Teitäsköhän joku virtsan ph:ta?!?

Saimaanrannan äippä

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
2 207
0
36
Mistä on merkki jos virtsan ph on korkea?
Vein tänään lääkärille näytteen... Niin siis koirasta on nyt kyse...

Eli Kun tuo vanhus juo ihan mielettömästi. Diabetestä siinä ei ollu mutta virtsan ph oli korkea. odottelen nyt lääkärin soittoa mutta ajatteli josko jollain koiran omistajalla olisi tietoa tai omakohtaisia kokemuksia...

Ph korkea? Yleensä virtsan ph on joko emäksinen tai hapan. Esim. emäksisessä (eli "makeassa) viihtyy paremmin kaikki pöpöt esim. virtsatulehdus. Harvemmin se ph arvo mikään vakio ihmiselläkään on. Koirista en tiedä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Ph korkea? Yleensä virtsan ph on joko emäksinen tai hapan. Esim. emäksisessä (eli "makeassa) viihtyy paremmin kaikki pöpöt esim. virtsatulehdus. Harvemmin se ph arvo mikään vakio ihmiselläkään on. Koirista en tiedä mitään...

pH 7 = neutraali
pH alle 7 = hapan eli matala ph
pH yli 7 = emäksinen eli korkea pH

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

pH 7 = neutraali

No noinhan se onkin! En mä muistanut noita numeroita ollenkaan...Tuli tässä mieleen, että viime (äitiys)neuvolassa mullakin oli ph korkea. Kaikki muut arvot ok. Puolukkamehua tai muuta hapanta kannattais juoda mun ja ap:n koiran. Ei taida kyllä koira tykätä...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

pH 7 = neutraali

No noinhan se onkin! En mä muistanut noita numeroita ollenkaan...Tuli tässä mieleen, että viime (äitiys)neuvolassa mullakin oli ph korkea. Kaikki muut arvot ok. Puolukkamehua tai muuta hapanta kannattais juoda mun ja ap:n koiran. Ei taida kyllä koira tykätä...

En kyllä saa meidän luffe-rouvaa puolukkamehua juomaan jotain muuta täytyy keksiä...

Täytyy odotella mitä eläinlääkäri sanoo...

Uusimmat

Yhteistyössä