Teinpä äsken ihanaa pizzaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Miten pizzan tein?

Laitoin ensin kulhoon 5 dl vehnäjauhoja, niiden joukkoon 1,5 pussia kuivahiivaa, 4 lusikallista sunnuntai juoksevaa margariinia sekä 1 teelusikallisen suolaa. Nämä sekoitin keskenään ja lisäsin mukaan yhden desilitran reilusti kädenlämpöistä maitoa. Tämän vatkasin pienen määrän lisävehnäjauhoja kera.

Tuli pellillinen pizzapohjaa.

Sen jälkeen pohjalle ketsuppia levitettynä, sitten jauheliha kypsennettynä (maustettuna meiran jauhelihamausteella), vesitonnikalaa, tomaattia siivuiksi leikattuna, ananaspaloja sekä oreganoa ja pizzajuustoa.

Uuniin tämä kaikki 250 asteeseen ja paistoaika n. 12 minuuttia ja nam

oli muuten hyvää...

Mitä sinä söit?

Jos toi sun mielestä hyvää, seuraavalla kerralla korvaa jauhot durumvehnäjauhoilla ja juokseva margariini oliiviöljyllä, ja laita ketsupin tilalle tomaattimurskaa joka on maustettu oreganolla, basilikalla, valkosipulilla ja mustapippurilla. Tulee vielä sata kertaa parempaa :)

Kuulostaa ihan syötävältä, mutta ainekset ehkä aika... Erikoiset. Tonnikalaa ja jauhelihaa sekasin, ja vielä ananasta siihen? Omasta mielestäni ananas kuuluu kana-pizzaan :D

Kana-ananas-feta on aivan mahtavaa, aaaah!

Jos toi sun mielestä hyvää, seuraavalla kerralla korvaa jauhot durumvehnäjauhoilla ja juokseva margariini oliiviöljyllä, ja laita ketsupin tilalle tomaattimurskaa joka on maustettu oreganolla, basilikalla, valkosipulilla ja mustapippurilla. Tulee vielä sata kertaa parempaa :)

Hei käytän tällaisia seuraavalla kerralla. Olen myös käyttänyt durumvehnäjauhoa ja oliiviöljyä ja ne ovatkin parhaat. Olet oikeassa, nyt tein vain niillä joita oli kaapissa. Kiitos kommentista

[QUOTE="xyz";24181107]Aika iso hiivamäärä muuten. Puolipussia meillä menee tuohon jauhomäärään. Ja lisäksi pelkkä ketsuppi tomaattikastikkeena on aika laihaa...[/QUOTE]

Otin ohjeen Hiivalla hyvää ja mietinkin miten paljon kannattaa laittaa.
Oli nimittäin ennestään tuntematonta kuivahiivaa käytössä ja siten tein ratkaisun, että laitan reilusti. Laitan yleensä ketsuppia ja se on toiminut, koska sorry unohdin, että laitan muuten tomaattisiivuja pitsaan vielä lisäksi
Kaikkea hyvää

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;24181189:
Hei käytän tällaisia seuraavalla kerralla. Olen myös käyttänyt durumvehnäjauhoa ja oliiviöljyä ja ne ovatkin parhaat. Olet oikeassa, nyt tein vain niillä joita oli kaapissa. Kiitos kommentista

Ei mitään. Kyllä mäkin nälkääni söisin tota sun reseptin mukaista hätävarapitsaa :D

Kauheesti hiivaa, ja mitä maito tekee pizzataikinassa.
Enkä ymmärrä myöskään näitä lihaa ja kalaa samassa ruuassa.

Anteeksi ap- hyvää se varmasti oli.

Kiitos:
Hei taikinaneste voi olla maitoa tai vettä, molemmat sopivat tilanteeseen. Itse pidän vedestä mieluiten, mut toiset perheessä taas maidosta. Lisäksi jauhelihan kypsentämisen jälkeen sekä maustamisen jälkeen laitetaan tonnikalaa vedessä, tulee jotenkin maukkaampi.
Kiitos palautteesta ja aurinkoisia hellepäiviä kesään vielä toivoisin...

[QUOTE="tööt";24181258]Hyi helkkari, ketsuppia pohjana ja jauhelihaa täytteenä yök :P[/QUOTE]

Hyvää kesää ja kiitos palautteesta. Makunsa meillä jokaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen lähettäjä;24181248:
Kiitos:
Hei taikinaneste voi olla maitoa tai vettä, molemmat sopivat tilanteeseen. Itse pidän vedestä mieluiten, mut toiset perheessä taas maidosta. Lisäksi jauhelihan kypsentämisen jälkeen sekä maustamisen jälkeen laitetaan tonnikalaa vedessä, tulee jotenkin maukkaampi.
Kiitos palautteesta ja aurinkoisia hellepäiviä kesään vielä toivoisin...

oK, Juu totta turiset. Ja pizzoja on yhtä monenlaisia kuin on syöjiä, eikä huonoa pizzaa olekaan!!:p

Hauskaa kesän jatkoa sinne! (Itse olen syönyt vasta leipää ja tonnikalasalaattia tänään.. jospa illalla vääntäs pizzan, alko tekee mieli).

Minä täytin pizzan näin:

- tomaattisosetta maustettuna mustapippurilla ja basilikalla
- kunnon kinkkua
- tuoreita herkkusieniä
- ananasta
- valkosipulia
- aurajuustoa
- tomaattisiivuja
- oliiveja
- juustoa

Kyllä maistui.

[QUOTE="miiu";24181322]Minä täytin pizzan näin:

- tomaattisosetta maustettuna mustapippurilla ja basilikalla
- kunnon kinkkua
- tuoreita herkkusieniä
- ananasta
- valkosipulia
- aurajuustoa
- tomaattisiivuja
- oliiveja
- juustoa

Kyllä maistui.[/QUOTE]

Noilla aineksilla jo syntyy maukas pitsa toisin kuin tuolla ap:n mummoreseptillä

Yhteistyössä