Teippipidennykset? Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Todella mahtavat jos on varaa maksaa ja huoltaa niitä!

Jos olet köyhä niin ei kannata, halvalla saat huonompaa laatua ja niiden kanssa menee hermot + huoltaminen tuottaa ongelmia.

Jos on varaa laittaa kampaajalla ja huoltaa ne kampaajalla kahden kuukauden välein, niin sitten ne on ihan unelmat! :)
 
"vieras"
Eli teillä ei oo huonosti käyny noiden pidennysten kanssa? :)

Mites paljon se lysti kampaajalla maksaa? ei ois paljoo varaa...
Laitto riippuu sun omista hiuksista ja kuinka pitkät haluat.
Jos on ohkaiset hiukset niinkuin sanoit, niin aika paljon pitää laittaa...
Vähintään 300e maksaa jos otat kunnon hiukset kampaajan kautta, mutta helposti voi pompata 600e jos pitkät ja paksut haluat.

Hyvä hius siinä maksaa, se laitto ei niin paljoa.

Halvempi vaihtoehto on hankkia ne hiukset halvalla netissä ja laitattaa kampaajalla, mutta kaikki kampaajat ei suostu laittamaan ja netistä tilatun hiuksen laadusta ei ole koskaan varmuutta.
 
"vieras"
Huonoja kokemuksia. Laatu oli surkea vaikka piti olla hyvä. Mulla siis normaalit hienohkot hiukset ja pidennytkset kuin hevosen jouhta! Nipisti ja olivat nukkuessa tosi kauheat. Mä olen sitä mieltä että nuo huomaa aina. Kun tuuli sekoittaa hiuksia niin sieltä ne rumat teipit pilkottaa. Epämukavat. En koskaan enää laita teippejä. Sitäpaitsi niska kipeytyi kun niitä jotenkin aina varoi, etti vaan teipit näy.
 
Mä oon aina tilannu hiukset ja teipit netistä rapuntzelilta. Siel ohjeitaki miten laitetaan eli jos löytyy auttava käsi ni pääsee halvemmalla. Oikeat hoitoaineet ja käsittely pitäää hiukset pitkäkestosina. Ite huolsin kk välein kaverin avustelemana ja n. 6kk hiukset säilyi kuin uutena! Ainoo vaa et omat hiukset ei pidemmän päälle tykkää. Nyt 2 kk pitäny taukoa pidennyksistä ja koittanusaada omaa tukkaa kuntoo.
 
Pidemmän päälle oma ohut tukka siis ohentui entisestää ku katkeilivat. Ekat päivät kiristää pääbahkaa mut siihenki alkaa tottua ja nukkuminenki sujumaan, mut jossei oo tottunu laittamaan hiuksia joka pv ni kyllä ne ponnarilla olles näkyy :/
 
Ff
Pidemmän päälle oma ohut tukka siis ohentui entisestää ku katkeilivat. Ekat päivät kiristää pääbahkaa mut siihenki alkaa tottua ja nukkuminenki sujumaan, mut jossei oo tottunu laittamaan hiuksia joka pv ni kyllä ne ponnarilla olles näkyy :/
Siis miten näkyy? Mä en laita juuri koskaan hiuksia arkena, eikä mulla näy.
Kiristänyt ei ole yhtään kun jätän juuresta tarpeeksi paljon väliä ja laitan hiuksen myötäisesti jatkeet. Mutta omaa hiusta ei kyllä kauheeSti ole jäljellä, eli ehkä seuraava ostos onkin tupee :D
 
"vieras"
Siis miten näkyy? Mä en laita juuri koskaan hiuksia arkena, eikä mulla näy.
Kiristänyt ei ole yhtään kun jätän juuresta tarpeeksi paljon väliä ja laitan hiuksen myötäisesti jatkeet. Mutta omaa hiusta ei kyllä kauheeSti ole jäljellä, eli ehkä seuraava ostos onkin tupee :D
No kyllä ne teipit sieltä seasta vilkkuu. Jossain neljäntähden illallinen jaksossa jollain osallistujalla ne teipit oikein pilkisteli sieltä sivusta vaikka tukka oli "laitettu".
Mä tunnistan nuo aina kun vastaan tulee.
 
Mulla oli, kampaajalla laitetut ja hiuksen piti olla laadukasta. Mutta kun se on hiusta niin kukas sen laadun voi taata, onhan meillä kaikilla erilaisia karvoja :).
Mulla ne ei pysyny kovin kauaa ja menivät oikeasta hoidosta huolimatta vähän hampuks aikaa myöden. Mut alkuun oli kyllä tosi mageet. Mulla oli niitä vaan vähän tuuhistamassa omaa tukkaa.
 
"vieras"
Tuo on ihmeellistä et miten ne voi ohentaa, jos niiden on tarkoitus paksuntaa hiusta ja saada nätit/unelmien hiukset ohut tukkaisellekin.

