teki mieli käskee yks äiti pois kerhosta tänään...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Lady Gaga
Alkuperäinen kirjoittaja Fifi:
Alkuperäinen kirjoittaja Amen:
Tartutusvaihe on päällä jo silloin, kun flunssan oireita ei vielä ole.

Kyllähän kipeenä kannattaa pysyä kotona, mutta kuka kantaa illalla huolta muiden taudeista, kun lapsella menee nenä tukkoon ja kuume nousee - ja silti sama lapsi on voinut päivällä tartuttaa puoli korttelia.
Näinhän se menee. Et välttämättä tiedä, onko lapsesi tartutusvaiheessa. Jos on nuha, tietää ainakin varoa. Nuha voi kestää viikkoa vars. raudin jälkeen. Ja sitten on myös allergista nuhaa.
Niin, et voi aina tietää onko lapsi kipeä, ennen kuin illalla oksentaa. Siinä vaiheesahan vahinko on jo tapahtunut. Ja toisia dissataan jonkun niistelyn takia ihan suotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Sen, joka kauheasti pelkää kaikkia tartuntoja, on parasta jäädä itse kotiin. Siellä saa mulkoilla ihan rauhassa.
Et ole varmaankaan koskaan vienyt hengitysvaikeuksissa olevaa lasta spiiralle keskellä yötä tai onko lapsesi saanut adrenaliinia, että hengitys toimii riittävän hyvin, että voitte siirtyä tunnin päässä olevaan yliopostollien sairaalan lastenosastolle?
En ole, en. Mutta ihan oikeasti jonkun pienen nuhan takia ei voi pysyä aina neljän seinän sisällä, jos lapsen yleiskunto on hyvä eikä kuumetta ole. Eli kyllä se on sen astmaatikon jäätävä kotiin suojelemaan itseään kaikilta pöpöiltä, koko muu maailma ei voi sen takia pysähtyä. Ikävää, tiedän, mut niin se vaan menee.
Jännä elämänasenne...
Miten niin? Vertaan tätä asiaa siihen, että en mä allergikkona voi rajoittaa muiden syömisiä vaan sen takia, että itse en voi jotakin syödä, vaan on mun sovitettava oma toimintani niin, että pysyn terveenä. Siis joko en syö jotakin tarjottavaa lainkaan tai sitten otan jotakin vaihtoehtoista.
Hieman ontuva vertaus... miten muiden syömiset vaikuttavat omaan allergiaasi, paitsi siinä tapauksessa että he pakottvat myös sinut syömään samoja pöperöitä...
No, sinä et taida ihan kauheasti sitten allergioista tietää, jos tuota mieltä todella olet.
Saat siis sitä ruokaa sisuksiisi myös jotenkin muuten kuin syömällä? Ruoka-aineallergiastahan tässä oli puhe?
Joo, ruoka-aineallergioistapa hyvinkin... mutta mä saan oireita esim. raa'asta selleristä, omenoista, perunasta, currystä jne. ihan hengitysilmastakin.
 
