tekeekö miniläppärillä mitään???

  • Viestiketjun aloittaja nanna
  • Ensimmäinen viesti
miniläppäri
Näkee lukea ihan samalla tavalla kuin tavallisella läppärillä. Miniläppäri on kevyempi ja käytännöllisempi. ainakin itse olen tätä mieltä ja tyytyväinen ostokseeni. Se että nettisivu näkyy hiukan enemmän tavallisen läppärin näytöllä kuin nimiläppärin niin ei haittaa kauan. siihen tottuu.
 
miniläppäri
Itse ostin anttilasta (tarjouksessa oli n. 300?. Samanlainen kone muualla olisi maksanut melkeen 150? enemmän),katselin hintoja aika kauan ja huomasin että melkeen samanlaiset ominaisuudet ja hinta toisessa paikassa voi olla melkeen 500?. Hintahaarukka on luultavasti siinä 200-600?...
 
näin
Jos oikeasti tarvitset kannettavaa konetta niin se on kätevä kun mahtuu ihan käsilaukkuun. Mutta pieni koko tarkoittaa automaattisesti heikkouksia kokoriippuvaisissa ominaisuuksissa kuten akun kesto ja näppäimistö. Sillä ei ole kauhean helppo kirjoittaa että ei se miksikään kirjoituskoneeksi käy.

Ei ole kannattava ostos ellei sitä konetta oikeasti pidä kuljettaa mukana.
 
atkooderi
Kyllä se nettiselailuun ja sähköpostaamiseen käy. Kiiltäväpinäyttöistä (esim. Acer), ei kuitenkaan kannata ostaa, ellei ole Narkissos, koska näytöstä näkee vain omat kuvansa. Hyviä koneita ovat Samsung, Asus ja LG -miniläppärit. Hinnat n. 300-500 euroa.
 
unikuu108
tässä kouvolan asemalla näpyttelen meidän miniläppäriin ja surffailen tikulla.. hyvin toimii ainakin tää ja ei mitään valittamista. koneessa on enemän voimaa kun mun mutsin kotikoneessa ja me kateltiin maalla leffoja tästä..
että riippuu miniläppäristä ja mitä siltä haluaa..

mä käytän tätä matkoilla pojan kaa leffojen katseluun ja töissä kuvien ja suunnitelmien näyttöön palavereissa..
 
peesaa
Alkuperäinen kirjoittaja miniläppäri:
Näkee lukea ihan samalla tavalla kuin tavallisella läppärillä. Miniläppäri on kevyempi ja käytännöllisempi. ainakin itse olen tätä mieltä ja tyytyväinen ostokseeni. Se että nettisivu näkyy hiukan enemmän tavallisen läppärin näytöllä kuin nimiläppärin niin ei haittaa kauan. siihen tottuu.
peesaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Mulla acerin miniläppäri ja tähän nettisuffailuun sohvalta käsin tää soveltuu mitä parhaiten. Kaikkea muuta käyttöä varten löytyy talosta myös pöytäkone
Kyllä pätäkkää pitää olla, että maksaa monta sataa pelkkään surffailuun kelpaavasta lelusta. Samalla hinnalla saa oikeitakin läppäreitä, joilla voi tehdä oikeastikin jotain.
 
ap
kuinka pienet on näppäimet? mahtuuko sormi vai jollai tulitikullako pitää painella..

mitä mä tos kattelin oli leveydeltään 25cm..

meillä on lähemmäx tonnin maksava huippu kannettava missä kaikki herkut mut ite haluaisin jonkun vähän pikkusemman ihan sähköposti/huuto-net/pankki/facebook käyttöön..

kestääkö akku kuin kauan? 10min/30min? =)
 
unikuulle
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
tässä kouvolan asemalla näpyttelen meidän miniläppäriin ja surffailen tikulla.. hyvin toimii ainakin tää ja ei mitään valittamista. koneessa on enemän voimaa kun mun mutsin kotikoneessa ja me kateltiin maalla leffoja tästä..
että riippuu miniläppäristä ja mitä siltä haluaa..

mä käytän tätä matkoilla pojan kaa leffojen katseluun ja töissä kuvien ja suunnitelmien näyttöön palavereissa..
minkä merkkinen sulla on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuinka pienet on näppäimet? mahtuuko sormi vai jollai tulitikullako pitää painella..

mitä mä tos kattelin oli leveydeltään 25cm..

meillä on lähemmäx tonnin maksava huippu kannettava missä kaikki herkut mut ite haluaisin jonkun vähän pikkusemman ihan sähköposti/huuto-net/pankki/facebook käyttöön..

kestääkö akku kuin kauan? 10min/30min? =)
Mun koneen akku toimii yhdellä latauksella 6-7 tuntia käyttöä, niin harvemmin jaksan ottaa johtoa mukaan esim. opiskelupäivän ajaksi.

