Tekisi mieli valehdella lapsen ikä...

• Viestiketjun aloittaja ValehtelijaValehtelija
  • Ensimmäinen viesti
ei
En ikinä opettaisi lasta valehtelemaan!! Jättäisin väliin koko menon mieluummin. En muutenkaan pysty valehtelemaan mistään ja olen kyllä onnellinen, että minut on niin rehelliseksi opetettu. Elämä on sujunut hyvin näin :)

"vieras"
Tuossa tilanteessa voisin valehdella lapsen iän, jos kyseessä on vaan pari viikkoa tai kuukautta. Omien lasten kohdalla ei välttämättä onnistu noissa huvipuistoissa tms, kun ovat talvella syntyneet ja noihin paikkoihin mennään yleensä kesällä. Ja siinä pitäis yli puoli vuotta valehdella.

Omalla kohdalla olen kyllä valehdellut ikääni ja ihan reippaasti. Tai yleensä en vaan korjaa sitä olettamusta. Vielä 28-vuotiaana mulle myytiin junaankin lastenlippu (sen jälkeen en ole junassa matkustanutkaan) ja konnarikaan ei mitään kysellyt tai katsonut mitenkään epäilyttävästi. Helsingin paikallisliikenteessä tuli otettua aina se lastenlippu jos siellä kävin, täällä ikäraja on 12 ja ihan niin nuorelta en sentään näytä. :D Paitsi joskus 23-vuotiaana ulkomailla olin aika humalassa ja jotkut ohikulkijat luuli että oon just joku 11-12v No, kivahan se on kun vielä näin kolmekymppisenäkin papereita kysellään, paitsi nythän on toki se uusi sääntö kyselläkin kaikilta alle kolmekymppisiltä. Aina se ei niin hauskaa tosin ole, poliisit pyytää ajokorttia ihan normi puhallusratsiassa tai töissä asiakkaat ihmettelee, miten noin nuori voi olla täällä töissä jne.

valehtelijavalehtelija
No me sovittiin miehen kans olla rehellisiä ja kysyä lipun myyjältä etteikö viikko sitten täyttänyt sais vielä ilmasen pääsykn ja maksetaan jos ja kun ei saa. En tykkää oikeesti valehdella minäkään, mutta mielessä kävi. Enkä tosiaan halua opeytaa lapsia valehteluun. Vanhemmat lapsethan ne kuitenki möläyttäis että ee täytti just neljä ;) Reissussa palaa rahaa muutenkin niin tul vaa mielee jos vähä pihtais, mut ei viitikää :D

"huijari"
Täällä yks joka on valehdellut lapsen ikää pääsymaksujen suhteen. Meillä lapset ollut aika pienikokoisia ettei epäilyksiä ole herännyt. Mutta valehtelutkin on ollut sellaisissa tilanteissa että lapsi tosiaan on täyttänyt just kk tai pari aiemmin sen iän josta pitäis maksaa. Ei nyt vuosia sentään ruveta huijaamaan. Ostan yleensä liput niin että lapset ei ole ihan vieressä.
Enkä mä kyllä koe huonoa omaatuntoa asiasta, säästetyllä rahalla ostetaan sitten vaikka 5 kpl 3,5€/kpl jäätelöä (eikä säästö edes riitä), jos pääsylipusta on säästetty 10€. Että kyllä huvittelukohteeseen silti rahaa jätetään. Näin yhdessä eläinpuistossa kerran.

"vieras"
Valehtelen mennen tullen ja palatessa. Meillä saa 6-v lasketella ilmaiseksi. Meidän 7- ja 8-vuotiaat laski koko talven ilmaiseksi. Tosin he on 116cm ja 119cm pitkiä. Eli todella lyhyitä lapsia ikäisekseen.

Ranuan eläinpuistoon mentiin perhelipulla minä, mies ja 7 lasta (kaverin kolme ja meidän neljä lasta) Lasten "täti" eli äiti tuli sitten perässä maksaen vain aikuisen hinnan.

Kusettaa saa ihan rennosti sielä, missä voi.

Ken guru
[QUOTE="vieras";28488750]Minä taas menin 19-vuotiaana bussiin ruokakassin kanssa ja kuski kysyi, että kokonainen vai puolikas :D[/QUOTE]

Mulle kävi vähän sama kun olin 36. Tulin kampaajalta ja bussikuski kysyi että aikuisten vai lasten lippu. :D. Siis näytinkö alle 16- vuotiaalta :D. Oli kyllä ulkomaalainen kuski.

Puhuin siinä samalla kaverin kanssa puhelimeen, ja sanoin, että jaa-a tais mennä vähän pieleen kampaajalla :D.

"vieras"
Mulle kävi vähän sama kun olin 36. Tulin kampaajalta ja bussikuski kysyi että aikuisten vai lasten lippu. :D. Siis näytinkö alle 16- vuotiaalta :D. Oli kyllä ulkomaalainen kuski.

