tekisitkö sinä töitä 3,60 e tuntipalkalla?

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
mietin vaan kun tuossa naapurissa isäntä pitää ulkomaalaisilla tuntipalkkana 3,60e -asuminen, eli käteen jää tuosta summasta noin 1 e :o
onkohan tuo enää ihan laillistakaan? :kieh:
ja työ on raskasta metsätyötä 7 pv viikossa. ja nää ulkomaalaiset vielä luulee et tienaavat paljon :(

Ulkomaalaisia on helppo ryöstää just ton takia,kun luulevat ansaitsevansa isotkin rahat,tai kai toi iso raha jossain maassa voi olla.

Mä ilmoittaisin tollasesta retkusta johonkin viranomaiselle

Jaa-a, välillä saatan tehdäkin. Jos nimittäin lasken kaikki työpaikalla viettämäni tunnit ja vertaan siihen mitättömään summaan, mitä toisinaan jää käteen.
Tää on tätä ihanaa yrittäjän arkea :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mikä instanssi muuten hoitaa noita ulkomaalaisten työntekijöiden asioita Suomessa? Vai hoitaako mikään?

kyllä niitä joku hoitaa, koska kesänä siellä muitakin ulkomaalaisia töissä ja ovat johonkin ottaneet yhteyttä, mut en löydä netistäkään tietoa

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja oliks toi kaikki senteissä?:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minun tuntipalkkani on 62,5 senttiä :xmas: mutta juuri mitään muuta työtä en kyllä tällä tuntipalkalla tekisikään :|

siis mitä työtö teet????

Ettei olisi kotihoidontuella :whistle:

Senteissä :xmas: Mä olen omaishoitaja, en ole kotihoidontuella.

Alkuperäinen kirjoittaja JeLLuNaS:
kannattaa käydä ensin sanomassa sille tyypille ja jos ei muutu niin tehdä sitten ilmoitus työvoimatoimistoon ja ne jatkaa sieltä sitä sit eteenpäin.

tämä ei ole eka kerta kun maksaa noi alhaista palkkaa, on jopa siitä jäänyt kiinnikin, mut ei auta ei. prkl kihot sanon minä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja JeLLuNaS:
kannattaa käydä ensin sanomassa sille tyypille ja jos ei muutu niin tehdä sitten ilmoitus työvoimatoimistoon ja ne jatkaa sieltä sitä sit eteenpäin.

tämä ei ole eka kerta kun maksaa noi alhaista palkkaa, on jopa siitä jäänyt kiinnikin, mut ei auta ei. prkl kihot sanon minä :kieh:

annat niille sitten omasta loput :xmas: :laugh:
ei vai ulkomaanvirasto vai mikä se on joille ilmotus,ne ottaa valvontaansa.

Yhteistyössä