Tekeekö se huonon äidin jos polttaa tupakkaa?

  • Viestiketjun aloittaja Juuuu
  • Ensimmäinen viesti
Paheksun jos äiti tai isä vetää röökiä lapsen vieressä. Muistan omasta lapsuudestani miten ärsyttävää se oli kun vanhemmat poltti, se savu kävi nenään! Niinpä itse tarpeen tullen poltan kun lapset eivät ole paikalla :xmas:
 
että silleen
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Mun isä kuoli vasta keuhkosyöpään. Olen toki jo aikuinen (22v), mutta siltikään en haluaisi kenellekään tällaista surua niin turhan asian kuin tupakan takia!
Poikani kummin äiti kuoli keuhkosyöpään eikä ole koskaan polttanut, ei edes miehensä.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja että silleen:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Mun isä kuoli vasta keuhkosyöpään. Olen toki jo aikuinen (22v), mutta siltikään en haluaisi kenellekään tällaista surua niin turhan asian kuin tupakan takia!
Poikani kummin äiti kuoli keuhkosyöpään eikä ole koskaan polttanut, ei edes miehensä.
Nyt se on sitten todistettu että ei se tupakka keuhkosyöpää aiheutakkaan. Että silleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihmiset vaan on ihan järkyttyneitä kun äiti ihminen polttaa.
Eräskin tuttavani sanoi: "Siis sulla on lapsi ja sä poltat?!" ihan kauhistuneena.
Joo, no en mä jos leikkipuistossa oon niin tietenkään röökiä sytytä.
Muutenkin käyn tietenkin ilman lasta tupakalla.

Mikä siinä nyt sitte on niin kamalaa.
no mun mielestä siinä ei oo mitään niin kauheen vakavaa,siis eihän se nättiä oo eikä varmaan niin hyvä esimerkki lapsille,mutta tässä maailmassa on niin paljon muutaki mikä ei oo niin hyvä lapsien silmille.se ei liity mitenkään siihen kuin hyvä äiti oot.mun mielestä siihen ei vaikuta vetääkö röökiä vai ei.on äitejä jotka ei polta ja muutenki hösöttää joka asiasta,mut sitte niin selvä asia ku puhtaus kotona ja lapsille jää vähä vajavaisex.mä saatan hyvinki mennä leikkipusiton reunaan ja sytyttää tupakan,sama se mulle mitä muut ajattelee
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
ei tee.ihmiset nyt aina paheksuu jotain;liian iso laps istuu rattaissa,vauvalle syötetään korviketta,imetetään julkisesti..herranjestas ei muitten mielipiteistä kannata tässäkään asiassa välittää.kaikkia kun ei voi miellyttää (eikä onneks tarvikkaan) :whistle:

muoks. ja ite en kylläkään polta..
Vaikken ihan vielä itse äiti olekaan, niin sen olen jo huomannut että äitejä syyllistetään ihan mielettömästi, ja ihan kaikesta, ja ihan kaikki, siis toiset äidit, ja jopa lapsettomat. Aina löytyy joku jonka mielestä joku äiti tekee jonkin asian väärin. Ei siis kannata liikaa korviaan lotkauttaa muiden mielipiteistä.

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tietenkään ole enää raskaana, raskaus ja imetys ajan olin polttamatta.
Ja typerä kun olin se tupakointi alkoi sitten taas kun imetys loppui.
Enkä missään nimessä sano lapselleni että tupakointi on ok tai muutenkaan anna hänelle sellaista kuvaa.
Jos itse poltat annan kuvan että tupakka on ok. On ihan sama mitä itse sanot jos teet kuitenkin toisin.
 
Minun täytyy sanoa, että omissa silmissäni tupakoinnin imago on kyllä vajonnut todella alas - ja se on pelkästään hyvä asia. Lapsille on hyvä opettaa, että tupakointi on luusereiden puuhaa.

Tupakkalaki on kyllä erinomainen asia, kaduilla pakkasessa kyhjöttävät tupakoijat eivät varmaan ole niin ihailtava näky, että kovin innostaisivat lapsia tai nuoria tupakan pariin.

Minusta on tosi ikävää, jos vanhemmat polttavat. Se lisää myös lasten tupakoinnin aloittamisen todennäköisyyttä. Onhan se nyt hiton onttoa, jos vanhemmat tupakka suupielessä vaahtoavat lapsilleen tupakoinnin vaaroista.

Ja minusta vanhempien pitäisi pitää huolta myös omasta terveydestään lastensa takia, koska jos vanhemmat sairastuvat, siitä kärsivät myös lapset.
 
Ei kai se äitiä huononna vaikka tupakkaa polttaakin, varmaan tupakoitsijakin huolehtii lapsestaan siinä missä tupakoimatonkin.

Mutta kyllähän se silmään ottaa kun raskaana oleva äiti tulee neuvolasta ja heti oven ulkopuolella pistää tupakaksi.. tai käärii sätkää vaunujen kuomun päällä...

Minun puolestani polttakoon kuka haluaa, oma valintansa.
Itse pärjään vallan mainiosti ilman tupakkaa mutta ei se mitään sädekehää pääni päälle tee =).
Kukin tyylillään.
 

Yhteistyössä