Tekis mieli jättää ristiäiset väliin, kun ei meitä ole edes kutsuttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höperö

Vieras
Meillä olisi eräiden läheisten lapsen ristiäiset nyt kohta puolin,
mutta eipä meitä ole "kutsuttu".

Siis nämä vanhemmat ovat luetelleet meidän kuullen nimiä, keitä ristiäisiin on tulossa, ja ovat sanoneet myös meidän nimet. Mutta niin sanottu kutsu (suullinenkaan) on saamatta.

Olen ehkä pikkumainen, mutta mulla jotenkin ärsyttää tuollainen.
Mun mielestä olisi fiksua kutsua meidät myös ihan kunnolla, eikä automaattisesti olettaa että tottahan me tulemme ja varsinkin sillä perusteella, että ovat luetelleet meidät vieraiden joukkoon.

Tekisi mieli olla kokonaan menemättä. :|

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
No ei meilläkään läheisiä kirjallisesti ole kutsuttu, kyllä suullinen on riittänyt.

Nii-in, vaan kun me emme ole saaneet sitä suullistakaan kutsua.
Tai jos ihan tarkkoja ollaan, niin tokihan tuosta nyt ymmärtää, että mekin olemme ristiäisiin tervetulleita, kun meidänkin nimet on lueteltu siinä samalla kun ristiäisvieraista on puhuttu.

Mutta siis mua kyllä ärsyttää, että ei voi kutsua "suoraan".
Ettei voi sanoa, että tervetuloa ristiäisiin silloin ja silloin.

No hyvänen aika, ette tietenkään mene jos ette kerran kutsua ole saaneet. Ystäväni myös teki ihan samalla tavalla jokunen vuosi sitten ja odotin kutsua jota ei koskaan saapunut. Jälkikäteen vain sitten puhui kuinka pelkistä lähisukulaisista tuli jo niin iso porukka että oli ollut hommaa laittaa ruokaa, josta siis ymmärsin tulkita, ettei muita kuin lähisukua oltu kutsuttu.

Toisissa ristiäisissä johon kutsua ei kuulunut, vaikka puhetta oli ollut kysyin ihan suoraan että olikos meitä kutsuttu vai pidättekö ihan vain perheen kesken ja vasta silloin kaveri tajusi kertoa kellon ajat ja muut ja soitti saman tien parille muullekin joilta nämä tiedot vielä puuttuivat.

Jos en saisi kutsua ristiäisiin suullisesti tai kirjallisesti en menisi sinne ollenkaan.
Ei se ole mikään kutsu jos vanhemmat ovat jollekkiin muulle sanonut teidän kutsuttavan ristiäisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Jos en saisi kutsua ristiäisiin suullisesti tai kirjallisesti en menisi sinne ollenkaan.
Ei se ole mikään kutsu jos vanhemmat ovat jollekkiin muulle sanonut teidän kutsuttavan ristiäisiin.

Ihan siis meidän kuullen ovat vanhemmat ristiäisistä ja vieraista puhuneet, ja meidän kuullen myös meidän nimet maininneet.
Mutta jos oikein pilkkua viilataan, niin eihän sellainen ole kuitenkaan kutsu. Jos olisin vaikka tyhmempi, niin enhän välttämättä osaisi tulkita noista puheista, että me olemme todella tervetulleita. :saint:

Niin ja siis minusta tuo on vaan jotenkin niin typerää käytöstä (typerä ehkä väärä sana...), että oletetaan että tulemme kyllä, eikä vaivauduta kutsumaan. Sama kai se, vaikka luettelee vieraita, mutta jos ei kutsua kuulu (siis myös suullinen kutsu on minulle kutsu), niin ei kai sitä viitsi juhliin tuppautua. :whistle:

Mua taas harmittaa kun sain etukäteen lahjan "ristiäislahja etukäteen nimikkeellä.. ".. kivoilta kamuilta joita en aio silti kutsua kastetilaisuuteen kun sinne tulee vaan perhe ( lähisuku ) + puolisot ja 2 kummia. Silloin kun sain kutsun en edes tiennyt vielä millaiset kastajaiset järjestän.
Myös eräs toinen kamu vihjasi aikanaan halusta tulla juhliin.

En muista edes mitä olen silloin sanonut heille.. poikakaan ei ollut vielä syntynyt.

No ei me olla ainakaan kummemmin sisaruksiamme ristiäisiin kutsuttu.. Kerrottu millon ne on ja oletettu, että he sinne ilman eri kutsua tulevat. Eikä meitäkään heidän lasten risiäisiin ole kummemmin kutsuttu.

Mä en ainakaan menis, jos ei oo selvää kutsua tullu. Jos ihmettelis jälkeenpäin, ni sanoisin vaan että "aijaa, en mä tienny että ois pitäny tulla, ku ei kutsua saatu".

Niin.. Ei oltu mekään miehen veljen lapsen ristiäisissä, kun ei kerran kutsuttu. Kaikki muut lähitienoolla asuvat sisarukset oliki kutsuttu...Ainoastaan meitä ei.

Niin ja mä mieluusti jättäisin ne juhlat väliin. Siksipä nyt tähän asiaan takerrunkin, ja yritän saada syytä jäädä pois. Ja huomasin juuri, että mullahan onkin syy: varsinaista kutsua meille ei ole kertaakaan esitetty!

