Teinpäs hyvää ja helppoa ja nopeaa ruokaa tänään :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokavinkki jos kiinnostaa :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokavinkki jos kiinnostaa :)

Vieras
Löysin pakastealtaasta Apetitin Vihannes-riisi-sekoituksen kaupassa tänään :)

Keitin sen parissa desissä vettä (johon olin lisännyt kanaliemikuution ja hieman Ranskalainen sipulikeitto-jauhetta)

Paistoin hunajamarinoituja kanasuikaleita ja lisäsin sinne kermaa 2dl. Lopuksi sekoitin kaikki keskenään ja annoin kiehahtaa.

Hyvää, helppoa, nopeaa eikä kovin kallistakaan :)

[QUOTE="huh";23003111]No voi hyvänen aika sentään..[/QUOTE]

Ja mitähän tuossa on päivittelemistä? Hiemankaan valaistuneet ja järkevät ihmiset ei todellakaan syö eineksiä missä on e621:stä. Kannattais oikeesti miettiä mitä sitä suuhun tunkee!

minà haluaisin hieman provosoivastikin kysyà seuraavaa: jos ihminen tykkàà kokata, mità jàrkeà tehdà ruokaa jossa raaka-aineet muutenkin jo melkeinpà puolivalmisteita? miksei samalla ostaa jotain ihan valmista ja làmmittàà mikrossa? miksi ihmiselle luodaan illuusioita "kokkaamisesta". edelleenkin alleviivaan tàmàn olevan puoliprovo ;)

[QUOTE="mie";23003125]Ja mitähän tuossa on päivittelemistä? Hiemankaan valaistuneet ja järkevät ihmiset ei todellakaan syö eineksiä missä on e621:stä. Kannattais oikeesti miettiä mitä sitä suuhun tunkee![/QUOTE]

Käsittääkseni suola on vielä pahempi ja helposti tulee sitten sitä lisättyä, jos ruoassa ei muuten ole makua.

:D Siis täällä ei kyllä voi ikinä kirjoittaa mitään ilman että jotku jeesustelijat tulevat kommentoimaan :D
Pointti oli se, että tuo oli nopeaa ja helppoa :) valmistui noin 10minuutissa. Sipulikeittojauhetta en laittanut kuin ehkä ruokalusikallisen pariin kolmeen desiin vettä, makua antamaan :)

Ja joku kyseli että eikö riisi ja vihannekset tulisi halvemmaksi erikseen. Tulisivat kyllä, mutta minulla oli kiire saada ruoka aikaiseksi ja tuota sekoitusta tarvitsi keittää vain 4 min :)

[QUOTE="Mamma italiana";23003152]minà haluaisin hieman provosoivastikin kysyà seuraavaa: jos ihminen tykkàà kokata, mità jàrkeà tehdà ruokaa jossa raaka-aineet muutenkin jo melkeinpà puolivalmisteita? miksei samalla ostaa jotain ihan valmista ja làmmittàà mikrossa? miksi ihmiselle luodaan illuusioita "kokkaamisesta". edelleenkin alleviivaan tàmàn olevan puoliprovo ;)[/QUOTE]

No mä en kyllä edes tykkää kokata :D

:D Siis täällä ei kyllä voi ikinä kirjoittaa mitään ilman että jotku jeesustelijat tulevat kommentoimaan :D
Pointti oli se, että tuo oli nopeaa ja helppoa :) valmistui noin 10minuutissa. Sipulikeittojauhetta en laittanut kuin ehkä ruokalusikallisen pariin kolmeen desiin vettä, makua antamaan :)

Ja joku kyseli että eikö riisi ja vihannekset tulisi halvemmaksi erikseen. Tulisivat kyllä, mutta minulla oli kiire saada ruoka aikaiseksi ja tuota sekoitusta tarvitsi keittää vain 4 min :)

Jeesustelijat?
Se on siis jeesustelua, jos ei ymmärrä miksi söisi ruokaa jossa on rutkasti lisäaineita ja ravintoarvot kokolailla nolla. Lisäksi luulen että olisin sitä mieltä että tuo on vielä pahaakin. OK, sitten jeesustelen.

Oikean ruuan tekemiseen olisi mennyt 20 minuuttia, onko oikeasti niin kiire?

[QUOTE="Mamma italiana";23003161]maailmassa on muitakin makuja kuin suola ja pippuri. omasta jààkaapistani lòytyy tàllà hetkellà: tuoretta tillià, basilòikaa, persiljaa, rosmariinia ja laakerinlehteà[/QUOTE]

Toivottavasti et oikeasti säilytä basilikaa jääkaapissa??Sekun ei sitä kestä!

Kiva vinkki,otan mielelläni näitä vastaan.Välillä kun on se puol tuntia aikaa tehä se ruoka ja syödä ja eiku maailmalle taas.
Kaikki valmis pitsat ja hampparit ne mieluummin yökkis on,kun jotkut heti kävi päälle moralisoimaan.He voivat itse tehdä omat ruokansa miten tykkää,kyl mä tollasen soosin valmistaisin kiireessä.

Kiva vinkki,otan mielelläni näitä vastaan.Välillä kun on se puol tuntia aikaa tehä se ruoka ja syödä ja eiku maailmalle taas.
Kaikki valmis pitsat ja hampparit ne mieluummin yökkis on,kun jotkut heti kävi päälle moralisoimaan.He voivat itse tehdä omat ruokansa miten tykkää,kyl mä tollasen soosin valmistaisin kiireessä.

Tämän palstan käsitys ruuasta on kokolailla kieroutunut, jos tehdään joko lisäainemössöä valmismarinoidusta silpusta ja pistetään teollista makuvahvennetta vielä perään niin että tuntuu tai sitten syödään hampurilaisia tai pizzoja. Oletteko koskaan edes kuulleet ruuasta, joka tehdään alusta saakka itse ja maistuu muulle kuin aromivahventeelle?

On se tosiaan mahtavaa, että saa tehdä itse omat ruokansa.
Lastenne makunystyröitä kyllä käy vähän sääliksi :)

Liikaa suolaa ja liikaa Esitäjatätä ja kitikiti. Mulla on niin pahoja pakkoajatuksia ruuasta, että syön kaiken mitä vaa ehdin ennen kun alkaa oksettamaan, ei kiinnosta tippaakaan mitä kaikkia lisäaineita niissä on. Onhan se hyvä että tarkkailette syömistänne, mutta musta on aika epäreilua lytätä ap tolla tavalla.

Yhteistyössä