Teinköhän nyt ihan väärin?(uhmaikäisen käytöksestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Poika on 2,5-vuotias ja erittäin tempperamenttinen ja uhmakas ja mikään ei onnistu ilman kamalaa raivaria ja huutokohtausta,pahimmillaan huutaa niin että oksentaa,noh olimme lähdössä tuohon lähikauppaan ja pyysin poikaa pukemaan housut jalkaan,minä siis puen itse ei vielä osaa/halua,sai ihan hirveän raivarin ja painui makkariin huutamaan,pyysin tulemaan ja ei tullut,hain ja aloin pukea mutta en yksin kertaisesti saanut housuja jalkaan ja poika juoksi olohuoneeseen raivoamaan.Otin itseltäni kengät pois ja aloin laittamaan pyykkejä ja sanoin että ei sitten lähdetä kauppaan ja selitin että miksi,kun et tullut pukemaan niin ei lähdetä.Nyt on tunnin huutanut että lähdetään kauppaan,teinkö nyt ihan väärin kun en pukenut väkisin ja lähtenyt sinne kauppaan?Vai mitä olisi pitänyt tehdä?

en usko että teit väärin, itse harrastan tota samaa, mutta meillä alkaa show pussipysäkillä kun ne juoksentee ympäri ämpäri sinne tänne ja tonne. Monta kertaa sanonut että tänne nyt kiltisti odottamaan, mutta ei joten ollaan menty sitten kotiin pysäkiltä eikä menty kauppaan

Pitäis sun lapsen sitten jossakin vaiheessa kun vaan jaksat toistaa ton jutun niin oppia että pitää laittaa jos haluaa lähteä

Puolensa ja puolensa...

Toisaalta on hyvä että jos ei vaatteet mee päälle niin sit ei voida lähteä. Varsinki jos poika ois oikeesti sinne halunnu.

Mutta toisaalta ois hyvä seki, että nyhän mennään kun äiti niin sanoo ja että vaikka miten kiukkuat niin se ei auta, puettava on. Varsinki jos ois jotain tärkeetä ostettavaa.

Makuasia miun mielestä! :)

Tietysti kun tuon valinnan oot nyt tehny että ei mennä, niin sitä ei tietysti kannata mennä muuttamaan kiukkuamisen takia!

*voi miten tutulta kuulostaa* ;)

No mä taas kuulun niihin jotka olis pukenu vaan ja lähteny kauppaan :D koska nythän muksu sai tahtonsa läpi ettette lähteny kauppaan vaikka olis pitäny :whistle: mutta älä nyt vaan anna enää periks ja lähe kauppaan koska hän sitä nyt vaatii :|

Eli meillä on tehty ja tehään edelleen niin että jos olemme lähdössä jonnekkin niin uhmakohtaus ei sitä estä vaan lähdetään kuitenkin :attn: meillä lapset ei päätä milloin lähdetään kauppaan vai mennäänkö ollenkaan =)

Ja joo-o .... rasittavaa se uhmiskohtaus on mutta mä olenki jääräpää ja minä päätän :whistle: mutta onneks se kohtaus unohtuu jo siinä vaiheessa kun autolle on päästy =)

Tuota minäkin just mietin että kun äiti sanoo niin puetaan ja lähdetään,niin sitten niin tehdään,mutta ku poika on niin himputin vahva että menee jo väkivallan puolelle jos yrittää väkisin pukea,kun ei millään vois niin kovaa kiinni pitää et sais ne housut jalkaan.Ei olis vielä kolme vuotta sitten uskonut kun ei lasta ollut että miten vaikeaa voi olla yksien sukkien tai housujen jalkaan laitto:)Noh huomenna sitten sinne kauppaan,jos pääsis vähän pienemmällä showlla=)

no mä olisin pukenut lapsen joka tapauksessa, vaikka olis sitten mennytsinne väkivallan puolelle. lapsenhan pitää oppia se, että joskus voi olla pakko päästä lähtemään, ja silloin ei auta vikurointi, ja voi olla että silloin kun sitten on se pakko ja vielä kiire, joutuu joka tapauksessa väkisin pukemaan. kun sen on jo joskus tehnlyt, ehkä lapsi silloin tajuaa, että jos ei vapaa ehtoisesti niin sitten väkisin, ja kun tajuaa sen niin ehkä se lähtö voi olla helpompi seuraavan kerran

olisin myös pukenu väkisin, kyllä se onnistuu. mutta ei nyt noinkaan ihan väärin menny eikä siitä nyt ainakaan lapselle mitään haittaa ole vaik sit huutaakin. Sellaisiahan nuo ainakin meillä on että ensin ei halua-haluaapas-ei halua

Yhteistyössä