Tekis mieli hypätä parvekkeelta prkl

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö miehesi voi laittaa sinun tilillesi rahaa? Aviopuolisot vastaavat molemmat perheen elatuksessa KYKYNSÄ mukaan, 50/50 jaottelu ei ole edes lainmukainen tosiasiassa. Jos toisell aon huomattavasti pienemmät tulot, on toisen jo ihan lainkin mukaan maksettava tasinkoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:50 siis häh kirjoitti:
Eikö miehesi voi laittaa sinun tilillesi rahaa? Aviopuolisot vastaavat molemmat perheen elatuksessa KYKYNSÄ mukaan, 50/50 jaottelu ei ole edes lainmukainen tosiasiassa. Jos toisell aon huomattavasti pienemmät tulot, on toisen jo ihan lainkin mukaan maksettava tasinkoa.

Onko perusteita tuollaselle väitteelle? :laugh:

Mä olin kotiäitinä vajaat pari vuotta ja siinäkin oli vuosi liikaa. OIkeesti, mua ei ole luotu olemaan kotona. Nyt kun palasin takaisin työelämään olen paljon iloisempi, jaksavampi myös äitinä lapsilleni, kuin ollessani kotona.

Miten on mahdollista että miehesi tekee ylitöitä jatkuvasti? Kuulostaa omituiselta....! Itselläni alkais hälykellot soimaan jos olisi jatkuvasti ylitöissä.Kyllä kotiäitikin tarvitsee omaa aikaa.

Tuli vaan mieleen,että erotessa sulla olisi ainakin joka toinen vkonloppu vapaata (jos tilanteeseen ei tapahdu muutosta).

Ei kai voi kun vastata että voi voi. Neuvoja on turha antaa, kun mikään ei ilmeisesti onnistu syystä tai toisesta.

Toteanpa vain, että onnesi on sinusta itsestäsi kiinni. Jos tuntuu pahalta, voit itse omilla teoillasi muuttaa tilanteen. Kaikkea pahaa oloa ei voi vain laittaa muiden syyksi. Joskus pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa elämä siihen malliin, että siitä tykkää. Tsemppiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 15:20 murtunut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 15:17 joo kirjoitti:
Jos sillä on toinen?

Miksi sun miehellä on kaikki rahat? Saisitko linja-auto rahan kasaan, jos käyt hakeen auton ja lisää rahaa mieheltä.. Haette sitten porukalla isin töistä..

Ei ole toista naista ei, tiedän kyllä että on töissä, ja nyt vielä ilmotti että illalla menee muuttoavuksi..... \|O

Sen työpaikalle ei kulje linkkua... Ja rahaa ei oo senttiäkään, minun kotihoidontuki on jo kulunut ja miehellä palkka omalla tilillään....

Musta tuntuu että sä oot nyt pelkkä pantivanki ja ukolla on ihan oma elämänsä. Sä olet olemassa vaan siksi että miehes sai lapsia, ja nyt luultavasti oot vaan hänen piikansa, eikä välitä pätkääkään muusta.

Ja luulee näköjään olevansa sinkku, kun palkkaa ei heru perheelle, muutaa kun hän itse haluaa.

Nyt lähdet lasten kanssa ulos. Jos kuopuksella ei ole kuravaatteita niin laitat vaunuihin ja sadesuojan päälle...käytte vaikka kävelyllä, kyllä flunssaisena voi hiukan ulkoilla!

Sitten tuohon raha-ongelmaan! Sanot tänään miehelle, että nyt teette sellaisen taloustilin (voi avata ihan omilla tunnuksilla netissä) johon mies laittaa aina kuukausittain rahaa ja maksat sieltä sitten. Pankissakin voi avata sen ja saatte kumpikin kortit siihen. Ei kotiäidinkään nyt ilman rahaa tarvitse olla.

Ja töihin lähtö on varmasti hyvä idea. Niin on minullekin....nyt on asiat minulla hyvin kun tuli kevät ja kesä, mutta talvi oli todella raskasta kun piti vauvaa pukea ja esikoista jne. kauheaa uhmaa ja koliikkia jne. Ihme, että olen vielä suhteellisen normaali.

Muuten me ostettiin toinen auta juuri sen takia, että minä pääsen muksujen kanssa liikkumaan ja seinät ei kaadu päälle. Mies tajusi sen 1,5 v puhumisen jälkeen.

kannata, hyppäsin itse joskus eikä henki edes lähtenyt. Teki vaan pirun kipiää kun jalka ja käsi poikki+ muut pikku vammat.

Mutta pistät miehen puhutteluun kun tulee himaan!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Nyt lähdet lasten kanssa ulos. Jos kuopuksella ei ole kuravaatteita niin laitat vaunuihin ja sadesuojan päälle...käytte vaikka kävelyllä, kyllä flunssaisena voi hiukan ulkoilla!

Sitten tuohon raha-ongelmaan! Sanot tänään miehelle, että nyt teette sellaisen taloustilin (voi avata ihan omilla tunnuksilla netissä) johon mies laittaa aina kuukausittain rahaa ja maksat sieltä sitten. Pankissakin voi avata sen ja saatte kumpikin kortit siihen. Ei kotiäidinkään nyt ilman rahaa tarvitse olla.