kahden astmaisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Sen, joka kauheasti pelkää kaikkia tartuntoja, on parasta jäädä itse kotiin. Siellä saa mulkoilla ihan rauhassa.
Et ole varmaankaan koskaan vienyt hengitysvaikeuksissa olevaa lasta spiiralle keskellä yötä tai onko lapsesi saanut adrenaliinia, että hengitys toimii riittävän hyvin, että voitte siirtyä tunnin päässä olevaan yliopostollien sairaalan lastenosastolle?
En ole, en. Mutta ihan oikeasti jonkun pienen nuhan takia ei voi pysyä aina neljän seinän sisällä, jos lapsen yleiskunto on hyvä eikä kuumetta ole. Eli kyllä se on sen astmaatikon jäätävä kotiin suojelemaan itseään kaikilta pöpöiltä, koko muu maailma ei voi sen takia pysähtyä. Ikävää, tiedän, mut niin se vaan menee.
Jännä elämänasenne...
Miten niin? Vertaan tätä asiaa siihen, että en mä allergikkona voi rajoittaa muiden syömisiä vaan sen takia, että itse en voi jotakin syödä, vaan on mun sovitettava oma toimintani niin, että pysyn terveenä. Siis joko en syö jotakin tarjottavaa lainkaan tai sitten otan jotakin vaihtoehtoista.
Hieman ontuva vertaus... miten muiden syömiset vaikuttavat omaan allergiaasi, paitsi siinä tapauksessa että he pakottvat myös sinut syömään samoja pöperöitä...
söhäisempäs tätä kasaa.. Meillä astmaatikkoja perheessä. Aluksi niiden kanssa oli ihan paniikissa ja pelkäsi etukäteen milloin seuraava tautia alkaa ja minkälainen tauti siitä tulee, tuleeko sairaalareissu jne. Silloin myös karttelimme yleisiä paikkoja missä vain voi taudit herkästi levitä, emme menneet kylään jos kyläpaikassa oli räkätautia.
Ajan kanssa olemme oppineet ottamaan rennommin. Meillä sairastetaan suhteessa paljon, taudit on kestoltaan pitkiä, mutta elämän asenne on rennompi. Emme voi välttää mitään tautia. Meidän lapset reagoivat herkästi viattomaankin tautiin, menevät herkästi tukkoon ja taudit kestää. Silti kun vain lapsilla vointi sallii lähdemme liikkeelle, sillä kyllä meidänkin pitää ihmisiä nähdä. Meistä kaikista tulisi vain hysteerisiä, bakteerikammoisia, kotona luuhaavia mörköjä ja elämä pyörisi vain sen astman ja tautien ympärillä. Onneksi lähipiirissä on ystäväperheet samoin ajattelevia, eivätkä kavahda meidän räkänokkia, jos vaikka kylään menisimme...
 
s
kyllä se flunssa tulee varmasti jostakin , ennemin tai myöhemmin. Pysykää kotona jos pelkäätte flunssaa. Ihan ylihysteeritä sakkia taas. Pikku räkä ei voi olla este kerhoilulle. Esim meidän kerhossa perhepäivähoidossa olevilla on monella räkätautia näin syksyllä ja niin vaan hoitoon tuodaan ja hoidosta kerhoillaan.
 
s
ja kylläse vaan on niin, että aikuiset sen flunssan yleisemmin tartuttaa kuin lapset. Aikuiset menevät flunssassa töihin, kouluun, kauppaan ym. paikkoihin. Lapsia pidetään herkemmin "erkassa " . Joten varmennin lapsi saa sen taudin muuta kautta kuin juts siellä kerhoreissulla ( jos ei ole hoidossa )
 
katmat
Mua on näiden 5 kotiäitivuoden aikana kypsyttäny juuri tämä:kerhoihin ja avoimeen päiväkotiin tullaan selvästi sairaiden lasten kanssa.Tuntuu,että siellä on aina joku räkänokka köhimässä ja räkimässä kaikki lelut märiksi.MIksei voida odottaa,että lapsi paranee ennenku tullaan kerhoon??Itse en koskaan mene kerhoon tai avoimeen jos lapsista jollaki on vähänkää nuhaa tai yskää ja jos räkänokkia tulee niin lähden itse useinki pois,koska en halua saada astmalapsilleni ylimääräisiä räkätauteja.Olen myös ihmetelly miksei kerhojen ohjaajat ole koskaan puuttuneet asiaan.

Samoin on käyny joitaki kertoja niin,että mun lapsi on leikkiny jonku lapsen kans ja sit sen äiti mainitsee "ai nii,meillä oli just ne noroviirus,vielä eilen oksennettii." On monesti tehny mieli sanoa,että no mitä te täälä sitte vielä teette.

