Niin no, puhun kaapeista, kun tarkoitan yleisesti keittiön kalusteita =) . Eli meilläkin alaosat pääosin laatikoita, kulmakarusellia ja allaskaappia lukuunottamatta. Seinillä on kaapit tietysti ja ihan norm. korkeat, koska mulla pitää olla keittiössä säilytystilaa paljon!Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Meillä ei monta kaappia ole, vaan suuria laatikoita stoppareiden kanssa. Laatikoihin mahtuu paljon enemmän kuin kaappeihin.
Meillä huonekorkeus keittiössä on 2.80m ja kaapit eivät ole täyskorkeat. En inhoa mitään niin paljon, kun korkeita kaappeja ja niiden ylähyllyjä, joihin ei ilman tuolia yllä (olen 162cm, en 180cm, )ne hyllyt jää tyhjiksi eli ovat ihan turhia. Mielestäni myös vähän matalammat hyllyt ovat tyylikkäämmän näköiset =) Meillä on yli 20m2 keittiö, joten ns. kaappitilaa on paljon, laatikoita ja saarekkeessa laatikoita myös. Erikseen on vielä vitriinikaappi ruokailutilaan päin.Alkuperäinen kirjoittaja ande:Niin no, puhun kaapeista, kun tarkoitan yleisesti keittiön kalusteita =) . Eli meilläkin alaosat pääosin laatikoita, kulmakarusellia ja allaskaappia lukuunottamatta. Seinillä on kaapit tietysti ja ihan norm. korkeat, koska mulla pitää olla keittiössä säilytystilaa paljon!Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Meillä ei monta kaappia ole, vaan suuria laatikoita stoppareiden kanssa. Laatikoihin mahtuu paljon enemmän kuin kaappeihin.
Millainen lämmitys teillä on? Meinaan, kun esim. vesikiertoisessa lattialämmityksessä, kun on Jäspi tehowatti, ei ilmalämpöpumpusta ole hyötyä, muuta kuin sillä voi kuulemma lämmittää veden.Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:No prkule, sen ilmalämpöpumpun! Minä hullu vastustin sitä kun kaikki markkinoilla olleet pumput olivat kauheita. :ashamed: Arvatkaapa vaan mitä sen jälkiasennus maksaa kivitaloon, timanttiporalla seinään reikää jne.. Mutta mielummin raha siihen kun Liliuksen optoihin.
Ne voi koteloida aika siistiksi. Me jätettiin varaus pumpulle eli seinässä pieni huomaamaton luukku jo valmiina, tosin meillä on puutalo! Ajateltiin, että jos joskus tarvii viilennystä yläkertaan. Lämmön takia ei tuota tarvita.Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:No prkule, sen ilmalämpöpumpun! Minä hullu vastustin sitä kun kaikki markkinoilla olleet pumput olivat kauheita. :ashamed: Arvatkaapa vaan mitä sen jälkiasennus maksaa kivitaloon, timanttiporalla seinään reikää jne.. Mutta mielummin raha siihen kun Liliuksen optoihin.
Hei. Onhan teillä talossa ilmastointi? Ei silloin mitään villennystä tarvi, sitä tarvii vain vanhoissa taloissa.Alkuperäinen kirjoittaja polka:Ne voi koteloida aika siistiksi. Me jätettiin varaus pumpulle eli seinässä pieni huomaamaton luukku jo valmiina, tosin meillä on puutalo! Ajateltiin, että jos joskus tarvii viilennystä yläkertaan. Lämmön takia ei tuota tarvita.Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:No prkule, sen ilmalämpöpumpun! Minä hullu vastustin sitä kun kaikki markkinoilla olleet pumput olivat kauheita. :ashamed: Arvatkaapa vaan mitä sen jälkiasennus maksaa kivitaloon, timanttiporalla seinään reikää jne.. Mutta mielummin raha siihen kun Liliuksen optoihin.
Mikä laite teillä on?Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:Suorasähkö, lattialammitys, takka. Kivilattiat. :xmas:
( Muok. Ja niin, sähköinen lämmöntalteenotto on..)
Joo niinhän ne voi koteloida. Mutta nyt olen pannut merkille että ulkonäköönkin on hieman satsattu, ja niistä löytyy mm. ilman puhdistaja, raikastaja vai mikä se oli, samasta lootasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Hei. Onhan teillä talossa ilmastointi? Ei silloin mitään villennystä tarvi, sitä tarvii vain vanhoissa taloissa.Alkuperäinen kirjoittaja polka:Ne voi koteloida aika siistiksi. Me jätettiin varaus pumpulle eli seinässä pieni huomaamaton luukku jo valmiina, tosin meillä on puutalo! Ajateltiin, että jos joskus tarvii viilennystä yläkertaan. Lämmön takia ei tuota tarvita.Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:No prkule, sen ilmalämpöpumpun! Minä hullu vastustin sitä kun kaikki markkinoilla olleet pumput olivat kauheita. :ashamed: Arvatkaapa vaan mitä sen jälkiasennus maksaa kivitaloon, timanttiporalla seinään reikää jne.. Mutta mielummin raha siihen kun Liliuksen optoihin.
