Tekisitkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos saisit muutenkin tuon työmarkkinatuen lähtisitkö tekemään töitä ?
Minä en lähtisi tekemään koulutuksella samaa työtä ja yhtä pitkiä päiviä kuin palkaa saava henkilöstö,minusta tuo olisi jo työnantjalle ilmaista orjatyövoimaa ja hyväksikäyttöä,samasta työstä sama palkka.

Kyllä mä meinaan tehdä koko kesän noin. PAkko saada jostain kokemusta alan töistä ja muuten se ei tunnu onnistuvan. TAvoitteena saada hyvää kokemusta ja erittäin tyytyväinen suosittelija käytettäväksi syksyn työnhaussa sitten.

Tällä hetkellä olen siis työkekeilussa ja pian loppuu,kyselin mahdollisuuksia työlistyä korkeimalla palkkatuella,niin vastaus oli sitten,että jos tulet työmarkkinatuella.Minusta on kyllä törkeää joutua tekemään yhtä pitkiä päiviä ja samaa työtä,vähällä rahalla,eihän tuo työmarkkinatuki ole paljoa samasta työmäärästä kuin,mitä muut saisivat palkkaa. :(
Ehkä voisin harkita,jos tosiaan vaikka 4 h / pv ja olisi mahdollisuus vakipaikkaan.

Ei paljon eroa... Tällä hetkellä olen töissä ja tiliä jää käteen pikkasen alle 1000 euroa/kk, josta maksan melkein 500 vuokraa. Ja kun on tuolla rahalla, saa asumistukeakin ja jää siis melkein yhtä paljon ja vähemmän työtä :)

[QUOTE="aloittaja";23678247]Siis nyt olen työkokeilussa ja teen 4 h / pv ja kohta loppuu työkokeilu ja sain sen kuvan kyllä,että jos suostuisin työmarkkinatuella töihin,niin työpäivä olisi pitempi.[/QUOTE]

Työmarkkinatuella teetetään yleensä 6h päiviä, mitkä on minusta ihan sopivia ja voihan siinä samalla hakee muita töitä.

Jos tietäisin tai olettaisin sen johtavan "oikeaan" työllistymiseen, voisin vähän aikaa (kuukauden) tehdäkin tai jos työ selvästi sellaista josta tarvitsen kipeästi työkokemusta.
Työkokemusta on jo ja ei välttämättä ole mahdollisuutta " oikeaan " työlistymiseen,siksi harmittaisi ja tulisi hyväksikäytetty olo,kun todella pienellä rahalla pitäisi teedä samaa työtä kuin palkkaa saavat.

[QUOTE="aloittaja";23678247]Siis nyt olen työkokeilussa ja teen 4 h / pv ja kohta loppuu työkokeilu ja sain sen kuvan kyllä,että jos suostuisin työmarkkinatuella töihin,niin työpäivä olisi pitempi.[/QUOTE]

Minullekkin ensin työkkärissä puhuttiin useammasta tunnista, mutta löysin itse sellaseen, missä sanottiin, että se on 4-7 tuntia (tai 8) :)

Yhteistyössä