Tekemistä vajaa 2½v:n kans?

• Viestiketjun aloittaja toivoton tapaus!
  • Ensimmäinen viesti
toivoton tapaus!
Oon tässä miettiny ja tullut siihen tulokseen että ei tule oikein touhuiltua tuon tyären kanssa. oon yksinhuoltaja ja välillä meinaa hermo pettää,onko tuo kumma kun kaksistaan neidin kanssa,eikä oikein käydä missään.

Nyt KAIKKI vinkit kehiin,mitä touhuta lapsen kans?
Eri leikkikentillä ainakin voisi käydä,uimarantaki on lähellä..

Sitä on vain niin pirun laiska ja saamaton! :(
Pakko alkaa ryhdistäytyyn!

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Tuon ikäisille vielä kodin askareet ja normaali arki riittää. Mutta jos itse kaipaat puuhaa, käykää leikkipuistoissa, kirjastossa lukemassa, uimarannalla..
Meillä ei ainakaan riitä niin paljoa kotihommia että tolle 2,5 v:lle olis tarpeeksi. Tai sitte se on vaan joku ylitouhukas tapaus, mutta selvästi kaipaa paljon sekä tekemistä, että nauttii muitten lasten seurasta. Joten omalla kohdallani en missään tapauksessa allekirjoita tota hokemaa ettei alle 3v tarvi muka mitään muuta kuin perus kotirutiinit.

Onko siellä avointa pk:a, tai jotain puistotoimintaa? Ulkotouhuilu, rikkaruohojen kitkeminen, kukkien kastelu jne. Marjastaminen nyt kun mustikat kypsyy ja jos jossain voi noukkia jotain viinimarjoja tms niin se on kivaa. Kirjasto on tosiaan myös hyvä paikka. Laita eväät ja lähtekää metsäretkelle tai muuten piknikille.
Niin ja aina voi hypätä pyörän selkään ja lähteä vähän pitemmälle eri puistoihin tai katselemaan muuten maisemia.

Ton ikänen on siitä helppo että sille maailmassa on vielä paljon ihmeteltävää.
Me ollaan käyty ihmettelemässä pojan kanssa junia ja veneitä, ne on suuri juttu pojalle. Sit matkustettiin bussilla...se vasta olikin suurta. Nyt olen viemässä poikaa junamatkalle...tosin vaan tohon kaupunkiin, mutta sekin on sille elämys.
Ollaan keräilty marjoja ja kävelty metsässä. Ja sitten kaikki kauppareissut on sille niin kivoja kun saa kävellä vapaana kaupoissa...kumman kivaa oli esim. Dressmannilla kun meni piiloon pukukoppiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Ton ikänen on siitä helppo että sille maailmassa on vielä paljon ihmeteltävää.
Me ollaan käyty ihmettelemässä pojan kanssa junia ja veneitä, ne on suuri juttu pojalle. Sit matkustettiin bussilla...se vasta olikin suurta. Nyt olen viemässä poikaa junamatkalle...tosin vaan tohon kaupunkiin, mutta sekin on sille elämys.
Ollaan keräilty marjoja ja kävelty metsässä. Ja sitten kaikki kauppareissut on sille niin kivoja kun saa kävellä vapaana kaupoissa...kumman kivaa oli esim. Dressmannilla kun meni piiloon pukukoppiin =)
Noi on hyviä. Kaupassa kun vielä saa oman pikkukärryn ja noukkia siihen jopa tavaroita. :heart: Ai että on onnensa kukkuloilla. Bussimatka tarttis meidänkin tehdä, me ku asutaan täällä vähän syrjässä bussireiteiltä niin mennään aina omalla autolla tai kävellen joka paikkaan.

Ja semmonen et jos on mahdollisuus syöttää eläimiä, niin se on kans mielettömän hienoa. Viedä vaikka leivänjämiä sorsille.

-Piknikki pihalla/puistossa/olohuoneessa/parvekkeella, tehkää eväät yhdessä.

-Kiviä keräilemään ulkoa, ja sisälle maalaamaan ne akryyliväreillä.

-Metsäretket:
*osta jostain tarjouksesta sieni/lintukirja, bongailkaa. (Siinä on jo äidillekin hommaa ;) )
*Käpylehmät! Ihan oikeasti, ne on tänä päivänäkin vielä hauska juttu, kun niistä tekee sellaisen.

Onhan sitä vaikka mitä puuhaa...

Meillekään ei kotinurkat 2,5-vuotiaalle riitä.

Käydään puistoissa, kävelylenkeillä, kahdestaan kahviloissa, uimassa, kyläilemässä.
Meiltä löytyy pikkusisaruskin, niinpä isompi on onnensa kukkuloilla kun pääsee mun tai miehen kanssa kahdestaan johonkin.

Yhteistyössä