Tekeekö kukaan teistä ikinä näin?

pieniJahentoOte

Aktiivinen jäsen
26.12.2008
1 240
0
36
Esim: Lapsilla hiihtoloma viikolla 9. Olet itse kyseisen viikon töissä, viet lapset mummolaan hoitoon. Sinulla on hiihtoloma seuraavalla viikolla, viet lapset päiväkotiin hoitoon. Olisit voinut valita lomasi pidettäväksi yhtäaikaa lastesi kanssa, mutta haluat omaa rauhaa ja lomaa lapsistasi.
Eikö tämä kuulosta aika hirveältä?
Kyseinen tapahtuma toistuu siis vuosivuodelta..

En tee noin, vaikka välillä kyllä suoraan sanoen tekisi mieli tehdä :ashamed:

Jos itsellä olisi mitään talviloman tyyppistäkään tänä vuonna, tekisin varmaan niin että veisin lapsen mummolaan päiväksi tai pariksi jotta saisin vähän omaa lomaa (miehen kanssa, mikäli hänelläkin olisi loma), mutta muuten kyllä oltaisiin koko perhe yhdessä. Arkena ehtii kuitenkin aika vähän päivittäin viettää sitä "perheen laatuaikaa".

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
En tee, koska minä haluan viettää lomani lasten kanssa. Lapsilla on myös oikeus lomaan vanhempiensa kanssa.

:flower: :attn: HYVÄ!!!

Tätä on meidän kunnassa painotettu ja paljon, että lapsella on myös oikeus lomailla päivähoidosta jonkun verran, ja räikeisiin ylilyönteihin kyllä puututaan jo sitten päivähoidon tiimoilta.

Ja ei, ei tulis mieleenkään viedä tuommosessa tilanteessa lasta hoitoon.

Minä saattaisin tehdä niin, että lapsi olisi hiihtoloman mummolassa hoidossa, mutta en laittas sitä tarhaan myöskään, jos olen itse lomalla.

näin on tehtykin joskus.

perhetuttuni toimii näin AINA kun hänellä lomaa.. jos pääsee aikasemmin töistä lorvii jokapäivä jossain kaupungilla tappamassa aikaa ettei tarvi hakee lapsia aikasemmin hoidosta, vaan pitää ne loppuun asti aina siellä. Tuntuu niin pahalta lasten puolesta, mutta kukaan ei uskalla sanoa asiasta äidille. Tyttö ei puhunut päiväkodissa koko viikkona sanaakaan.

Mun tekis mieli tehdä noin tänävuonna, mutta en voi valita milloin hoitaja on lomalla. Mä olen nyt niin jaksamisen rajoilla että tarvisin varmaan vähän aikaa yksin.

Koululaiset voisi olla hiihtoloman mummolassa hoidossa ja itse voisin pitää loman muuloinkin, mutta ensisijaisesti yrittäisin tietenkin saada loman lomaviikolle. Jos päiväkoti-ikäisiä, niin luonnollisesti he olisivat kanssani minun lomaviikon.

En tee, vaikka lapsi lomillani usein kyseleekin, joko huomenna mennään päiväkotiin. Ylipäänsä minusta olisi raskasta lomallakin nousta aamulla viemään lapsi päiväkotiin (haluavat päiväkodissa, että lapset tuodaan viimeistään yhdeksältä), koska odotan lomalta eniten kiireettömiä aamuja.

Ilmeisesti kyseessä on yh, koska muutenhan on perheessä kaksi huoltajaa ja yhden.

Kyllä yksinhuoltakin tarvitsee omaa aikaa. Eihän sen tarvitse olla täysi viikko, mutta ainakin muutama vapaapäivä ihan hyvällä omalla tunnolla

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Ilmeisesti kyseessä on yh, koska muutenhan on perheessä kaksi huoltajaa ja yhden.

Kyllä yksinhuoltakin tarvitsee omaa aikaa. Eihän sen tarvitse olla täysi viikko, mutta ainakin muutama vapaapäivä ihan hyvällä omalla tunnolla

ei ole yh. isää ei vaan kamalasti kiinnosta.. niin, kyllähän ymmärtää jos paripäivää, mutta koko viikko :/

Tämä kyseinen äiti varmasti rakastaa lapsiaan mutta ei kyllä nauti heistä lainkaan. Itse en noin tekisi, koska musta on ihana lomailla koko perhe yhdessä ja lapselle tekee niin hyvää olla välillä pois hoidosta, ihan vain perheen kesken kotona keskellä viikkoa!

Yhteistyössä