Tekeekö miehesi kotitöitä?

  • Viestiketjun aloittaja miemiemie
  • Ensimmäinen viesti
miemiemie
kaikille teille vastauksistanne!

Helpottaa purkaa ja saada kuulla ulkopuolisia mielipiteitä.

Tosi monen teidän mies osallistuu kotitöihin, joka on tosi hienoa!

Neljän äiti kyselit miehen suhtautumisesta muuten minuun ja ottaako miten huomioon
mielipiteeni esim. menoihinsa. Mies on kotona viihtyvä, ei paljon töiden jälkeen ole poissa kotoa.
Viikonloppuisin käy ehkä 5 kertaa vuodessa baarissa.
Sinä, neljän äiti saat kyllä täyden arvostukseni, kun hoidat 4 (tai siis 5) muksua ja kodin yksin! Musta
ei varmasti olisi siihen!
 
"vieras"
mieheni tekee vähintään puolet kotitöistä.
Pyykinpesu on kokonaan minun vastuulla, minun vaatimuksestani. (mies tuhosi joka ainoan valkoisen vaatekappaleen männävuonna)
Kun lapset oli pieniä ja olin kotiäitinä, niin mies teki yli puolet kotitöistä. Ihan simppelillä kysymyksellä: imuroitko vai vahdit lapsia? Poikkeuksetta valitsi imuroinnin - kas kun se on helpompaa.

Minut ainakin yllätti oikeasti se, kuinka raskasta on olla "töissä" eli äitinä 24/7. Ei ikinä koskaan minuuttiakaan oikeaa vapaa-aikaa. Mitään sellaista ei voi tehdä, mitä ei voi sekunnissa jättää kesken.

Mulla on ehkä maailman paras mies. LÄLLISLÄÄ!
 
"heffalump"
Mä en ymmärrä miksi te katselette tuollaisia lapsia nurkissanne? Aikuinen ihminen joka ei viitsi pyykkejään lattialta nostaa?

Meillä mies tekee noin puolet kotitöistä. Meillä käy kyllä siivooja joka toinen viikko, mutta joka toinen viikko mies imuroi (ja joo, meillä ei imuroida kuin kerran viikossa, eteinen ja keittiö EHKÄ kaksi kertaa näin kura-aikana), mä siivoan vessat. Mies laittaa pääasiassa ruoan, mun ruoanlaitto on einesten lämmitystä. Mä kyllä hoidan sitten pyykit, mutta jokainen laittaa ne itse pyykkikoriin, ja mies silittää omat vaatteensa (mä omani ja lasten, sekä tyynyliinat sun muut "yhteiset" silitettävät). Ikkunoita pesee se, joka joskus harvoin jaksaa.

Pahaa pelkään, niinkuin jo todettiin, että lapsen synnyttyä sulla on kaksi vauvaa hoidettavanasi.
Näin meilläkin, paitsi siivoojaa ei ole.

Ap: kyllä se mies sitten huomaa kun ei ole puhtaita vaatteita tai astioita :D

Eikä vauva tiedä millainen järjetys teillä sattuu olemaan, joten siitä ei kannata stressata turhaan.
Kyllä meillä kaikki oppivat aika nopeasti että jos haluaa puhtaita vaatteita, niin likaiset kiikutetaan pyykkikoriin josta mä pesen ne :)
 
gossip
Minun mieheni pesee vessan ja kopistelee matot. Eikä tee aina noitakaan hommia. MUTTA mies tienaa sen verran paljon,että minulla on vara olla hoitovapaalla. TOSIN en osaa miehen rahoilla itselleni mitään ostaa...
 
"neuvoton"
mitä ap jos lähtisit jonnekin pariksi viikoksi, tai ainakin niin pitkäksi aikaa että mieheltä loppuu puhtaat vaatteet ja ruoka? No, eihän se hätä tietysti kovin nopeasti tule käteen, kuraläppiä saa kaupasta ja kalsareita voi pitää viikon ja sitten käännettynä toisen viikon...

Meillä mies tekee liikaakin kotitöitä, on hiukan marttyyritautia. Ei sekään kiva ole.

Mutta mietin ap tuota sinun tyytyväisyystavoitetta, että jos kerran viikossa imurois ja veis roskat. Tulee mieleen, että tyhjän saa pyytämättäkin. Eikö noin laimeasta voitosta jo kannattaisi jättää tappelematta kokonaan?

Eli myytkö nyt itsesi aivan alihintaan jostain syystä? Aika monien otusten kanssa täytyy tehdä selväksi, että jos et tee tätä vähää minkä minä pyydän, niin sitten minä pyydänkin vähän enemmän. Muuten käy noin, että pyydät jo valmiiksi ihan liian vähän, etkä sitten saa sitäkään. Silloinhan miehen on helppo ihmetellä, että miksi yksi imureeraaminen sua noin hetkauttaa, että oletpa ihme nipottaja.

Eihän tässä saa olla kysymys siitä, että sä vain haluat symbolisen voiton, että voit sitten vanhainkodissa muistella, että näinhän minä sen joskus imurinvarressa?
 
"vieras"
eipä tuo paljoa tee, just katoin että eteisen lattialla on jo kaksi viikkoa ollut käytettyjen boksereiden kasa ja housut näkyvät lisääntyvän. mielenkiinnolla odotan että milloin ne menevät pyykkikoriin....
 

Yhteistyössä