Tekstiilitussit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pöhkö

Jäsen
02.01.2006
229
0
16
Heips!
Onkos ketään käyttänyt noita tekstiilitusseja? Ajattelin että lapset saisi koristella muutaman tyynyliinan. Tarviiko jotain ottaa huomioon noita käyttäes? En tajunnut kysyä myyjältä mitään tusseja ostaessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 17:42 Pöhkö kirjoitti:
Niin siis tarkoitin pitääkö tyynyliinat silittää sen jälkeen kun niihin piirretty? Tai pestä?

Pestä ennen piirtelyä ja silittää kunhan kuivaneet.
 
Me käytettiin ahkerasti polttareissa viikonloppuna. Oikein hyvät oli, ainoa oli se, että aamulla huomattiin, että taisi olla kangas loppunut kesken. Ei ole vieläkään lähtenyt ihosta irti :ashamed:

Ei kai niissä sen kummempaa, heti valmiita käyttöön. Ei sottaa mun mielestä ainakaan ja pesunkin on kestänyt hyvin.
 
Mä yleensä aina eka pesen kankaan ja silitän ennen kuin alan tekemään mitään värjäämisiä. Ja yleensä tussit pitää silittää kiinni. Eikö paketissa lue?
 
Tusseissa lukee:
For almost all light-coloured textiles free of dressing. After drying (approx. 1 hour), iron for 3mins. (without using steam). Wash-resistant up to 60c. Store in a horizontal position.

Ja minulla ei kielipää toimi sitten ollenkaan eli jos joku viitsii suomentaa.
 
No siinähän lukee että käy kaikille vaaleille kankaille ja kuivuttuaan täytyy kolmisen minuuttia silittää ilman höryä. Näin ollen kestää pesun 60 asteessa. Tussit tulisi säilyttää pitkällään.

Sellainen kannattaa ottaa huomioon että varsinkin lasten käsissä sitä tussia tulee painettua melko kovaa, joten esim. tyynyliinan sisään olisi hyvä laittaa jotain paperia vaikka jottei sama kuva piirry toisellekin puolelle tyynyliinaa. Nimimerkillä kokemusta on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 19:08 tussijussi kirjoitti:
No siinähän lukee että käy kaikille vaaleille kankaille ja kuivuttuaan täytyy kolmisen minuuttia silittää ilman höryä. Näin ollen kestää pesun 60 asteessa. Tussit tulisi säilyttää pitkällään.

Sellainen kannattaa ottaa huomioon että varsinkin lasten käsissä sitä tussia tulee painettua melko kovaa, joten esim. tyynyliinan sisään olisi hyvä laittaa jotain paperia vaikka jottei sama kuva piirry toisellekin puolelle tyynyliinaa. Nimimerkillä kokemusta on.

Kiitos paljon suomennoksesta! :flower: :flower:
Joo ajattelin pahvin palan laittaa tyynyliinan sisään niin ei molemmin puolin menisi väri.
 

Yhteistyössä