Mä en ollu ajatellu kun tuonne alas laittaa muutaman liuskan, en siis koko päähän, koska latvoista pahiten se ohuus näkyy... sellasta harvaa hamppua
 
"Hanna"
[QUOTE="vieras";28324986]No kyllä ne teipit sieltä seasta vilkkuu. Jossain neljäntähden illallinen jaksossa jollain osallistujalla ne teipit oikein pilkisteli sieltä sivusta vaikka tukka oli "laitettu".
Mä tunnistan nuo aina kun vastaan tulee.[/QUOTE]

Mulla on nyt ollut vuoden verran teippipidennykset päässä, ja kukaan ei ole tajunnut niiden olevan pidennykset ennen kuin olen asiasta itse sanonut. Olen itse kampaaja, ja tehnyt pidennyksiä yli 10 vuotta. Pidennyksen salaisuus tekniikalla kuin tekniikalla on hiusosioiden oikea sijoittelu suhteessa asiakkaan oman hiuksen laatuun, määrään, pituuteen ja hiusten kasvusuuntaan. Nykypäivänä kun pidennykset on kovasti muotia ja sieltä sun täältä saa ostettua kuluttaja itse hiuksia (usein hyvinkin heikkolaatuisia tai muuta kuin mitä pakkauksessa väitetään), ja ihmiset laittaa amatööreinä toisilleen näitä pidennyksiä, ona katukuvassa alkanut nääkymään enemmän ja enemmän hiustenpidennyksen näköisiä hiustenpidennyksiä. Kunnolla tehtyä pidennystä ei huomaa välttämättä edes toinen ammattilainen, sillä hyvännäköisessä pidennyksessä ei kiinnityskohdat vilku, eikä oman hiuksen ja pidennysten välille jää sellaista selkeää rajaa.

Itse käytän vain hyväksi havaitsemani maahantuojan hiuksia pidennyksissä, mutta muutamia kertoja olen myös suostunut laittamaan asiakkaalle tämän itse hankkimat hiukset päähän kiinni. Tällöin on kyllä usein saanut järkyttyä, mutta ilmeisesti kun ihminen ei ole koskaan törmännyt hyvälaatuiseen remy-hiukseen, ei hän osaa parempaakaan laatua vaatia. Mm. mainitun rapunzel of swedenin aitoina myydyt hiukset olivat molemmat kappaleet yli 50% synteettistä karvaa. Toiset näistä hiuksista olivat vielä pakkauksesta otettuna kiharat, mutta suoristuivat kuulemma heti ekassa pesussa. Muutamista muista hiuksista on myyty asiakkaalle tavallista hiusta remy-hiuksena, ja parin paikan teippi on ollut jotain tyyliin 3m:n kaksipuoleista teippiä, ei siis hiuksiin tarkoitettua ollenkaan.

Synteettisen hiuksen erottaa aidosta helpoiten polttamalla. Mikäli hiuskarva palaa tuhkaksi, se on aitoa hiusta, mutta jos se sulaa mustaksi möykyksi, se on muovia. Remy-hiuksen taas erottaa tavallisesta pidennyshiuksesta sillä, että remy-hiuksen latvat käteen ottaessasi ei näy hiusjuuria, eli kaikki hiukset ovat oikein päin. Jos pidennyksessä käytetään hisuta joka on miten sattuu päin asennettu sinettiin tai teippiin, on asiakkaan hiusten harjaamisella sama vaikutus kuin tupeeraamisella, eli tavallaan harjaavat sitten joka kerta puolet hiuksista alhaalta ylöspäin, ja kainnihan tietävät että tällä tyylillä saa hiuksensa aivan uskomattomaan takkuun.

Hinnasta ei pitäisi kellään olla kiinni noiden tee-se-itse-pidennysten käyttö. Tunnen itseni lisäksi monia ammattilaiskampaajia jotka hoitovapaalla ollessaan tekevät pidennyksiä omassa, tai asiakkaan kotona. Koska työtilasta ei tällöin tarvitse maksaa vuokraa, voi hinnankin pitää huomattavasti alempana kuin liikkeessä. 200e pidennyksestä ammattilaisen asentamana ei mun mielestä ole niin paljon lisähintaa sille huonolaatuiselle kuluttajalle myytävän hiuksen hinnalle ettäkö kannattaisi itse vääntää epäaidon näköinen pidennys kaverin kanssa hiuksista jotka ei kestä läheskään yhtä pitkään kuin hyvälaatuinen kampaamotukuissa myytävä hius.
 
hmmmm
Anteeksi etten vastaa aloituksen kysymykseen vaan kysyn itse että eikö teitä ällötä pitää toisen hiuksia päässänne? Mua inhottaa jo jos näen jonkun irtohiuksia lattialla tms., en ikinä pystyisi laittamaan niitä päähäni... Siis jos ne pidennykset aitoa hiusta kuitenkin on.
 
