Tekstailetko miehesi kanssa hänen työpäivän aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollaan samassa työpaikassa mutta eri työtehtävissä, nähdään toisiamme työpaikalla hyvin vaihtelevasti. Jonain viikkona joka päivä, joskus ei kertaakaan. Nähdessä voidaan jutella tauoilla, muuten viestitellään jos on oikeesti asiaa. Ei myöskään asuta yhdessä eli kuulumisia ei pääse aina illalla vaihtelemaan mutta silti hoidan sen mielummin vapaa-ajalla =)

Kyllä me tekstaillaan puolin ja toisin, oli sitte kumpi tahansa töissä. Tosin kumpikaan ei välttämättä heti samantien pysty vastaamaan jos on on joku hoitotoimenpide tms käynnissä.

Ei viestitellä muuten, kuin jos on joku akuutti juttu. Ja miehellä kun on korjaamo, niin välillä viestitän sille uusien asiakkaitten tietoja kun multa kyselevät et ehtisköhän se katsoa.

Mä viestittelen välilä jotain sellaista, kuin kauppalistaa tai jos pitää mennä johonkin illalla tai tehdä jotain erityistä, tai jos on joku hauska juttu jonka tahtoo kertoa heti. Mies saattaa tekstata, jos sillä tunteet kuumenee töissä, tai jos sattuu joku hauska juttu. Viestitellään usein myös tuhmia viestejä, kun se on molemmista mukavaa ja pitää "mielen vireänä". :)
Viestit on työaikana parempi vaihtoehto, kuin soittaminen, koska tekstariin voi vastata sillon kun kerkeää. Hyvin harvoin soitellaan siis, vain silloin kun on joku akuutti tilanne tai miehellä ei ole hommaa.

Meillä on chatti-yhteys päällä koko päivän toisiimme ja saman aikaisesti kymmeniin muihinkin. Toisinaan viestitellään asiallisia, joskus vain linkkaillaan uutisia ja netissä liikkuvia "juoruja" jne. Molemmat "tietotöissä" ja tämä on alalla tavallista kaikkien keskuudessa - siis olla koko ajan "online".

[QUOTE="Mie";28353169]No te jotka niitä viestejä laitatte, niin onko ne ihan jotain arkipäivän asioita, kuten "kävin kaupassa, teenkö tänään makaronilaatikkoa vai lihamureketta, lapset teki sitä ja tätä, arvaa kenet näin äsken" tai jotain tälläistä? Mä vaan en ymmärrä että miksei niitä asioita voi kertoa vasta sitten kun mies pääsee töistä..?[/QUOTE]

Arkipäiväisiä asioita juuri tuohon tyyliin. Tein sen ja sen ruoan, paljonko tarviit töihin huomenna mitäkin evästä, mitä tarvii kaupasta, katso pojan läksyt ja tänään on reenipaikka vaihtunu yms. Mies kun tulee töistä mä olen lähtenyt töihin ja on nukkumassa kun palaan ja mä nukun kun se lähtee.

Kyllä tekstereita vaihellaan päivän mittaan välillä useitakin välillä ei ollenkaan. Riippuu niin fiiliksestä ja päivästä. Ja kyllä mun mies ehtii siinä työn lomassakin niitä lukemaan. Enkä se ole aina minä joka niitä laittaa vaan melko tasapuolisesti molemmat laittaa. Mulla usein liittyy käytännön juttuihin mieheltä taas tulee rakastan sua, puspus. tyylistä viestiä.

[QUOTE="Mie";28353037]Tuli tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen. En itse oikein ymmärrä sitä että pitäisi olla jatkuvassa yhteydessä myös työpäivän aikana. Meillä on kyllä aikaa jutella sitten illallakin kun mies pääsee töistä. Ja sitäpaitsi mun miehellä ainakin on niin kiireinen työ että ei se edes ehtisi vastailla mun tekstiviesteihin kesken työpäivän, sillä menis luultavasti työt ihan sekaisin. Tekee siis paperi/tietokone töitä ja on vastuussa tuhansien ihmisten asioista. Eri asia sitten varmaan jos mies on tyyliin rekkakuski, niin voi varmaan olla handsfree koko ajan korvalla ja jutella emännän kanssa..[/QUOTE]

harvemmin tekstaillaan,mutta välillä puhuttiin 3-4kert päivän aikana..joskus saatto mennä 30min keskustellessa(itellä sellanen homma että voin tehä sitä vaikka puhuisin puhelimessa. :D )

Minä teen vuorotyötä ja mies aina iltavuoroa, että ei meillä toimi oikein se, että jutellaan sitten illalla. Miehellä ei myöskään ole ns. säännöllistä työaikaa vaan tekee kellokortilla ja saa lähteä kun homma on valmis. Töiden määrä taas riippuu päivästä. Soittelemme aina siis kerran illassa tiettyyn aikaan, jolloin vaihdamme pikaisesti päivän kuulumiset ja samalla saan tiedon siitä, monen aikaan mies arvioi olevansa töistä lähdössä.

Yhteistyössä