Itse aloitin jumpat kesän tauon jälkeen. Ja menin yhteen uuteenkin jumppaan, tehostep:iin, josta olen aina ollut kiinnostunut, mutta en oo vain saanut aikaiseksi mennä, kun ajattelin, ettenhän mä siel osaa tehä mitään.
Maanantaina siis oli tehostep ja piukkis. Jumpat kesti klo 18-20. Tehostep oli aivan mahtava. Oli hyötyä siitä, että olen käynyt jumpissa ennenkin, että tiesin askeljutut. Pari oli uutta liikettä oli, jota en tiennyt, mutta nopeasti opin. Hauskinta oli, ku sain laudan, joka oli itse tehty, ja korkeampi mitä on kaupasta ostetut. Oli ainakin "rankkaa, mut ei kuitenkaan liian rankkaa".
Maanantain molemmissa jumpissa hiki virtas ja nautin sydämeni kyllyydestä. Ja ihana oli tuntea, ettei tuntunut kertaakaan siltä, etten jaksa.. En tiedä sit onko vähä parempi kunto ku viime vuonna, vai johtuuko se siitä, että on saanut melkein 10 kg pois.
Ja torstaisin on sitten bodymaraton, joka kestää 1,5h. Siitä ajattelin, että käyn vain kokeilemassa, että minkälainen se on ja jaksanko. Kestääkö mun kunto. Ainakin ensimmäinen kerta oli ihana ja koukkuun jäin. Ens viikollakin aion siihen mennä.
Kyllä suosittelen jumppaan menemistä muillekin. Pääsee ihmisten pariin ja tulee hyvä olo. (Vaikka paikat olikin hiukan kipeät keskiviikkona maanantain jumppien jälkeen =)).
Kahtoo vain, miten itellä oikea polvi kestää.. Mut minä sinnittelen, ja vaik vähän särkiskin, ni ei haittaa.. Mä nautin, että saa sykkeen nousemaan ja hien pintaan! Harmi vaan, et jos rintaleikkaukseen tulee jossain vaihees kutsu, ni jää jumppiin meneminen sitten pois..