Teinkö väärin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
...
Just! Suositusten mukaanhan lapset pitää laittaa nälkäisinä nukkumaan. Kuules, jos se iltapala ei oo mitenkään hapan(esim appelsiinimehua) niin ihan hyvin voi hampaat pestä heti. Mitäpä mietit, miltä lapsesta tuntui kun pyysi äidiltään nälkäisenä ruokaa ja mitään ei saanut? Hei haloo, missä on ihmisten tunteet ja maalaisjärki? Ja juu, säännöt on meilläkin, mutta niistä todellakin voidaan joustaa tilanteen niin vaatiessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Siis miksei se syöny iltapalaa?

Ei meillä oo kyselty että onko nälkä, vaan sitä syödään iltapala, oli nälkä tai ei.
Meillä ei pakoteta syömään.
En mä oo vielä nähny muksua joka säännöllisellä ruoka-ajoilla varustettanu ei olis valmis iltapalaa syömään ilman että sitä tarttee pakottaa...Ne tietyt ateriat päivässä nyt vaan kuuluu syödä..

Mut siis ei sillä, jokainen tekee niinku parhaaks näkee.
Kyllä mä olisin tuossa kohtaa antanu syötävää jos toinen nälkäänsä valittaa, mutta tosiaan, sinä ne ratkasut teet.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Siis miksei se syöny iltapalaa?

Ei meillä oo kyselty että onko nälkä, vaan sitä syödään iltapala, oli nälkä tai ei.
Meillä ei pakoteta syömään.
Musta jotenkin väärin ettei "pakoteta" syömään,mut sit ei annetakkaan ruokaa jos toiselle nälkä tulee...
 
ap
On tehnyt pari muutakin kertaa näin, en nyt muista tarkkaa lukua muttei ole ensimmäinen kerta. Ehkä aion sitten jatkossa painottaa tuota iltapala-aikaa niin menee kaaliin tai sitten ei.
 
vieras
Siis hampaat saa pestä kyllä heti sen iltapalan jälkeen. Hampaita ei suositella pestäväksi välittömästi, jos on syöyt jotai hapanta esim. mehua, limsaa, appelsiinia... Mutta jos syö leivän ja maitoo niin todellaki voi pestä heti. Ota ap edes selvää ennen kuin teet noita natsisääntöjä.
 
boo
meillä 3v lapsi. Iltapalalla pitää syödä aina jotain. Yrittää kyllä temppuilla ym. lähteä pöydästä, ei aina malttais istua paikallaan. Muistutellaan miehen kanssa että jos ei syö kunnolla, tulee nälkä eikä nukuta.

Joskus silti ei meinaa asettua nukkumaan ja tulee sanomaan et maha murisee... Olen antanut syödä, eikä olla enää hampaita pesty!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Itse olisin toiminut toisin. Ja pessyt hampaat heti iltapalan jälkeen.
Joo meillä ei toimita noin, vaan suositusten mukaisesti.

Joo, ne Suositukset on niin Tärkeitä!

Tiedäks kun mä olin vauva, suositus oli, että imettää saa vain neljän tunnin välein! Onneks mun äiti imetti mua aina, kun olin nälkäinen. Mutta mulla onkin paikattu hampaita sen jälkeen!

 
joa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On tehnyt pari muutakin kertaa näin, en nyt muista tarkkaa lukua muttei ole ensimmäinen kerta. Ehkä aion sitten jatkossa painottaa tuota iltapala-aikaa niin menee kaaliin tai sitten ei.
eli ette kehoita siis syömään? et saa itte päättä syökö vai ei? taitaa lapsi olla sen verran pieni vielä ettei tajua..

ehkä voisi olla tosiaan pieni muistutus paikallaan!
 
ap
Lapsi nukkuu, kävin katsomassa. Teidän mieliksi olisin antanut sitä helvatan iltapalaa. Mutta tiesinkin että väsynyt se on eikä muuta, yritti inttää ettei väsytä. Tässä taas nähtiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On tehnyt pari muutakin kertaa näin, en nyt muista tarkkaa lukua muttei ole ensimmäinen kerta. Ehkä aion sitten jatkossa painottaa tuota iltapala-aikaa niin menee kaaliin tai sitten ei.
eli ette kehoita siis syömään? et saa itte päättä syökö vai ei? taitaa lapsi olla sen verran pieni vielä ettei tajua..

ehkä voisi olla tosiaan pieni muistutus paikallaan!
Niinku sitä minäkin että ei oo tapana pakottaa, mut käsky on aina käyny keittiöön iltapalalle..Muuten sitä ois vissii muksu jos toinenkin haahuillu ilman iltapalaa nukkumaa ja sit alkanu marisee nälkäänsä..Eli ei oo muksut saanu koskaa ite päättää et onko nyt nälkä vai ei, komento käy ja yleensä hyvällä ruokahalulla se iltapala kuitenkin on alas menny..
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi nukkuu, kävin katsomassa. Teidän mieliksi olisin antanut sitä helvatan iltapalaa. Mutta tiesinkin että väsynyt se on eikä muuta, yritti inttää ettei väsytä. Tässä taas nähtiin.
no miks sä sitte täällä kyselet? Kerran itse olit oikeassa (omastas mielestäs )
 
ihme ongelma...
Siis täh, miksi ei olisi voinut antaa vaikka omenan lohkoa ja xylitol-purkan siihen päälle? Eikös sen pitäisi katkaista happohyökkäys? Tämä vain siis ihan hampaiden kannalta. Mitä ruoka-aikoihin tulee, hyvähän niistä on kiinni pitää ja lapsille ne opettaa, mutta itse kyllä tarpeen vaatiessa joustan niistä lapsen parhaan vuoksi. Mutta jokainen tekee tavallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi nukkuu, kävin katsomassa. Teidän mieliksi olisin antanut sitä helvatan iltapalaa. Mutta tiesinkin että väsynyt se on eikä muuta, yritti inttää ettei väsytä. Tässä taas nähtiin.
älä nyt mein mieliksi anna ruokaa vaan lapsen mieliksi! no jos sä nyt sen sitten tiesit että se vaan väsynyt oli, ni mitä tänne tuut itkee et sun suosituksia yritetään rikkoo! herranen aika!
 

Yhteistyössä