TÄnä syksynä meidän avoimeen on tullu sääntö (sikaflunssan takia),että nuhaisia ja yskäisiä lapsia ei saa tuoda sinne.Olin tosi tyytyväinen ku kuulin siitä ja ihmettelin,miksei jo ennemmin ole otettu sitä sääntöä ihan julkisesti esille niin säästyttäis monelta epidemialta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Idiootit menee kerhoihin kipeiden lasten kanssa ja sitte vielä nettipalstalla puolustelee idioottimaista käytöstään.
Kipeä lapsi kuuluu kotiin ei kerhoon.
Ei lapsi ole kipeä jos sillä on pieni räkis tai köhä. Se kuuluu elämään.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
TÄnä syksynä meidän avoimeen on tullu sääntö (sikaflunssan takia),että nuhaisia ja yskäisiä lapsia ei saa tuoda sinne.Olin tosi tyytyväinen ku kuulin siitä ja ihmettelin,miksei jo ennemmin ole otettu sitä sääntöä ihan julkisesti esille niin säästyttäis monelta epidemialta.
Tuo nuhan ja sikainfluenssan liittäminen toisiinsa on kyllä eriskummallinen asia, koska influenssaanhan ei kuulu nuha, varsinkaan alkuvaiheessa. Jos nuhaa tulee, olet jo niin kovassa kuumeessa ettei tulisi mieleenkään mennä ihmisten keskelle. Eli nuhan suhteen hysterisoiminen on täysin turhaa jos pelkää sikainfluenssaa.
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
TÄnä syksynä meidän avoimeen on tullu sääntö (sikaflunssan takia),että nuhaisia ja yskäisiä lapsia ei saa tuoda sinne.Olin tosi tyytyväinen ku kuulin siitä ja ihmettelin,miksei jo ennemmin ole otettu sitä sääntöä ihan julkisesti esille niin säästyttäis monelta epidemialta.
Tuo nuhan ja sikainfluenssan liittäminen toisiinsa on kyllä eriskummallinen asia, koska influenssaanhan ei kuulu nuha, varsinkaan alkuvaiheessa. Jos nuhaa tulee, olet jo niin kovassa kuumeessa ettei tulisi mieleenkään mennä ihmisten keskelle. Eli nuhan suhteen hysterisoiminen on täysin turhaa jos pelkää sikainfluenssaa.
Juu sitä mä vähä naureskelin itsekseni tuota sääntöä (vaikka oonki tyytyväinen että se on),että ny ne epäilee jokaista nuhaa ja yskää possuviruksen aiheuttamaksi :) että jos lapsella on pelkkä nuha nii eihä se oo possunuhaa :)
 
vieras22
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Idiootit menee kerhoihin kipeiden lasten kanssa ja sitte vielä nettipalstalla puolustelee idioottimaista käytöstään.
Kipeä lapsi kuuluu kotiin ei kerhoon.
Ei lapsi ole kipeä jos sillä on pieni räkis tai köhä. Se kuuluu elämään.
No ei todellakaan kuulu. Terveellä ihmisellä ei ole köhää eikä nuhaa eikä ripulia - sairailla on ja idiootit vie tuollaisessa kunnossa olevia lapsia kerhoihin.
 
En ota kantaa itse asiaan, mutta kannattaa joko AVATA SUUNSA tai sitten pitää vaan huoli omista asioistaan. Tuollanen mulkoilu ei auta yhtään mitään, missään tilanteessa!! Jos on niin raukka ettei uskalla kertoa mielipidettään, niin ei sitten kannata puuttua asiaan ollenkaan.

Juuri pari päivää sitten luennolla yskin, mulla on ollut kova yskä useamman päivän, mutta jos jättää 4 tunnin luennon väliin niin arvata saa että menettääkö jo aika paljon olennaisia juttuja. Siellä kuitenkin (vaikka varsin hyvin näki, että yritin yskiä nenäliinaan, kääntää pään pois jne.), joku tyttö mulkaisi vierusriviltä mua todella pahasti. Sanoin tauon alkaessa kovaan ääneen ympärillä istuville, että olen todella pahoillani yskimisestä (totta helvetissä se on ärsyttävää, kyllä mä sen tiedän), mutta en mahda sille mitään! Ihmiset oli ymmärtäväisiä. Tää mulkoilija ei saanut vieläkään suutaan auki, katseli tuossa tilanteessa vain seinille :headwall:.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Idiootit menee kerhoihin kipeiden lasten kanssa ja sitte vielä nettipalstalla puolustelee idioottimaista käytöstään.
Kipeä lapsi kuuluu kotiin ei kerhoon.
Ei lapsi ole kipeä jos sillä on pieni räkis tai köhä. Se kuuluu elämään.
No ei todellakaan kuulu. Terveellä ihmisellä ei ole köhää eikä nuhaa eikä ripulia - sairailla on ja idiootit vie tuollaisessa kunnossa olevia lapsia kerhoihin.
No en tiedä kerhoihin, mutta tarhaan on kyllä vietävä, kun kaks päivää vaan saa töistä olla pois.
 
XXX
jos pikku nuhan takia pitää pysyä kotona niin meidän ois pitäny pysyä melkein koko kesä. Yhdellä lapsella alkoi nuha viikkoa ennen juhannusta ja kesti elokuun alkupuolelle. Sitten pari viikkoa ei oollut nuhaa ja nyt on taas pari vk ollut pikku nuha.
 

Yhteistyössä