Okei, okei, tiedän olevani lapsellinen. En kiellä sitä. Mutta myös noiden vanhempien "käytös" on minusta jokseenkin kummallista ja näin ollen koen olevani oikeutettu tähän kouhkaamiseen. 8)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Niin ja mä mieluusti jättäisin ne juhlat väliin. Siksipä nyt tähän asiaan takerrunkin, ja yritän saada syytä jäädä pois. Ja huomasin juuri, että mullahan onkin syy: varsinaista kutsua meille ei ole kertaakaan esitetty!

Okei, okei, tiedän olevani lapsellinen. En kiellä sitä. Mutta myös noiden vanhempien "käytös" on minusta jokseenkin kummallista ja näin ollen koen olevani oikeutettu tähän kouhkaamiseen. 8)

ehkä ne pitää sitä niin itsestäänselvänä että olette tulossa etteivät tajua esittää erillistä kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

ehkä ne pitää sitä niin itsestäänselvänä että olette tulossa etteivät tajua esittää erillistä kutsua.

Näin.

Miksi ihmeessä et voi kysyä asiaa suoraan? Alle kahdenkuukauden ikäisen vauvan vanhemmilla on tunnetusti sitä häslinkiä kotona joten voi olla että ihan vahingossa eivät ole osanneet suoraa kutsua sanoa niin kuin sinä sen haluaisit vaan olettavat että ymmärrät olevasi kutsuttu puheiden perusteella.

Jos kerran haluat jäädä pois niin jää. Sinä tässä outo kuitenkin olet kun toisten juhlista tuollaisen paineen otat.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Miksi ihmeessä et voi kysyä asiaa suoraan? Alle kahdenkuukauden ikäisen vauvan vanhemmilla on tunnetusti sitä häslinkiä kotona joten voi olla että ihan vahingossa eivät ole osanneet suoraa kutsua sanoa niin kuin sinä sen haluaisit vaan olettavat että ymmärrät olevasi kutsuttu puheiden perusteella.

Jos kerran haluat jäädä pois niin jää. Sinä tässä outo kuitenkin olet kun toisten juhlista tuollaisen paineen otat.

"Paineen"... :D Noh, sanavalinta tuokin.

Niin, varmasti olenkin outo. Mutta se ei ole tässä se pointti.
Vaan ihan yleisesti mielipiteitä kaipaan asiaan, ilman, että kenenkään tarvitsee alkaa nimitellä minua tai arvostella minun mielipidettäni - niitä kun on asiaan kuin asiaan monia. :)

Niin ja tuota mietin minäkin, että pitävät niin itsestäänselvyytenä tuloamme.
Ja se mua vähän kummastuttaakin. Ehkä joku ottaisi sen kohteliaisuutena, en tiedä. Minusta vaan olisi ihan yleisestikin kohteliasta, että kutsutaan jos halutaan meidän tulevan. Kuitenkin kovasti suunnittelevat ristiäisiä ja ovat erikseen kutsunut muitakin juhlavieraita.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Näin.

niin just!

Koska kyllä mullakin meinaa käydä niin et en tajua esittää kutsua likan kummille esim. synttäreistä koska se on niin selvää et tulee.. Jossain vaihees sit kysyn et "kai te ootte tulossa" ihan vaan varuiks:D

Ja se mua vähän kummastuttaakin. Ehkä joku ottaisi sen kohteliaisuutena, en tiedä. Minusta vaan olisi ihan yleisestikin kohteliasta, että kutsutaan jos halutaan meidän tulevan. Kuitenkin kovasti suunnittelevat ristiäisiä ja ovat erikseen kutsunut muitakin juhlavieraita.

tai ehkä olette niin tärkeitä ihmisiä et tulette automaattisesti mukana:D

Mä en ainakaan kehtais mennä kyseleen, että onko mua kutsuttu. Tulis semmonen painostuksen tuntu siitä...että odottais kutsua, ja se taas aiheuttaa niille vanhemmille kiusallisen tilanteen, jos ei olekaan ajatellu kutsua.

Ja millaisessa tilanteessa vois olla itsestäänselvää, että menis ristiäisiin? Paitsi isovanhemmat ja kummit.

Heh, tietäisit vaan; emme todellakaan ole niin tärkeitä (emme ole kovinkaan paljon tekemisissä keskenämme, emmekä järin läheisiä.).
Emme ole kummeja emmekä isovanhempia, näin ollen emme siis mitään "automaattivieraita".

Ja siksipä mua hassusti jopa loukkaa se, että meidän oletetaan tulevan tuosta vaan, vaikkei edes kutsuta. :snotty:

Heh, tietäisit vaan; emme todellakaan ole niin tärkeitä (emme ole kovinkaan paljon tekemisissä keskenämme, emmekä järin läheisiä.).
Emme ole kummeja emmekä isovanhempia, näin ollen emme siis mitään "automaattivieraita".

Ja siksipä mua hassusti jopa loukkaa se, että meidän oletetaan tulevan tuosta vaan, vaikkei edes kutsuta. :snotty:

Niin ja kun kyse olisikin tuosta, että tosiaan olisimme "niin tärkeitä" että olisimme noita ns. automaattivieraita.
Mutta tosiaan, ihan niinkään asiat eivät ole.

Yhteistyössä