Tekisittekö tässä tilanteessa enää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuvittele, että olet 31-vuotias, kahden lapsen äiti ja eroat lastesi isästä pitkän ja katkeran liiton jälkeen. Löytäisit unelmiesi miehen 33-vuotiaana, miehellä ei omia lapsia.

Tekisitkö enää lapsia, jos mies kovasti haluaisi, mutta itse et olisi järin innostunut ajatuksesta?

Voisin tehdä, koska onhan omien lasten saaminen varmaan miehellekin tärkeää. Jos olisi vain yksi lapsi edellisestä liitosta, en tekisi (tuntuisi epäreilulta lasta kohtaan), mutta nyt olisi kuitenkin sisaruksia kaksi samassa tilanteessa.

Hmmmm.....itselläsi täytyy tietysti olla halua saada se lapsi, ei sen takia lasta, että mies vain haluaa. Itse olin vuosikausia avoliitossa ja sain 2 tyttöä. Sitten tiemme erkanivat ja elelin vapaata elämää, kunnes tapasin lapsettoman miehen. Hän halusi lapsen ja minä myös, joten sain vielä iltatähden juuri täytettyäni 41 v. Tuolla se suloinen pieni poikamme, nyt 4 v, isänsä kanssa nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tekisi jos en itse haluaisi.

Jos taas haluaisin, niin ikä ei olisi todellakaan este!

no ei kai nyt ikä olisi missään tapauksessa este jos se ikä on 33?

Kyllä minulla ikä on yksi merkittävä syy siihen, että enää ei hotsittaisi vauva-aika.

Odottaisin ehkä jonkin aikaa, millaiseksi mieleni muodostuu. Siis ainakin vuoden. Riippuisi paljon myös syistä, miksi en olisi innostunut. Niitä pitäisi miettiä, mitä ne ovat. Sen pohjalta olisi helpompi elää ratkaisunsa kanssa?

no en tekisi miehen mieliksi ainakaan. Katselisin ainakin vuoden että kuinka se yhteiselo sujuu, miten mies suhtautuu lapsiini jne. Vauvakuume ehtii vielä tulla jos on tullakseen.

No, ei tuo nyt kyllä ole vielä ikä eikä mikään!
Itse sain 4.lapsen 32v ja kuudennen nyt 39v. Yhtään en ole väsyneempi kuin ennenkään, hyvin jaksaa vielä.
Toinen juttu on nuo uusperhekuviot, jotka voivat olla joskus hieman hankalia.
Niin, ja mä joskus muuten vannomalla vannoin, etten tee lapsia yli 30v ja niin vaan oon tehnyt jo 3( ja seitsemäs lapsikaan ei ole mikään utopistinen ajatus ja jos joskus sellainen tulee, niin oon sitten yli 40v)