Tekemistä pakkaspäiviksi!!?

  • Viestiketjun aloittaja Miiru
  • Ensimmäinen viesti
Miiru
Mitä kaikkea te teette muksujenkaa näin kovilla pakkasilla kun oltava sisällä!!? Minä en halua laittaa mitään videota, piirtämistä oon koittanut ehdotella, ei, lelut ei kiinnosta jne!!?? Ja mihkään ei jaksaisi aina lähteäkään etenkin kun meil on koira mikä pitäis raahata mukaan kun on pentu enkä viitsi jättää pureskeleen kämppää sisälle....!!!! Sanokaa kaikkia mahollisia hommia! Ei oo ees mitään mitä leipoa ja ruokakin on jo valmiina :D Ite oon ihan poikki (viimesilläni ja vaivoja ON)ja olis kiva vaan olla, mutta sitten tuo uhma kiukkuaa vaan! :(
 

Muovailuvaha-puuhailua, majan rakentamista, pukeutumisleikit, "piknik" olohuoneeseen, kutsukaa joku ystävä kylään, lukeminen, musiikin kuuntelu/tanssiminen (ei ehkä nyt sinulle ihan paras mahdollinen idea)... Nämä toimii ainakin meillä, kun on päiviä jolloin ei pihalle pääse.. Toki ne leipominen ja ruoan laitto on aina mukavia yhteisiä puuhia myös.. :)

Toivottavasti saatte pakkaspäivät kulumaan.. :)
 
miiru
tattis!=) juu meillä on tota muovailuakin koklattu ja majojakin tehty.. mutta kun ei itse jaksaisi kokoaika olla kaikessa läsnä!!!! kun olokaan ei ole kauheen hyvä mutta, ehkä se tästä... :eek:
 
miiru
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 19:32 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
Onko tyttö vai poika? Tytölle ainakin meillä nämä mieluisia:

http://images.google.fi/images?hl=fi&q=disney+coloring&btnG=Etsi+kuvia

Ja onhan tuossa pojallekin väritettävää.
tyttö. kiitti. onhan noita värityskirjoja, en tiiä onko vain joku "en tee mitään mitä ehdotat" vaihe menossa...!!!!!!!!!!!!!!!!!??? :kieh:
 
Plättä
Alusta puolen litran pullataikina ja anna se kerrankin kokonaan lasten leivottavaksi. Anna pöytään voipurkki, sokereita, kanelia, manterirouhetta, kookoshiutaleita, marmeladia jne. Valvo vähän päältä ja hoida paistohommat. Kaupan päälle tulee ihana lämpöinen tunnelma.
 
miiru
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 22:20 Plättä kirjoitti:
Alusta puolen litran pullataikina ja anna se kerrankin kokonaan lasten leivottavaksi. Anna pöytään voipurkki, sokereita, kanelia, manterirouhetta, kookoshiutaleita, marmeladia jne. Valvo vähän päältä ja hoida paistohommat. Kaupan päälle tulee ihana lämpöinen tunnelma.
juu tuo vois kans olla mukavaa =) . sitten vois yhdessä siivota sotkutkin,heh.
 
sau
Me aina yhdessä leivotaan sämpylöitä ja tehdään ruokia pakasteeseen. On sitten mistä ottaa kun säät taas kutsuvat ulkoilemaan.

Myös askarrellaan, luetaan, lapset tekevät majaa yms. Oikeastaan ihan samoja juttuja kuin muutenkin, mutta aikuiselta vaatii tietenkin enemmän osallistumista kun on koko päiväksi keksittävä sisäpuuhaa. Muuten ollaan paljon ulkona, joten oikeastaan otan nuo päivät ihan vaihtelunkin kannalta.

Leikki-ikäisen voi mielestäni välillä laittaa tekemään jotain itsekseenkin (piirtäminen, legot...), jos sisarukset alkavat ottaa päähän eikä leikit yhdessä suju.
 
kevätesikko
Vaihteeksi jotain oikeita kotihommia: siivotkaa lelut niille varattuihin laatikoihin, siivotkaa kotia, pyykin laittaminen koneeseen, astianpesukoneen täyttäminen, keittiökaappien siivous, imuroiminen, vaatekaapin päivitys, jne.
 
suosikkeja
leikkikää kauneussalonkia jossa äiti on asiakas ja tyttö saa tehdä äidille: hiusten laittoa, kasvohierontaa, leikkimeikkausta yms tai mikä vielä parempaa niin suhrata äiti oiekilla meikeillä kauniiksi... tämä meillä on suosittua niin pojalle kuin tytöllekin ja voi sitä riemua miten riemunkirjava äiti kun meikki on valmis... jaksaisivat meikata vaikka kuinka pitkää äitiä....

pullovärit: anna lapsen maalata ikkunaan uusi ilme (vaikka joka viikko) pulloväreillä. pullovärit on erittäin helppo pestä ikkunoista pois ja varmasti lapsi nauttii saadessaan kerrankin maalata jonnekin muualle kuin paperiin.

tee vanhoista korteista muistipelikortit. leikkaa kortit kahtia ja etsikää muistipelin tyyliin parit eli kortti kokonaiseksi.
samalla voi keksiä muistipelikorteista uusia leikkejä: piilota muistipelikortin kortti tai kuinka monta korttia tahansa ympäri huoneita lapsen katsekorkeudelle tai alemmas ja pyydä lasta aina etsimään pari kädessäsi olevalle kortille.

tässä vain muutama suosikki juttu meiltä
 
Jos pulloväreihin (nestemäinen vesiväri) laittaa tipan tiskiainetta ennen maalausta, lähtee ikkunasta vielä helpommin.
Kuvien leikkaaminen lehdistä, liimaaminen liimapuikolla paperille ja niistä jutteleminen on kivaa. Tai jonkun extran antaminen leikkeihin, tänään saa lastata makaroneja pikkutraktoreihin. Tai puhaltaa saippuakuplia saunassa tai suihkuhuoneessa keskellä päivää. Kuvanjatkamisleikki on lapsista kivaa, äiti piirtää alun ja lapsi loput. Tarinankerronta, kirjoita ihan suoraan ylös,lapsi kertoo. Sitten luet hänelle ääneen. Riimittely,keksikää itse hassuja riimejä. Ja pitkästyminen, anna lapsen välillä valittaa tekemisen puutetta ja pitkästyä rauhassa. Onnellisia odotuspäiviä!
 
miiru
kiitti kaikille kivoista vastauksista!! noi on aikalail sellasia mitä ollaankin touhattu.. paitsi toi pullovärijuttu. kaipa niitä tässä sitten keksii, kun vain itse jaksais, oon niin puhki ja paikkoja särkee älyttömästi (tän odotuksenkans) että välillä tuntuu etten jaksa mitään, silti yritän kyllä ettei muksu ihan pitkästyisi, mut oon kans sitä mieltä et täytyyhän tuon ikäisen silti osata yksinKIN touhata..!! kai tää tästä.
 

Yhteistyössä