tekeekö ventoline teidän lapset vilkkaiksi?

Kysymys teille, joiden lapsille on annettu ventolinea. Tekeekö se lapset ylivilkkaiksi ts. rauhattomiksi? Farmaseutti mainitsi jotain tällaisesta mahdollisuudesta ja toden totta poika oli kuin vieteriukko sitä ekan kerran kotona alkuillasta saatuaan.
Ei varmaan kannata antaa juuri ennen nukkumaanmenoa vielä satsia...?

Kokemuksia, kuinka nopeasti lapset siihen tottuvat? Poika sai siis sitä yskää helpottamaan 1-4 kertaa päivässä flunssan ajan.
 
en mä ainakaan oo sellaista huomannut.
voisko siinä olla vaan se, sama ku särkylääkkeen antamisessa et virtaa löytyy ku olo helpottaa?

me ollaan ainakin molemmille tytöille annettu tota just ennen nukkumaan menoa eikä oo ollu haittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;21920107:
en mä ainakaan oo sellaista huomannut.
voisko siinä olla vaan se, sama ku särkylääkkeen antamisessa et virtaa löytyy ku olo helpottaa?

me ollaan ainakin molemmille tytöille annettu tota just ennen nukkumaan menoa eikä oo ollu haittaa.
Se voi kyllä olla niinkin. Farmaseutti vaan totesi tuon ja mietin että todellakin teki pojasta ihan hyperaktiivisen. Tokihan ne lääkkeet vaikuttavat kaikkiin eri tavoin. Tekisi mieli antaa että olisi helpompi nukkua mutta toisaalta miettii että mitä jos se ns. vie sitten unet.
 
Se voi kyllä olla niinkin. Farmaseutti vaan totesi tuon ja mietin että todellakin teki pojasta ihan hyperaktiivisen. Tokihan ne lääkkeet vaikuttavat kaikkiin eri tavoin. Tekisi mieli antaa että olisi helpompi nukkua mutta toisaalta miettii että mitä jos se ns. vie sitten unet.
kyllä mä antaisin, univaikeuksien uhallakin, kun jos et anna lääkettä säännöllisesti se ei tehoa yhtä hyvin..ei kai sillä loppujenlopuksi ole merkitystä valvooko unettomuuden vai yskimisen takia;)
 
"vieras"
Meillä on käytetty satunnaisesti yskään. Kun lapsi on sairas, niin ei ole vaikutusta, mutta kun alkaa paranemaan, niin heti vaikuttaa öihin. Ei älytty yhdistää ventolineen ennen kuin lastenlääkäri mainitsi piristävästä vaikutuksesta.
 

Yhteistyössä