Puhuin siinä samalla kaverin kanssa puhelimeen, ja sanoin, että jaa-a tais mennä vähän pieleen kampaajalla :D.
Ja minä 24-v menin vauva sylissä ja toinen tenava jaloissa ovelle, kun ovikello soi. Sielä joku kauppias kysyi, että onko teidän äiti kotona. :D

Ken guru
Ja en kyllä valehtele lasten ikiä. Vahingossa ostin kesällä Kolilla lasten lipun 14-vuotiaalle kun luulin että ikäraja oli isompi lapsiin. Mutta olikin vain 12:ashamed:.

kalliiksi tulee myöhemmin
Ei ainakaan tuollain saa valehdella että sanoo lapselle että "sä oot nyt sitten sen ja sen ikäinen jos joku kysyy" Se opettaa vaan lapselle että valehteleminen ja epärehellisyys on ok, eikä se oo sen alennuksen arvoista

Fhk
Mä valehtelen lapsen iän jos lapsi ei ole kuulolla :D 4v on pienempi kuin vuotta, jopa kahta nuoremmat niin menee hyvin läpi. Vähän moraalitonta ehkä, mutta ei kyllä edes kaivele omaatuntoa :D

"mammanen"
No me sovittiin miehen kans olla rehellisiä ja kysyä lipun myyjältä etteikö viikko sitten täyttänyt sais vielä ilmasen pääsykn ja maksetaan jos ja kun ei saa. En tykkää oikeesti valehdella minäkään, mutta mielessä kävi. Enkä tosiaan halua opeytaa lapsia valehteluun. Vanhemmat lapsethan ne kuitenki möläyttäis että ee täytti just neljä ;) Reissussa palaa rahaa muutenkin niin tul vaa mielee jos vähä pihtais, mut ei viitikää :D
Aioinkin ehdottaa että kysytte nätisti lipun myyjältä että eikö vaikka voisikin se nuorimmainen päästä maksutta kun todellakin on ihan vasta täyttänyt vuosia.
Näin lapset oppivat siihen että rehellisyys on tärkeää mutta neuvotellakkin voi.

kamala lapsi
Eli ku ostettiin tälläsiä lippuja yhteen näytökseen ja olin säästäny jo pitkään rahaa, mut sit katoin lippujen hintoi ja mul riitti vaa lasten lippuun. Ymmärsin kuitenki että 12v asti tarkoittaa että minä (12v) pääsen lasten lipulla. Joten ilmoitin ystävälleni ottavani lasten lipun. Hän oli kuitenki vuoden vanhempi ja otti itse aikuisten. Kun liput oli netin kautta ostettu sain tietää
1. Kaverini poliisi vahemmat tulevat mukaan
2. Lasten lippu olikin 6-11vuotiaille.
En kuitenkaan kertonut kenellekkääb kunnes äiti huomasi. Hän oli kuitenkin itse vaehdellut iästäni paljon ja sanonut vain että sä oot sitte näin vanha jos kysytään. Olin kuitenkin kauhuissani kun äitini sanoi minulle vihaisesti että minun pitäisi keksiä syy jos kaverini vanhemmat ihmettelivät. He kyllä tiesivät että olin 12v Kaduon tekoa ennen näytöstä ja mietin jo miten voisin sairastua ja jättäytyä näytöksestä pois. Vaikka se olikin minun lempiaiheestani ja olin odottanut sitä eniten maailmasssa olisin halunnut mielummin olla menemättä.

"hilla"
Me kun mentiin jonnekin pienten sisarusten kanssa, niin pyöristettiin sovitusti iät alaspäin ja ostettiin jääneillä rahoilla jotain kivaa. :D Minä olin se isoin sisko. :D

Kerran veli unohti ja huusi kovaa uimahallin lippuluukulla "mä oon jo 7!" Ja piti esittää kuusivuotiasta, että säästettäisiin... :)

Kamala minä.

Mikinh
Me käytetään esikoista Hoplopissa aika ahkeraan (harjoittelee siellä tavallista innostuneemmin ja rohkeammin motorisia taitoja joissa on ikätasoa jäljessä), ja tietysti tuo 1v3kk pikkusisarus on mukana (mihinkäs kaappiin minä sen siksi aikaa laittaisin...), ja kyllä kieltämättä on kirpaissut viime kuukausina maksaa pienemmästä 9e/laaki kun tyyppi ei edes kävele vielä ja parhaimmillaan nukkuu päiväunia suurimman osan ajasta. Eli kovin olisi tehnyt mieli väittää tuo pienikokoinen, kalju konttaaja alle 1-vuotiaaksi, mutta ei pysty, ei pysty...

"babyface"
En ole valehdellut. Olen rehellinen. Mua on itseänikin aina luultu nuoremmaksi ja on otettu lasten maksu vaikka olen ollut liian vanha ja tilannutkin aikuisten lipun, mutta niissäkin tilanteissa olen heti korjannut asian. Haluan opettaa lapsenikin rehellisyyteen.

Yhteistyössä