Tekis mieli erota kirkosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minäkään ole laiskuuttani saanut aikaisiksi erota kirkosta, kun siihen kuulumisesta ei ole haittaakaan ollut. Lapsi kuitenkin käy seurakunnan päiväkerhoa, juuri muuten en ole siitä hyötynyt.
Mutta jos kuitenkin eroan, niin voiko seuraavan lapsen silti kastaa?

[QUOTE="vieras";22341042]En eroa kirkosta, koska en halua alkaa miksikään saatananpalvojaksi. Minusta se vaan on väärin poltella kirkkoja ja ristejä.[/QUOTE]

Onneksi on vain nämä vaihtoehdot...

Alkuperäinen kirjoittaja Rahankäyttö kirkossa;22341014:
Ensinnäkin, jos haluaa olla kirkon jäsen, niin pitää tehdä itselle selväksi MIKSI kirkko on olemassa.

Kirkko ei ole hyväntekeväisyyslaitos.

Kirkko antaa vuosittain 13% palvelutyöhän ja diakoniaan. Tässä diakonia-momentissa on mm. ruokajakelua ja suurimmassa hädässä olevien taloudellistakin auttamimsta (muutama kymppi / asiakas) sekä perhe- ja kasvatusneuvontatyötä. Parisuhdeneuvonta on ollutkin kirkossa aivan uraauurtavan tärkeää ja kysyttyä palvelua. Mutta tämä palvelutoiminta on PIENIN osa kirkon toiminnasta. Tähän 13 prosentitin sisältyvät myös henkilökunnan palkkakustannukset.

Pääosin kirkon verorahat kohdennetaan lapsi- ja nuorisotyöhän (mm. rippikoulut, lasten ja nuorten kerhotoiminta, 32%) ja seurakuntatyöhön (hengelliseen sananjulistukseen, 27%).

Kirkko on hengellinen sananjulistusorganisaatio.

Jos haluaa auttaa vähäosaisia, ei se ole rationaalinen syy kuulua kirkkoon, koska avustustyön ammattilaiset hoitavat auttamisen paljon kirkkoa tehokkaammin ja osaavammin. Eli selaliset järjestöt kuten Pelastakaa Lapset ry., Plan, UNICEf, Suomen Punainen Risti, World Vision jne.

Jos haluaa levittää Jumalan sanaa, se on oikea syy kuulua kirkkoon.

Juuri niin! Mutta onko tämä kaikkien kirkon jäsenten tiedossa edes?

Että kirkon tärkein tavoite on levittää ja julistaa Raamatun sanomaa? Ymmärtääkö kirkon jäsen, etät hän maksaa 250-600 euroa vuodessa siitä että kirkon työntekijät levittävät Raamatun sanomaa Suomessa ja ulkomailla?

Vai mikä on sinun syysi miksi olet kirkon jäsen?

[QUOTE="Tiiu";22330575]En mä buumista tiedä, vaikka erosinkin tässä "eroaallossa". Pari vuotta olin asiaa miettinyt ja kun katsoin paljonko siihen puljuun menee mun palkasta vuodessa rahaa (turhaan), ajattelin erota. Tuli ihme kyllä jotenkin vapautunut olo :D. Saman tien otin World Visionista kummilapsen, joten ohjaan rahat nyt suoraan avuntarvitsijoille enkä tuollaiseen laitokseen.[/QUOTE]

Ei hassummin toimittu. laitoit hyvän kiertämään ja auttamaan oikeasti !

Nyt jossain kasvamassa oleva lapsi saa tukea vaikeissa oloissa. Hän sa tarvitessaan lääkärinapua, tukea koulunkäynnissä. World Vision auttaa kokonaisia kyliä auttamaan itse itseään tukemalla mm. elinkeinoiss aja ammatillisessa koulutuksessa.

Aikanaan tuo lapsi taas toivottavasti panee hyvän kierätmään, ja auttaa jotakuta toista.

Itse erosin kirkosa viitisen vuotta sitten ja tein samantapaisen ratkaisun. Annan saman summan kuin maksoin aikaisemmin kirkolle (480 euroa), kahdelle lastensuojelujärjestölle.

[QUOTE="vieras";22341042]En eroa kirkosta, koska en halua alkaa miksikään saatananpalvojaksi. Minusta se vaan on väärin poltella kirkkoja ja ristejä.[/QUOTE]

Mä en tiennytkään että vaihtoehdot ovat kirkko - saatananpalvonta

Mä en kuulu kirkkoon mutta ei ole koskaan tullut mieleen poltella kirkkoja ja ristejä..
*etsii sisältään saatananpalvojaa löytämättä sitä*

Heh heh! Logiikkasi on todella mielenkiintoista! Väität että yli miljoonaa suomalaista jotka eivät ole evl-kirkon jäseniä, ovat saatananpalvojia!!!! :-D

Sulla on tosi vähissä noi ihmisen vaihtoehdot...

Entäs mitäs tykkäät niistä yli neljästä tuhannesta miljoonasta ihmisestä maailmassa, jotka eivät ole kristittyjä vaan ovat joko uskonnottomia tai ovat muiden uskontojen jäseniä?
Hinduja, muslimeja, sikhejä, buddhalaisia, juutalaisia...??

Yhteistyössä