Tekniseksi apulaiseksi apteekkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Hei!

Osaisitteko kertoa, että otetaanko apteekkiin edelleen teknisiä apulaisia/lääketyöntekijöitä? Olen koulutukseltani lähihoitaja ja olen kiinnostunut apteekkialasta. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta apteekissa työskentelystä, mutta olisiko minun mahdollista päästä ns. harjoittelijaksi ja jos todella innostun alasta niin voiko apteekki halutessaan työpaikkakouluttaa minut?

Kyllä apteekissa edelleen on teknisiä ja lääketyöntekijöitä. Mitä
tarkoitat työpaikkakouluttamisella? En ole ainakaan ikinä kuullut että farmaseutiksi jne.
koulutettaisi apteekin kautta. Teknisen hommat tietysti opetetaan ja hommiin perehdytetään.
Apteekki on tosi kiva työpaikka mutta valitettavasti apteekkarit jostain syystä
sairastaa jonkinasteisia mielenterveys häiriöitä, jotka vaikuttaa todella paljon henkilökuntansa viihtymiseen .

Niin siis olen ymmärtänyt, että teknisiä apulaisia koulutetaan työhön työpaikalla. Farmaseutithan käyvät yliopiston. Myös oppisopimus olisi mahdollinen jos vaan löydän oppisopimuskoulutuksesta kiinnostuneen työpaikan. No kaipa sellaisiakin apteekkeja löytyy missä on hyvä työilmapiiri.. Osaatteko kertoa myykö lääketyöntekijä/ lääketeknikko itsehoitolääkkeitä kassalla? Vai onko tämä ihan apteekkikohtainen asia? Onko kukaan ollut oppisopimuksella sairaala-apteekissa? Millainen paikka se on?

Teknisen tehtäviin ei kuulu lääkkeidenkäytön neuvonta. Myyjänä tehtäviin kuuluu lähinnä rahastaminen kassalla ja näyttää missä päin mitäkin on. Siis näin sen ainakin kuuluisi mennä. Missään ei sinulta voida edellyttää, että annat neuvontaa, se on ihan selvä. Jossain jotkut tekniset näyttävät vähän vastailevan kysymyksiin jos ne ovat helppoja, mutta itse katson, ettei sekään ole ihan hyvä juttu.

Ilmnapiiri vaihtelee apteekeittain, eivätkä onneksi kaikki apteekkarit ole saitoja tai kyttääjiä, vaikka kyllä sellaisiakin löytyy...