MiniSun
Mulla oli pari vuotta sitten pidennykset just noilla teipeillä. Ihan kivat oli. Tuttu viimesen vuoden kampaajaopiskelija laitto mulle täälä meidän kotona. Tilasin hänen suosittelemasta nettipaikasta pidennykset. Oli tosi hyvälaatuset. Mulla pysy ne parilla huollolla n. 6kk ajan päässä. Enempää en olis jaksanu hoitaakkaan. Piti varoa hoitoaineen kanssa, eikä saanu hinkata päänahkaa, ei käydä saunassa yms. Ja kyllä, niinku joku tuolla jo kirjottikin niin kyllä ne teipit aina huomaa. Sellasta teippimateriaalia ei oo vielä keksitykkään etteikö se jostain kohtaa hiusten alta jotenki pilkistäis, oli ne hiukset sitte auki, kiinni, kiharrettu tai kampaus tehty.

Koko lysti tais sillon maksaa jotain 200-300e. Toki kalliimmaksi varmasti tulee ja reilusti ku menee oikeen kampaamoon laitattamaan... Mutta jos mieli tekee pidennyksiä niin ilman muuta kannattaa laittaa, jos on siis valmis niitä hoitamaankin :)
 
"Maria"
Toivottavasti kenellekään ei käy kuin mulle, kun otin teippipidennykset. Hyvin huolletut, laatuhiukset (aitohiukseni myytiin maahantuojalle ja kampaajalle) meni ekalla uintireissulla (tukka nutturalla) yhdeksi suureksi, kivikovaksi rastamöykyksi. Ilmeisesti tukka ei ollut täysin aitoa. Lopputulos: Omasta tukasta irtosi n. puolet ja hiuksia piti leikata 15cm. Kannattaa olla siis tarkkana heti hiustenkiinnityksen jälkeen, meneekö liian helposti takkuun ja kuuluuko katketessa samanlainen ääni, kuin oikean hiuksen katketessa. Lisää operaatiostani tuolla: Varoittava kauhuskenaario – näin pahasti hiustenpidennys voi mennä päin helvettiä | Rauhankadulla
 
Heidihei
Taisin nähä kirjoituksesi jo jossain muualla. Mulla taas teipit ei ole yhtään vahingoittaneet hiusta, vaik on voimaakkaasti vaalennettu ja pysyy mielettömän hyvin.Pitää ihan poistaa aina kun tulee kasvua, eivät siis tipu mihinkään. Ja hius kun on hyvää laatua nii tätä pystyy huoltamaan monta kertaa.
Täältä tilaan jatkossaki www.uniikkiputiikki.fi
 
"Maria"
Moikka. Mulle laitettiin BPHairilta tilatut aitohiuspuntit jokin aika sitten, eikä kaikki mennyt ihan putkeen.

Huomasin nopeasti, että hiukset takkuuntuvat todella helposti ja sain harjata niitä jopa parikymmentä kertaa päivässä. Käytin ohjeiden mukaista harjaa, pidennyksille ideaalisia pesuaineita yms hoitoaineita. Ajattelin, että harjailu ja takkuuntuminen ovat ihan normaalia. Tukka myös pisteli ja tuntui vähän oudolta, mutta luotin hintavien hiusten hyvälaatuisuuteen. Olihan tämä ensimmäinen kerta, kun pidennykset otin, joten luulin kaiken vaivan kuuluvan asiaan.


Tukka oli ollut päässäni 2,5 viikkoa, kun kävin klooripitoisessa uima-altaassa uimassa. Harjasin tukan ennen altaaseenmenoa ja laitoin sen nutturalle. Puolisen tuntia myöhemmin suihkussa kuitenkin huomasin päässäni tapahtuneen kummia. Tukka oli mennyt yhdelle, valtavalle möykkyrastalle päänahkaan kiinni. Takun halkaisija oli valehtelematta 15 senttiä. Jokaiseen ilmansuuntaan.

Päänahkani oli vereslihalla yhden takku päässä nukutun yön jälkeen. Kukaan hiustenpidennykset laittaneen liikkeen kampaajista ei ollut nähnyt mitään vastaavaa – varsinkin kun olin pitänyt hiuksistani hyvää huolta ja ne olivat ehtineet olla päässäni vasta 2,5 viikkoa. Koko putiikki kävi vuorotellen päivittelemässä tilannetta hoo moilasina. Takku onneksi saatiin irti, mutta samalla omia hiuksiani irtosi noin puolet niskahiuksista.


Mikäli tapaus kiinnostaa, asiasta lisää kuvien kera blogissa: http://rauhankadulla.wordpress.com/2014/04/14/varoittava-kauhuskenaario-nain-pahasti-hiustenpidennys-voi-menna-pain-helvettia/
 

Yhteistyössä