Minun koneeni muuten jaksaa oikein hyvin pyörittää vähän isompiakin ohjelmia, esim. Photoshopia. Jaksaa myös pyörittää eri ohjelmia samaan aikaan. Tällä on hyvä kirjoitellakin, näppis on toki kompakti, mutta tällaiselle rähmäkäpälällekin helppo käyttää. Minä kirjoitan paljon, joten kävin ennen ostamista testaamassa miten näppärästi kirjoittaminen sujui eri miniläppäreillä ja tämä oli ihan paras.

Pöytäkoneeseen jaksan vaihtaa vain silloin kun haluan pelata (Sims 3:een ei läppärin tehot taida riittää, en ole kyllä kokeillutkaan) tai jos haluan tehdä jotain missä iso näyttö on tärkeä, vaikkapa yksityiskohtaista kuvankäsittelyä.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuinka pienet on näppäimet? mahtuuko sormi vai jollai tulitikullako pitää painella..

mitä mä tos kattelin oli leveydeltään 25cm..

meillä on lähemmäx tonnin maksava huippu kannettava missä kaikki herkut mut ite haluaisin jonkun vähän pikkusemman ihan sähköposti/huuto-net/pankki/facebook käyttöön..

kestääkö akku kuin kauan? 10min/30min? =)
Mun koneen akku toimii yhdellä latauksella 6-7 tuntia käyttöä, niin harvemmin jaksan ottaa johtoa mukaan esim. opiskelupäivän ajaksi.

Minun koneeni muuten jaksaa oikein hyvin pyörittää vähän isompiakin ohjelmia, esim. Photoshopia. Jaksaa myös pyörittää eri ohjelmia samaan aikaan. Tällä on hyvä kirjoitellakin, näppis on toki kompakti, mutta tällaiselle rähmäkäpälällekin helppo käyttää. Minä kirjoitan paljon, joten kävin ennen ostamista testaamassa miten näppärästi kirjoittaminen sujui eri miniläppäreillä ja tämä oli ihan paras.

Pöytäkoneeseen jaksan vaihtaa vain silloin kun haluan pelata (Sims 3:een ei läppärin tehot taida riittää, en ole kyllä kokeillutkaan) tai jos haluan tehdä jotain missä iso näyttö on tärkeä, vaikkapa yksityiskohtaista kuvankäsittelyä.

ap mikä merkki sulla on?
mä kattelin sitä yhtä minkä joku oli tänne linkittänytkin. en nimittäin tarvi kovin kummosta sillä tääkannettava jolla nyt on niin tää pyörittää pelejä ,voi kattoa elokuvia ym.. mut tällä painoo eikä tätä viitti olla raahaamassa joka toinen minuutti eri paikkaan..

mitenköhän muuten miniläppäri pyörittää esim facebookin pelejä vai onko hidasta?


 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ap mikä merkki sulla on?
mä kattelin sitä yhtä minkä joku oli tänne linkittänytkin. en nimittäin tarvi kovin kummosta sillä tääkannettava jolla nyt on niin tää pyörittää pelejä ,voi kattoa elokuvia ym.. mut tällä painoo eikä tätä viitti olla raahaamassa joka toinen minuutti eri paikkaan..

mitenköhän muuten miniläppäri pyörittää esim facebookin pelejä vai onko hidasta?
Ööö, minäkö? Mulla on Samsungin NC10, todella näppärä pikkukone. Kyllä kaikki tommoset nettipelit toimii sujuvasti.

Siis miniläppäri on pienikokoinen läppäri, ei se ole mikään lelu. Kaikki perustoiminnot, surffailu, kirjoittaminen, leffojen katselu, kuvankäsittely jne toimii ihan normaalisti. Näissä ei vaan ole dvd/cd-asemaa, niin joudut katsomaan ne leffat joko ulkoisen aseman avulla (ostetaan erikseen ja kytketään koneeseen, ei ole vaikeaa). Ja ihan näitä uudempia tietokonepelejä nämä ei jaksa pyörittää, mutta eipä näitä ole pelikäyttöön tarkoitettukaan. Sellaiset pasianssin ja miinaharavan tyyppiset toimii tietenkin :)
 
PB-omistaja
Ostin just gigantista Packard Bellin miniläppärin ihan vaan kikkailuun ja mielenkiinnosta, kun oli niin halpa (222 ?)..

Voi sitten jotain surkeempia ohjelmia kattellessa hiukan selailla nettiä jne.

PS. löytyy kyllä kunnon kannettavakin (1400 ? ja pöytäkone 1000 ?), eli siis laitteet on tarkoitettu hiukan erikäyttöön...

Eihän kukaan täyspäinen pikku Citikkaakaan omalla rahalla varsinaiseksi autoksi osta
 

Yhteistyössä