tekeekö raha onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
oisitteko onnellisempia jos oisitte rikkaita?

Minä luulen että oisin vähemmän onnellinen, toki sais kaikkee mutta onko se sitä mikä onnelliseks tekee.
En ole koskaan rahallisesti rikas ollu, enkä varmaan tule olemaankaan kun en ikinä veikkaa tai muutakaan pelaa. Mistäs sen tiedän mutta kuvittelisin että en yhtään onnellisempi olis kun nytkään, vois olla pian toisin päin.

Mun hyvä tuttuni voitti aikanaan aika paljon rahaa, niin hänestä tuli ihan hirvee ihminen. En ikinä haluais tulla sellaseks.

Ei raha onnettomaksikaan tee...
Raha helpottaa elämää. Köyhyydessä ei ole mitään romanttista, kun ei ole varaa maksaa laskuja.

Mä meinaan voittaa tänään lotossa kuusi milliä ja risat B)

Ei raha itsessään onnea tee, mutta elämä on paljon helpompaa ja onneakin helpompi saavuttaa kun rahaa on riittävästi (ei siis liikaa eikä liian vähän).

En ole koskaan ollut rikas, mutta olen asunut aina omistusasunnossa enkä ole joutunut trinkimään kuin isoista kuluista kuten matkoista. Tämä on johtunut vanhempieni varhaisesta kuolemasta. Olisinko onnellisempi ilman rahojani niin, että he olisivat elämässäni? Taatusti.

Kyllä se sikäli tekis onnelliseks, et sitten ei tarttis aina stressata sillä kun sitä rahaa ei oo tarpeeks. Ei tarttis joka asiassa venyttää senttiä, vaan vois elellä rennommin. Eihän se muuten onnea tuo, eikä koskaan korvaa perhettä, hyvää parisuhdetta, terveyttä jne. Mutta tähän perusonnelliseen mutta aika rahallisesti köyhään elämään semmonen lottovoitto vaikka tänä iltana antas kyllä kivan piristyksen! :D

Riittävästi rahaa tekee onnelliseksi, ei sitä jumalattoman paljon tarvitse onnea varten olla. Lottoan kyllä silti tänään vaikka oma taloudellinen tilanne on ok.

Riittävästi rahaa tekee onnelliseksi, ei sitä jumalattoman paljon tarvitse onnea varten olla. Lottoan kyllä silti tänään vaikka oma taloudellinen tilanne on ok.

ei se onnelliseksi tee, mutta toisi se turvallisuuden tunteen...
ei tarvitsi laskea koko aika mihin rahansa käyttää, eikä tarvitsi pelätä että talous kaatuu jos tulee jotain yllättäviä menoja.

tekee onnelliseksi ihan paskanjauhantaa muuta väittää. Vituttaa päivästä toiseen kituttaa kummasti sitä huolet häviää kun tarvi joka päivä miettiä mitä syö ja mitä laskuja maksaa ensimmäisenä. Lomillakin olis kiva käydä.

En olis onnellisempi, vaikka olis enempi rahaa. Hetken hurma vois tietenki olla jos lotosta voittais, ja olis yksi pieni huoli vähemmän, mutta raha ei tuo niitä asioita, joita eniten kaipaan. Mä tahon lapsia, paljon, hyvät suhteet kaikkien kans, mä tahon kavereita, ja mä tahon että miehellä ois normaali selkä ja silläki kavereita. Me pärjätään näilläki pienillä tuloilla ja varoilla mitkä meillä nyt on.

Kyllä tietty määrä rahaa tekee elämän paljon helpommaksi ja stressittömämmäksi - ei nyt suorastaan onnelliseksi (muut asiat tekevät). Mutta että rahaa on sen verran, että saa asua mukavasti, ei tarvitse joka senttiä laskea ruokakaupassa ja joka kuu rahat ei lopu kesken. Asiaa ei tarvitse ajatella hirveästi, että miten sitä selviää taas eteenpäin.

Mutta en mä mistään miljonäärin elämästä unelmoi. Se voisi tuoda mukanaan omat ongelmansa. Rajallinen määrä rahaa tuo tietyt rajatkin elämään ja pystyy kohtuus hanskassa, tervettä nöyryyttä.

En usko, että mä ainakaan oisin yhtään sen onnellisempi vaikka rahaa paljon olisikin. Mutta kyllä se elämästä mielekkäämpää tekis, kun ei koko aikaa tarvisi miettiä mihin rahat riittää ja mihin ei.

no kun kerta täysi rahattomuus voi tehdä onnettomaksi, niin silloinhan on ihan loogista että raha voi tehdä onnelliseksi.
tai ehkä tyydyn sanomaan, että olisi ainakin yksi huolenaihe vähemmän :xmas:

Olen kokenut ajan, jolloin todellakin itkien jouduiin pennejäni öisin laskemaan ja miettimään, saako niillä lapselle mitään ruokaa. Teen kaikkeni, jotta en koskaan enää elämässäni olisi siinä tilanteessa. Joten kyllä ainakin minut raha on tehnyt onnelliseksi... ainakin onnellisemmaksi kuin köyhyys. Jos nyt pitäisi valita rikkauden ja köyhyyden väliltä, niin ehdottomasti valitsisin rikkauden. Itkisin itkuni mieluummin hovimestarin nähden kuin ulosottomiehen nähden. En kuitenkaan tarvitse valtavia määriä rahaa ollakseni tyytyväinen elämääni vaan ihan keskiverto elintaso riittää mulle. Olen kuitenkin aika varma siitä, että olisin onnellisempi, jos nyt yks kaks rikastuisin. Voisin lopettaa työnteon ja tehdä asioita, jotka oikeasti on mulle tärkeitä.

Jos on rahaa paljon, ei helposti enää huomaa niitä elämän onnea tuovia tekijöitä. Onnea haetaan helposti materiasta. Ihmetellään kun uusi auto tai kalliit muut vempaimet eivät tunnu enää miltään ja uusia halutaan koko ajan lisää.
Usein suurien omaisuuksien kanssa kulkee myös joko paljon lainaa tai PITKÄT TYÖPÄIVÄT, jolloin onni tulee työstä jos tulee. Perhe-elämä voi kärsiä, mikä taasen usein aiheuttaa onnettomuutta.

Mutta ei siis rahattomanakaan elämä helppoa ole. Keskituloisena ehkä?

Yhteistyössä