Tekis mieli päästellä ärräpäitä oikein urakalla!!! (rakentamisesta valittamista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Pentele!!! Me ollaan siinä pisteessä että maalataan niitä seiniä joita ei tule ammattilaiset tasaamaan. Eli kaappien taustoja, takan taustaa jne. jne.

Mä sitten marssin innoissani maalikauppaan ja katsomaan värejä. Löysin mielestäni loistavan beigen ja loistavan vaaleansinisen. Otin 9 l beigeä ja 2,7l sinistä.

Eilen sitten maalasin ekan kerran sillä beigellä ja huomasin että se on aika hemmetin karsea väri!! Toivoin että se oli sitä vaan keinovalossa illalla ja että luonnonvalossa se olisi parempi. No, ei ollut, mieskin totesi että väri on pakko vaihtaa. Tänään koitin myös tuon vaaleansinisen ja se oli ihan yhtä karsea, mutta siitäkin huolimatta sillä maalataan kyllä nuo kaapintaustat (ja eteisen kaapintausta sillä beigellä ). Ne kun ei näy muuta kuin silloin kun avataan vaaatekaapin ovi.

No siinä tietty ketutus numero yksi: hukkaan valunut vaiva, aika ja raha.

Löysin sitten lopulta koodin maalista jolla maalasin meidän vanhan kämpän. Eli "the täydellinen beige". Ehdin jo tuulettaa ja riemuita, löysin jopa jonkun blogin jossa oli kuvia kyseisestä maalista seinällä. Ihanaa, ei muuta kuin maalikaupasta hakemaan. Paitsi että mennessäni Tikkurilan sivuille tarkastamaan tuota koodia, niin eihän sitä enää ole |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: .

Nyt pääsee oikeesti itkuparku, piru soikoon!!! Ei kauheesti viittis enää ostaa hutimaaleja, enkä taida millään löytää just sitä oikeaa beigeä :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
:hug: :hug: rakentaminen on :xmas:

Tähän mennessä kaikki on sujunut enemmän tai vähemmän loistavasti mutta nyt tökkii ja pahasti. Löydettiin tänään kaikki laatatkin jotka ostetaan, sekä sopivat laminaatit. Kaapistoista on jonkinlainen mielikuva että mitä tulee jne. jne. Vaan tuo hemmetin maali |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
:hug: :hug: rakentaminen on :xmas:

Tähän mennessä kaikki on sujunut enemmän tai vähemmän loistavasti mutta nyt tökkii ja pahasti. Löydettiin tänään kaikki laatatkin jotka ostetaan, sekä sopivat laminaatit. Kaapistoista on jonkinlainen mielikuva että mitä tulee jne. jne. Vaan tuo hemmetin maali |O |O |O

No teillä on mennyt muu sitten hyvin :heart: . Omat matkujen valinnat tuoreena muistissa, virhetapetit x2 huoneessa. Täytyis vaihtaa aikas pian ne.

Itse olen sekoittanut kolmea maalia, että saanut sopivan. Kun kanssa tuli ostettua vähäsen niinkuin räikeätä. Eli älä luovuta jos valmiina ei saa kaupasta. On mahdollista tehdä se itse, vaatii vain väriopin tuntemista ja muista katsoa, että maalit sopivat ns. yhteen. Eli et osta liuotin ja vesiohenteista sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Katharina:
Itse olen sekoittanut kolmea maalia, että saanut sopivan. Kun kanssa tuli ostettua vähäsen niinkuin räikeätä. Eli älä luovuta jos valmiina ei saa kaupasta. On mahdollista tehdä se itse, vaatii vain väriopin tuntemista ja muista katsoa, että maalit sopivat ns. yhteen. Eli et osta liuotin ja vesiohenteista sekaisin.

Kiitos vinkistä :). Tosin mä luulen että mies ei ikinä suostu että mä lähtisin omin päin maaleja sekoittelemaan. Se kun ei tykkää yhtään mistään "säveltämisestä". Just tänään kiros että eikö voitais vaan maalata kaikkia seiniä valkoisiksi. Siihen mä en kuitenkaan suostu.

Noh, huomenna on päivä uus ja mä en lähde Bauhaussista ennen kuin mulla on salettiin oikea maali hyppysissäni :kieh:

ostin kerran ihanan värisen maalin piti olla beige vähän punertava,maalattiin eteinen maali kuivu mentiin katsoon eteinen oli possunpunanen kyllä sapetti.

Alkuperäinen kirjoittaja hulina harmaana:
ostin kerran ihanan värisen maalin piti olla beige vähän punertava,maalattiin eteinen maali kuivu mentiin katsoon eteinen oli possunpunanen kyllä sapetti.

Joo, meillä kävi kerran vähän samalla tavalla. Pyysin maalia värillä "maitokahvi" ja myyjä marssi sitä sekoittamaan. Kun sitten ryhdyttiin maalaamaan, niin sekin oli just vaaleanpunaiseen vahvasti taittavaa :/ .

Tällä kertaa mun valitsena beige oli sitten melkolailla saman väristä kuin tuo "lähetä palkki" tossa alhaalla, eli lähemmäs oranssia :kieh:

Yhteistyössä