Tarkoitatko lämmöntalteenottojärjestelmää? Vallox tsk.Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Mikä laite teillä on?Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:Suorasähkö, lattialammitys, takka. Kivilattiat. :xmas:
Joo niinhän ne voi koteloida. Mutta nyt olen pannut merkille että ulkonäköönkin on hieman satsattu, ja niistä löytyy mm. ilman puhdistaja, raikastaja vai mikä se oli, samasta lootasta.
Tuo Vallox on ilmastointi, se on meilläkin. Tarkoitan sitä laitetta mikä on esim. teknisessätilassa, jossa on vesivaraaja. Meillä se on Tehowatti, lämmittää putkissa liikkuvan veden.Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:Tarkoitatko lämmöntalteenottojärjestelmää? Vallox tsk.Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Mikä laite teillä on?Alkuperäinen kirjoittaja Porsse:Suorasähkö, lattialammitys, takka. Kivilattiat. :xmas:
:ashamed: sori, polka, joskus tulee sanottua vähän voimakkaasti omat mielipiteet; ei ole tarkoitus arvostella toisten valintoja... Mun mielestä aina on kuitenkin kaikkein tärkeintä, että asukkaat itse ovat tyytyväisiä valintoihinsa!Alkuperäinen kirjoittaja polka:Meille tulee ehkä samantyylinen keittiö kuin andella. Eli halusin normaalikokoiset yläkaapit ja ajettelin juuri, että vaalea väri ei silloin näyttäisi liian massiiviselta. Meilläkin jää silti kaappien päälle sitä pölynkeruutilaa, koska huonekorkeus on tavanomaista korkeampi, jolloin niin korket kaapit näyttäisivät tietysti hassuilta (ekstrakorkeitakin oli saatavissa!). Mutta eiköhän se riitä, että silloin tällöin imuroi ne kaapin päälliset.. Ilmavuutta tulee varmaan myös sillä, että meillä keittiö on kahteen suuntaan "auki" ja keittiöön tuleva vitriini otetaan matalaa mallia. Ainiin, andesta poiketen me otetaan se "maustekaappi" ja "vanhanaikainen" liesituuletinhässäkkä, koska ei haluta sitä "tötterötuuletinta" vain ulkonäon vuoksi, saa siihenkin kaappitilaan jotain säilytettävää. Siitä tulee meillä tavallista maustekaappia syvempi. Mausteita en siellä säilyttäisikään, sillä se on lämpimänä ja kosteana paikkana huono säilytyspaikka mausteille. Onpa nämäkin taas niin makukysymyksiä ja mulla menee melkein aina käytännöllisyys vielä ulkonäön edelle. Tottakai ulkonäkökin tärkeää on, varsinkin kun näistä joutuu melkoiset maltaat maksamaan. Ainiin, ja tuo meidän liesituuletin on sitä ulosvedettävää lippamallia eli ei nyt kuitenkaan ihan se aataminaikuinen malli
Jep jep. En mä loukkaantunut. Oli se keittiöfirman ihminenkin ensin meille laittamassa sitä uudenmallista tuuletinta, mut sanottiin, että otetaan se lippamalli hiljaisella huippuimurilla. Kaikilla on omat kriteerinsä keittiölle. Kiva lukea muitten valinnoista ja saada ehkä jotain vinkkiä omiinkin.Alkuperäinen kirjoittaja ande::ashamed: sori, polka, joskus tulee sanottua vähän voimakkaasti omat mielipiteet; ei ole tarkoitus arvostella toisten valintoja... Mun mielestä aina on kuitenkin kaikkein tärkeintä, että asukkaat itse ovat tyytyväisiä valintoihinsa!Alkuperäinen kirjoittaja polka:Meille tulee ehkä samantyylinen keittiö kuin andella. Eli halusin normaalikokoiset yläkaapit ja ajettelin juuri, että vaalea väri ei silloin näyttäisi liian massiiviselta. Meilläkin jää silti kaappien päälle sitä pölynkeruutilaa, koska huonekorkeus on tavanomaista korkeampi, jolloin niin korket kaapit näyttäisivät tietysti hassuilta (ekstrakorkeitakin oli saatavissa!). Mutta eiköhän se riitä, että silloin tällöin imuroi ne kaapin päälliset.. Ilmavuutta tulee varmaan myös sillä, että meillä keittiö on kahteen suuntaan "auki" ja keittiöön tuleva vitriini otetaan matalaa mallia. Ainiin, andesta poiketen me otetaan se "maustekaappi" ja "vanhanaikainen" liesituuletinhässäkkä, koska ei haluta sitä "tötterötuuletinta" vain ulkonäon vuoksi, saa siihenkin kaappitilaan jotain säilytettävää. Siitä tulee meillä tavallista maustekaappia syvempi. Mausteita en siellä säilyttäisikään, sillä se on lämpimänä ja kosteana paikkana huono säilytyspaikka mausteille. Onpa nämäkin taas niin makukysymyksiä ja mulla menee melkein aina käytännöllisyys vielä ulkonäön edelle. Tottakai ulkonäkökin tärkeää on, varsinkin kun näistä joutuu melkoiset maltaat maksamaan. Ainiin, ja tuo meidän liesituuletin on sitä ulosvedettävää lippamallia eli ei nyt kuitenkaan ihan se aataminaikuinen malli