joko toimitat tavaran tai rahat xx aikaan mennessä huomenna tai teet rikosilmoituksen poliisille. ja jos ei toimita niin marssisin sitten oikeastikkin poliisille.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie ainaki sain tuomion laittomasta uhkauksesta tekstiviestin takia. :whistle:

Eli tarkoitat mitä? Etten voisi mainita että muuten asia menee poliisille, ellei tuo tavaraa, voinko minä saada siitä tuomion?

ap

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie ainaki sain tuomion laittomasta uhkauksesta tekstiviestin takia. :whistle:

Eli tarkoitat mitä? Etten voisi mainita että muuten asia menee poliisille, ellei tuo tavaraa, voinko minä saada siitä tuomion?

ap

voit mainita (en ehkä silti uhkailisi muuten) ja viestit riittävät todisteeksi poliisille. Tiedän tapauksen missä herjojen lähettelijä sai tuomion tekstiviesteistään.

Miten sellaisessa tapauksessa käy, jossa ostaja lupaa maksaa myös tekstiviestinä tavaran erissä, kahdessa erässä. Lupaa maksaa toisen erän aiemmin, mutta sitten muuttaakin aimmin sovittuun takas, sitten ilmoittaa ettei pysty maksamaan silloin toista erää kun sovittu. Ja ilmoittaa etten saa tavaraa enkä toista erää takaisin.

Miten sellaisessa tapauksessa käy, jossa ostaja lupaa maksaa myös tekstiviestinä tavaran erissä, kahdessa erässä. Lupaa maksaa toisen erän aiemmin, mutta sitten muuttaakin aimmin sovittuun takas, sitten ilmoittaa ettei pysty maksamaan silloin toista erää kun sovittu. Ja ilmoittaa etten saa tavaraa enkä toista erää takaisin.

Voinko laittaa tekstiviestin, että enään en anna asiassa periksi vaan halauan tavaran takaisin ja maksan hänelle ensimmäisen erän takaisin, hakiessani tavarani itselleni.

edellinen

Yhteistyössä