Tekarit tulee monta kertaa halvemmiksi kuin korjauttaa omat hampaat

• Viestiketjun aloittaja äiti x5
  • Ensimmäinen viesti
äiti x5
Olen vahvasti kääntymässä tekareitten puolelle. Minulla on raskauksien myötä hampaat todella huonossa kunnossa. Hampaat lohkeilevat lähes itsestään, paikat halkeilevat ja monta juurihoitoa on tulossa. Nyt myös etuhampaat ovat alkaneet lohjeta. Samaten kaikki etuhampaat kuultavat läpi. En tiedä onko myös paha oksentelu joka raskaudessa aiheuttanut tuota. Rahaa ei kotiäidillä paljoa ole ja kuitenkin haluaisin ehjän purukaluston ja mikä tärkeintä kivuttoman. Olen kallistumassa proteesin puolelle. Nyt vain kauhistuttaa mitä ympäristö sanoo. Mitä mieltä siis olette, jos läheisellänne olisikin jo alle 40 vuotiaana tekohampaat?

mitä sitten
miehelläni on soittaiset tekarit (eli on myös omia hampaita jonkinverran jäljellä)
alas maksoi jotain 700? ja ylös 800?.
ei kukaan huomaa mitään
ikää on 35-v

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ennenvanhaa lapsille annettiin rippilahjaksi tekarit tai tekarirahat.
Sita mun kummiseta sanoi. Han on sota-ajan lapsi ja han taisikin saada . Omalla samanikaisilla vanhemmillani kylla onneksi on viela omat hampaat suussa ja pitavatkin niista hyvaa huolta.

Minusta on surullista jos nykypaivana saa tekohampaat suuhunsa nelikymppisena.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
millainen prosessi tuo tekareiden laitattaminen on?
aika iso...ensin revittiin hampaat mitä ei voida pelastaa samalla korjattiin hampaat jotka voitiin pelastaa. Piti odottaa että ikenet parantuvat kunnolla sen jälkeen otettiin mallit ja tehtiin tekarit joita piti käydä säätämässä sitten monia monia kertoja ennen kuin istuivat kunnolla

ap
Hampaat murenee suuhun, ei pystytä enää korjaamaan. Osa poistettu jo. Osaa odottaa tuomio. Hammaslääkäri töpeksi ja kaksi hammasta joudutaan sen vuoksi juurihoitamaan. Laminaatit etuhampaisiin maksaa tuhansia. Kipulääkettä olen syönyt yhtämittaa viime syksystä. Hammaslääkäri hoitaa vaan yhtä hammasta kerrallaan. Muut särkee. Perhe pitäisi hoitaa.
Ja onhan noita proteeseja eikä mitään ongelmia ole tullut. Helppo on sellaisen jolla on täydellinen purukalusto eikä jatkuvia kipuja täällä voivotella.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Implanttihampaat ovat kestävä ratkaisu ja ovat kuin aidot hampaat, erona tietenkin että eivät reikiinny yms. Mutta hintaa on sitten noin 1000 ?/hammas
Niin semmoset, et ne on kiintteenä leukaluussa... Mut niitä ei kai voi laittaa heti, vaan ensin asennetaan se "juuri" sille ja sit myöhemmin se hammas.
(?)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Implanttihampaat ovat kestävä ratkaisu ja ovat kuin aidot hampaat, erona tietenkin että eivät reikiinny yms. Mutta hintaa on sitten noin 1000 ?/hammas
Niin semmoset, et ne on kiintteenä leukaluussa... Mut niitä ei kai voi laittaa heti, vaan ensin asennetaan se "juuri" sille ja sit myöhemmin se hammas.
(?)
Ensin laitetaan se keinojuuri ja sitten siihen kiinnitetään se hammas. Hoito kestää kai useita kuukausia ennen kuin on täysin valmis.

muistakaa tämä!
ja se on sitten harhaluulo, jos kuvittelee, että ne proteesit on siunaus sille että ei enää mitään ongelmia tulis.
leukaluun vetäytyminen, huono istuvuus, hankaukset jne jne..
omista hampaista parasta koittaa pitää kii viimeseen asti!!

kannattaa miettiä.
" Olen kallistumassa proteesin puolelle." Kyllä ne proteesitkin kuluu. Ihmisiä huijataan tekohampailla. Eräällä ystävällä ei ole nyt mitään hampaita. Eläkeläisellä ei ole varaa teettää uusia.

odont. stud.
Nastahampaat eivät kylläkään ole ongelmattomia. Peri-implantiitti eli impanttihampaan "kiinnityskudossairaus" on yhtä lailla hankala ongelma kuin parodontiitti. Sitä vain ei aina edes osata hoitaa tai havaita samalla tavalla hammaslääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja muistakaa tämä!;16528989:
ja se on sitten harhaluulo, jos kuvittelee, että ne proteesit on siunaus sille että ei enää mitään ongelmia tulis.
leukaluun vetäytyminen, huono istuvuus, hankaukset jne jne..
omista hampaista parasta koittaa pitää kii viimeseen asti!!
niin, pahimmassa tapauksessa suun haavaumat aiheuttaa joitain syöpiäkin, siis hoitamattomina.. en siis faktaa puhu välttis, kuullut vaan. ja tosiaan kun se leukaluu tarpeettomana alkaa hävitä pois, niin pitäisi ostaa uudet tekarit, eikä pitää niitä liian isoksi jääneitä..

Yhteistyössä