Tekisitkö TOISEN lapsen tähän tilanteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jassåå

Vieras
Asuntoon mahtuisi vielä toinen ipana(ei tarveis myydä ja muuttaa isompaan). Rahaa jää lainojen ja laskujen jälkeen vielä 2800e ruokaan yms. Esikoinen on n.vuoden ikäinen? Mistä syistä tekisit/et tekisi?

Mulle vaikuttaisi ihan se haluaisinko ja haluaisiko mieheni sen LAPSEN. eli tuosta tilanteesta riippumattomat syyt vaikuttais.

Mutta jos se olisi meille toinen ipana, niin en tekisi jos arvostus tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Mulle vaikuttaisi ihan se haluaisinko ja haluaisiko mieheni sen LAPSEN. eli tuosta tilanteesta riippumattomat syyt vaikuttais.

Mieheni haluaa myös toisen lapsen :) Tuskin ainakaan taloudellisesti tulisi ongelmaa.

en kans ymmärrä kysymyksen tarkotusta? Tulee mieleen ainoastaan se että haluat päteä täällä että teillä on rahaa ja mukamas mietit että pärjäättekö?? Meillä ainakin toinen saa tulla kun on tullakseen ja esikoinen on vuoden vanha ja laskujen jälkeen jää n.800-1000 kuussa kaikkeen muuhun ja asuntokin täytyy jossain vaiheessa vaihtaa,mutta vasta sitten kun lapset jo hieman isompia ja "tarvii" oman huoneen molemmat... Mutta nuo on pieniä asioita siihen nähden että saa lapsia ympärilleen :) <3

No mikä siinä sitten on se ongelma miksi tälläistä edes täällä kysyt?

Mä mietin ihana samaa. Kun ei se taloudellisesta tilanteesta voi ainakaan olla....
Ja molemmat haluatte lapsen?
En ymmärrä kyllä.

uskaltaako sitä? Onko ylitsepääsemättömän rankkaa kun on 2 pientä lasta? Ehkä kaipaan jotain vakutteluita, vaikka halu saada toinen on suuri.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:

uskaltaako sitä? Onko ylitsepääsemättömän rankkaa kun on 2 pientä lasta? Ehkä kaipaan jotain vakutteluita, vaikka halu saada toinen on suuri.

Pärjää, jos asennoituu oikein. Meilla ensimmäisen ja tokan ikäero 1v7kk ja hyvin sitä pärjättiin, vaikka toisen vauva-vuosi ei mitään herkkua ollutkaan. Hän oli sellainen korvakierteinen yökitisijä, joten eka vuosi meni aika paljolti 2-3 tunnin yöunilla. Mutta pärjättiin silti :)

En tekis noin pienellä ikäerolla, vaikka siitä on iloakin. Mutta olin pienen ikäeron lasten kanssa ihan tiedottomana kakkosen vauva-ajan. Kannatan +3v ikäeroa.. toisaalta kun esikko menee eskariin, mikä ois parempaa kun olla äitiyslomalla vastasyntyneen kanssa ja esikko kouluun, vielä mahdollisus olla kotona ainakin koulun alku...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Pärjää, jos asennoituu oikein. Meilla ensimmäisen ja tokan ikäero 1v7kk ja hyvin sitä pärjättiin, vaikka toisen vauva-vuosi ei mitään herkkua ollutkaan. Hän oli sellainen korvakierteinen yökitisijä, joten eka vuosi meni aika paljolti 2-3 tunnin yöunilla. Mutta pärjättiin silti :)

Meillä oli tän ekan kanssa aika rankat noi ekat kuukaudet,kun oli koliikki :D mut en silti kokenu sitäkään liian rankaksi...

Kukaan muu ei voi vastata teidän puolesta tuohon uskaltaako sitä.
Moni muukin on uskaltanut. Meillä 2 lasta 11kk ikäerolla ja en hetkeäkään ole katunut. Juu meillä helpot lapset, mutta niin paljon se antaakin kun he leikkivät keskenään ja eivät koskaan ole oppineet siihen lelujen omimiseen jne. Ylitsepääsemättömän rankkaa on se jos itse siitä sellaista teet, nopeasti siihen tulee tietyt rutiinit joilla pärjää.

Tietysti kaikilla ei ole niin helpot lapset, vaan esim paljon sairastelua jne. Mutta tuollaisia ei voi etukäteen tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
En tekisi jos ei haluttaisi, tekisin jos haluttaisiin.

Just näin. Meidän lapsilla 1v2kk ikäero ja tienataan jotakuinkin tuon verran mitä teillä jää kuussa käteen, jos edes sitäkään :D

Toki on hyvä, jos raha-asiat on mallillaan, helpottaahan se, mutta näissä asioissa raha näyttelee hyvin pienessä osassa kun lapset on vielä pieniä, päinvastoin, hyvä aika opetella nipistämään menoissa :)

no mutta mihin kiire? nautiskele nyt yhden kanssa ja alatte yrittää sitten kun on aivan huisa vauvakuume?

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
En tekisi jos ei haluttaisi, tekisin jos haluttaisiin.

Just näin. Meidän lapsilla 1v2kk ikäero ja tienataan jotakuinkin tuon verran mitä teillä jää kuussa käteen, jos edes sitäkään :D

Toki on hyvä, jos raha-asiat on mallillaan, helpottaahan se, mutta näissä asioissa raha näyttelee hyvin pienessä osassa kun lapset on vielä pieniä, päinvastoin, hyvä aika opetella nipistämään menoissa :)

Onko teillä ollut rankka kun lapsilla noin pieni ikäero? Meillä tulisi vähän päälle 2-vuotta,jos alustavien suunnitelmien mukaan yritys aloitettaisiin rlokuussa(siis,huom,vain alustavat suunnitelmat) :D

Mieheni haluaa myös toisen lapsen :) Tuskin ainakaan taloudellisesti tulisi ongelmaa.

Mistä sitten tämä kysymys? :)

Alkuperäinen kirjoittaja aaaaaaaas:

Varmaan lähinnä sitä,että eniten mietityttää tuo lasten ikäero.. Millastahan se sitten ois kun lapsilla on 2-v ikäeroa ?

Alkuperäinen kirjoittaja aaaaaaaas:

Varmaan lähinnä sitä,että eniten mietityttää tuo lasten ikäero.. Millastahan se sitten ois kun lapsilla on 2-v ikäeroa ?

Mä kanss haluis toista lasta (esikoinen täyttä vuoden parin päivän päästä). mulla on va opiskelut vielä keskeen ja just ostettiin asunto (mutta siis kyll me pärjätään jos jäisin taas äitiyslomalle). meillä on vielä 3. (käytännössä 4. kerros ilman hissiä:( ) ja sitä sama olen miettinyt. MUTTa kai jokaiseen asian voi sopeutua. ja jos haluatte lapsia lisää niin sitä va! itse en käytä ehkäisyä ja ajattelin että jos se toinen laps haluis tulla maailmalle niin sitten tervetuloa!(vaikka rankka kyll tule olemaan varmasti jossain vaiheessa), mutta se pieni hymy on sen arvoisa!

Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Tyhmä kysymys. Noin varakkaana todellakin tekisin!

Ei kai me nyt niin varakkaita sentään olla :D ainakaan palstan mukaan...

No kyll ootte, jos se on totta!:)
meillä meidän molempien tulot edes ei oo niin paljon, puhumattakaan että se summa jäis lainojen ja laskujen jälkeen. Mutt siis ei oo mitään valittamista, hyvin pärjämme silti!

Yhteistyössä