Ja töihin lähtö on varmasti hyvä idea. Niin on minullekin....nyt on asiat minulla hyvin kun tuli kevät ja kesä, mutta talvi oli todella raskasta kun piti vauvaa pukea ja esikoista jne. kauheaa uhmaa ja koliikkia jne. Ihme, että olen vielä suhteellisen normaali.

Muuten me ostettiin toinen auta juuri sen takia, että minä pääsen muksujen kanssa liikkumaan ja seinät ei kaadu päälle. Mies tajusi sen 1,5 v puhumisen jälkeen.

En minäkään jaksaisi kotiäitinä, jos ei mies tulisi illalla ajoissa kotiin. On sitä tyhjiin puristettu rätti ilman arvostusta (oma perhe onneksi arvostaa ja sen takia jakssaa) suurimman osan aikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:43 vili43 kirjoitti:
Siis lapset parkuu isin perään, vaikkei ukko edes ole niiden kanssa, vaan luuhaa töissä...ristiriitaista... :/

onhan se kuitenkin niiden isä ja varmasti jotenkin huomioi lapsiaan. Mikä siinä nyt niin ristiriitasta on? :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:57 hitto kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:43 vili43 kirjoitti:
Siis lapset parkuu isin perään, vaikkei ukko edes ole niiden kanssa, vaan luuhaa töissä...ristiriitaista... :/

onhan se kuitenkin niiden isä ja varmasti jotenkin huomioi lapsiaan. Mikä siinä nyt niin ristiriitasta on? :headwall:

No minun korvaan se kuulosti omituiselta, jos mies on suurimman osan päivää pois että niin kovasti perään parkuisivat, mutt VOIHAN se niinkin olla...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 17:45 vieras kirjoitti:
En minäkään jaksaisi kotiäitinä, jos ei mies tulisi illalla ajoissa kotiin. On sitä tyhjiin puristettu rätti ilman arvostusta (oma perhe onneksi arvostaa ja sen takia jakssaa) suurimman osan aikaa.

tämämpä takia minä lähden töihin, sit ei niin ärsytä se, että toinen vaan menee :/

Meilläkin iskä on hyvin usein ylitöissä, koska työ on sellaista, että on pieni pakko olla. Joskus saa ylityöt vapaana, joskus rahana (ilman korotuksia normaali tuntipalkka). Työmatkakin vie suuntaansa reilut 45 minuuttia.

Minäkin siis olen kotona lasten kanssa paljonkin ilman isää. En saa enää edes kotihoidontukea, kun kuopuskin on yli 3 vuotta. Olen silti tosi tyytyväinen elämääni, koska mies ahkeralla työnteolla varmistaa sen, että minun ei tarvitse olla stressaavassa ja kotonakin aikaa vievässä työssäni.

Koitan hoitaa kodin ja lapset niin, ettei miehen tarvitse tehdä kotitöitä ainakaan arkisin. Yhteistä aikaa saisi olla enemmänkin, mutta hyvä näinkin, sillä illat ja viikonloput eivät edellytä juurikaan isompia kotihommia, koska minä voin tehdä paljon päivällä ja miehen vapaa-aikaa vietämme yhdessä.

Raha-asiat on ratkaistu niin, että mieheni laittaa tililleni rahaa pyytäessäni ja usein pyytämättäkin. Ruoan ostamme tilille, niin että isommat lapset voivat käydä joskus kaupassa, vaikka minulla ei sattuisi olemaan käteistä.

Liikkuminen ilman autoa on aika rankkaa, sillä kaupoille ja esikouluun on matkaa yli 2,5 km. Kuntohan siinä nousee, ja onneksi on hyviä sadevaatteita olemassa!

Oletko orja? Et? Miksi sitten alistut moiseen? Mistä hel*etistä te jotkut nappaatte tuollaisia kuvotuksia?

Soitat vaikka töihin että TUO RAHAA teille jos ei muuten. Ilmainen kodin/lastenhoitaja ei kenenkään tarvitse olla!

Ihan oikeasti, pää pystyyn nainen ja alat vaatia oikeuksiasi! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:53 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 16:50 siis häh kirjoitti:

Onko perusteita tuollaselle väitteelle? :laugh:

Puolisoiden elatusvelvollisuus avioliiton aikana
Avioliiton aikana kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Tarvittaessa voidaan myös avioliiton aikana vahvistaa, että toisen puolisoista on maksettava toiselle elatusapua. Elatusavun määrä ja sen maksutapa voidaan vahvistaa joko sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä.

http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esitteet/Avioliittolaki/Puolisoidenoikeudetjavelvollisuudetavioliitossa

Aapeelle voimia ja jaksamista :hug:

Kylläpä kaikki nyt haukkuu perheen isää. Jos rahatilanne kerta huono ja toinen painaa töitä että olis varaa elää.. Eikö mikään kelpaa. Nostan hattua isälle joka jaksaa raataa perheen elannon eteen ja myös äidille joka pyörittää arkea isän ollessa töissä.

moro tiedän et rankkaa on kestä saman oon kekenu sillon katoin 3v:tä ei helppo avioero ole mun mutsi ja faija erosi ei hyvä kirjottele jos jotain jokeri_2000ätjippii.fi siis miuku mauku

t. jani

Yhteistyössä