Tekemistä sairaslomalla

Mitä te olette puuhailleet kotona, kun ootte jäänyt odotuksen loppuvaiheessa sairaslomalle supistelujen takia? Siis vuodelevossa ei tarvitse olla, mutta supisteluja aiheuttavia asioita pitäis välttää ja niitä on mm. pitkään istuminen, seisominen tai käveleminen.

Kaks viikkoa olen nyt ollut kotona ja vielä on 8,5 vkoa laskettuun aikaan. Hullukshan tässä meinaa tulla. En jaksa enää edes keskittyä leffoja kattomaan, enkä kirjoja lukemaan.

ite en oo ku puolivälissä mutta oon jo joutunu saikulla olee selän takii...meinasin ehottaa et kato leffoja, mutta huomasinkii ettei se taija enää sinuu innostaa :/ toi on kenkku tilanne..entäs jos yrittäs leipoo pakkaseen jotai helppoo?ettei tarttes seisoo liian pitkää..tekee vaikka osissa, esim pullan paiston-->eka alustus -->lepo--> sitten pullien pyöritys :p -->lepo

Onhan kirjastossa äänikirjoja,jos niitä kuuntelis..jos ei lukeminen maistu..käsityöt?ootko kuin käsityöihminen..neuloahan voi vaikka vaakatasossa jos vaan osaa :LOL: ite en sitä taitaa hallitse.

Näistä ei varmaan paljon apua ollut..toivotaan et keksit tekemistä :hug:

Tyty ja Kitku 19+1

Kaa
Itse olen hoidellut paljon vapaa-ajan harrastusten vastuuasioita (olen mm. erään seuran hallituksessa ja toimikunnassa), ja niihin meneekin aikaa. Netti on auki jatkuvasti, kuten myös telkkari. :whistle: Alkuun pääsin harrastamaan koiran kanssa, mutta nyt sekin on jäänyt. Onneksi sisälläkin voi touhuta kaikenlaista. Neulominen on tullut taas takaisin kuvioihin, kuten myös ompelu. Kaikenlaista pikkutouhuakin on tullut tehtyä, kaappien siivouksia sun muuta. Sudokut on kova sana pitkän ajan jälkeen. :D

Ei siis mitään erityistä, mutta jotain pientä joka päivä. Ei kannata tehdä kaikkea mahdollista kerralla, aikaa varmasti riittää...

Tsemppiä odotukseen, toivottavasti aika kuluu kuitenkin sujuvasti.

Tää onkin kiva ajatusleikki. Jos mä olisin pitkällä lepolomalla niin

- neuloisin (tai opettelisin neulomaan) vauvalle ja itelleni vaatteita
- tunaisin vauvalle vaatteita omista vanhoista vaatteista (hei kertokaa mulle: onko kaupan vauvanvaatteiden väri valittu sen mukaan että niissä ei näy vauvan oksennus? Ne on kaikki ihan ällöpastelleja, hyi!)
- jatkaisin arabianopiskelua joka jäi muutaman kurssin jälkeen. Kuuntelisin netistä arabiankielisiä uutisia ja yrittäisin saada selvää
- lukisin piiiitkän listan kirjoja
- tekisin listan ystävistä, sukulaisista ja tuttavista joihin en ole ollut pitkään aikaan yhteydessä ja ottaisin niihin kaikkiin yhteyttä jollain tavalla (lähettäisin kirjeen, postikortin tai soittaisin) (ja tää olis hyvä myös siltä varalta että vauvan saamisen jälkeen sosiaalinen elämä ehkä kärsisi)
- opettelisin lastenlauluja ja -loruja ulkoa ja etsisin kirjoja joissa niitä vois olla
- haaveilisin vauvasta :heart:

(Ehkä multa jäis sit lopulta kaikki muu tekemättä paitsi neulominen ja lukeminen... :whistle: )

Tilluri

* Järjestä valokuvia
* Osta joku palapeli ja tee sitä
* Ristikoiden ratkontaa
* Sunnittele ristiäisiä / nimiäisiä ja kaikkea siihen liittyvää.
* Pakkaseen herkkujen leipominen
* Kaappien järjestelyä
* Vauvan vaatteiden ja paikan kuntoon laittamista
* Lukeminen
* Netissä (älypää) pelien pelaaminen. Olen itse ihan koukussa siihen. :x .
* Suunnittele joku helppo yllätysmenuu miehellesi ja toteuta se. Siis sellainen, joka ei vie paljon aikaa.

Nauti hiljaisuudesta ja nuku paljon.

Jadekettu

Tämä on kiinnostava ja itselle erittäin ajankohtainen ketju sillä olen ollut sairaslomalla kovien kipujen takia jo joulukuun alusta asti. Laskettuun aikaan on vielä 10 viikkoa ja muutama päivä. Mulla olisi kyllä paljon koulutöitä tehtävänä mutta kovat kivut eivät anna oikein keskittyä tuollaiseen ajatusta vievään työskentelyyn niin olen joutunut sen unohtamaan vaikka nyt olisikin loistava aika suorittaa kursseja pois alta ennen kun poika syntyy.

Tässä muutama ajatus miten olen itse aikaani käyttänyt ja suunnitellut käyttäväksi loppu odotusajan:
-Askarella ristiäisten kutsukurtit
-Suunnitella ristiäisten tarjoamiset sekä kokeilla mahdolliset reseptit valmiiksi
-Olen koonnut ja kypsyttelen akvaariota
-Postimerkkeilyä
-Ladannut lempi sarjojeni tuotantokausia netistä ja katsellut niitä
-Leipoa pakkaseen kastamista vieraille jotka tulevat katsomaan vauvaa
-Vauvan tavaroiden organisointia(mitä pitää ostaa ja koska)
-Vauva albumin tekemisen aloitus ultrakuvilla ja skräppäämällä
-Kodin järjestelyä vauvaa varten

Imppu_83 ja Mustikka rv29+3

Kiitos vinkeistä. Lisää saa laittaa. =)

Noi nettipelit olinkin unohtanut. Tänään oon sitten katsonut kaks hömppäleffaa, joihin ei tarvii keskittyä, pelannu vähän pasianssia(mulla on tapana jäädä koukkuun niihin), leivoin tiikerikakun ja nyt odotan että kakku tulee uunista, että saan ruuan sinne.

Yhteistyössä