Meilläkin iskä on hyvin usein ylitöissä, koska työ on sellaista, että on pieni pakko olla. Joskus saa ylityöt vapaana, joskus rahana (ilman korotuksia normaali tuntipalkka). Työmatkakin vie suuntaansa reilut 45 minuuttia.
Minäkin siis olen kotona lasten kanssa paljonkin ilman isää. En saa enää edes kotihoidontukea, kun kuopuskin on yli 3 vuotta. Olen silti tosi tyytyväinen elämääni, koska mies ahkeralla työnteolla varmistaa sen, että minun ei tarvitse olla stressaavassa ja kotonakin aikaa vievässä työssäni.
Koitan hoitaa kodin ja lapset niin, ettei miehen tarvitse tehdä kotitöitä ainakaan arkisin. Yhteistä aikaa saisi olla enemmänkin, mutta hyvä näinkin, sillä illat ja viikonloput eivät edellytä juurikaan isompia kotihommia, koska minä voin tehdä paljon päivällä ja miehen vapaa-aikaa vietämme yhdessä.
Raha-asiat on ratkaistu niin, että mieheni laittaa tililleni rahaa pyytäessäni ja usein pyytämättäkin. Ruoan ostamme tilille, niin että isommat lapset voivat käydä joskus kaupassa, vaikka minulla ei sattuisi olemaan käteistä.
Liikkuminen ilman autoa on aika rankkaa, sillä kaupoille ja esikouluun on matkaa yli 2,5 km. Kuntohan siinä nousee, ja onneksi on hyviä sadevaatteita olemassa!