Teinkö väärin, kun otin äitiyspakkauksen sijasta rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja verovarojen tuhlaaja
  • Ensimmäinen viesti
verovarojen tuhlaaja
Äitiyspakkaushan on ilmainen, joten mähän oon nyt vähän niin kuin myynyt äitiyspakkaukseni Kelalle. Äitiyspakkauksen sisältöhän ei maksa mitään, mutta te jouduitte nyt sitten antamaan verorahoistanne mulle sen 140 euroa. Taisin tehdä yhteiskunnalle karhunpalveluksen näin toimimalla. Miettikääs: jos kaikki ottaisivat sen ilmaisen äitiyspakkauksen ja kukaan ei ottaisi rahaa, valtio voisi jakaa kaikki säästyvät 140 euroiset vaikkapa ruoka-apuna ruokaa tarvitseville.

Mielenkiinnolla jään odottamaan vastauksianne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja verovarojen tuhlaaja:
Äitiyspakkaushan on ilmainen, joten mähän oon nyt vähän niin kuin myynyt äitiyspakkaukseni Kelalle. Äitiyspakkauksen sisältöhän ei maksa mitään, mutta te jouduitte nyt sitten antamaan verorahoistanne mulle sen 140 euroa. Taisin tehdä yhteiskunnalle karhunpalveluksen näin toimimalla. Miettikääs: jos kaikki ottaisivat sen ilmaisen äitiyspakkauksen ja kukaan ei ottaisi rahaa, valtio voisi jakaa kaikki säästyvät 140 euroiset vaikkapa ruoka-apuna ruokaa tarvitseville.

Mielenkiinnolla jään odottamaan vastauksianne...
Niinpä. En minäkään ymmärrä niiden logiikkaa, jotka väittävät äitiyspakkausta ilmaiseksi. Itse kun on kuitenkin vuosikausia tehnyt raskasta työtä ennen esikoista, ja esikoisen jälkeen, vaikka tällä hetkellä onkin kotiäiti vielä toistaiseksi kahdella lapselle, niin ei ymmärrä ei. ei millään sitä äitiyspakkausta saa ilmaiseksi vaikka miten asiaa ajattelee.
 
mää
eiköhän se pakkauskin valtiolle maksa, tuskin reima ja muut valmistajat tuotteitaan ilmaiseksi antavat pakkaukseen...vai jopa olla että valtio säästi kun otit rahana
 
vieras
Noonpas harmi,mun mielestäni oli tosi hyvä tämän ajan sisältö, toinen tulossa ja pakkauksen otin ja tyytyväinen olen. Kerrankin oli vaatteet suurinpiirtein kaikki kivoja.
 
Täh?

Minäkin otin äitiyspakkauksen rahana, mutta pelkästään siitä syystä, että jo kolme kuukautta ennen vauvan syntymää vintillä oli kolme jättimäistä jätesäkkiä täynnä vauvan tavaraa, mm. kolme toppapukua, kolme makuupussia ja ties mitä.

Logiikkasi on erikoinen, mutta se sinulle suotakoon. Keskustelu voi jatkua, ja sitä varmaan tällä aloituksella haetkin.

Piika-äiti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Häh? Mitähän ajat takaa? Kyllähän se äitiyspakkauskin yhteiskunnalle maksaa.

Mikä se yhteiskunta sitten on? Onko se jokin pelto, johon valtio kylvää kolikoita joka kevät? Kun kellekään äitiyspakkauksen saajalle se pakkaus ei kuulemma maksa mitään.
 
summer07
no mä ainakin ekalla otin vuonna 05 pakkauksen SEN TAKIA että siinä oli paljon tavaraa eli arvoo enemmä ku se 140e, siitä jäi hyvinä kaikki tälle uudelle joka tulee kohta =) ja tietty on muitakin vauvan vaatteita jääny hyvinä ja aina saa lahjana ja tulee uuttakin ostettua, joten otin nyt rahana koska sillä rahalla sain turvaistuimen toiselle. sun oma asiashan on jos et tarvinnu niitä pakkauksen kamoja koska ne todellakin arvokkaampia ku se 140e... (toivottavasti asenteesi ei ollut syy miksi otit sen rahana, koska sillo SÄ hävisit)
 
RedSpecial
Alkuperäinen kirjoittaja verovarojen tuhlaaja:
Miettikääs: jos kaikki ottaisivat sen ilmaisen äitiyspakkauksen ja kukaan ei ottaisi rahaa, valtio voisi jakaa kaikki säästyvät 140 euroiset vaikkapa ruoka-apuna ruokaa tarvitseville.
Minkäs vuoden missi sä oletkaan? Kerrotko mullekkin mistä "valtio" saa hommattua ilmaisia äitiyspakkauksia.

Kilpailutuksen ansiosta todellinen hankintahinta lienee valtiolle reilusti alle 140euron, mutta valtion budjetin mittakaavassa se on yksi ja sama vaikka kaikki äidit ottaisi pakkauksen tai rahat. Ja miten niin meidän verorahoista, etköhän ole itsekkin verojamaksamalla rahoittanut ko. tuen muodon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Täh?

Minäkin otin äitiyspakkauksen rahana, mutta pelkästään siitä syystä, että jo kolme kuukautta ennen vauvan syntymää vintillä oli kolme jättimäistä jätesäkkiä täynnä vauvan tavaraa, mm. kolme toppapukua, kolme makuupussia ja ties mitä.

Logiikkasi on erikoinen, mutta se sinulle suotakoon. Keskustelu voi jatkua, ja sitä varmaan tällä aloituksella haetkin.

Piika-äiti
Minä ymmärsin aloituksen niin, että aloittajakin on sitä mieltä, että se ei todellakaan ole ilmainen. Hän vain ihmettelee, kun aika monen palstalaisen mielestä äitiyspakkaus on ilmainen.

Tulee ihan tunne,e ttä täällä on äitejä, jotka ovat vain peruskoulun ja ehkä lukion käyneet, opiskelleet vain, mutta ei koskaan töissä, eli heille kaikki on ikän kuin ilmaista, missään vaiheessa ei ole maksettu mitään, vaan kaikki ilmaiseksi, vaunut isovanhemmilta yhteiskunnalta toimeentulotukea jne. Muuten en voi ymmärtää, miten joku voi pitää äitiyspakkausta ilmaisena.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RedSpecial:
Ja miten niin meidän verorahoista, etköhän ole itsekkin verojamaksamalla rahoittanut ko. tuen muodon.
Eihän se noin voi mennä. Pakkaushan on mulle ilmainen, joten eihän siihen voida mun verorahojani käyttää.

 
The titityy
Jos saisin toisen lapsen, en ottaisi pakkausta.
Tämän ensimmäisen kanssa jäi kaikki vaatteet käyttämättä.
Käyttöön tuli vain peitto, kynsisakset ja tukkaharja ja nehän toinen perisi.

Rahana siis seuraava, vaikka seuraavaa tuskin tulee.
 
öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja verovarojen tuhlaaja:
Äitiyspakkaushan on ilmainen, joten mähän oon nyt vähän niin kuin myynyt äitiyspakkaukseni Kelalle. Äitiyspakkauksen sisältöhän ei maksa mitään, mutta te jouduitte nyt sitten antamaan verorahoistanne mulle sen 140 euroa. Taisin tehdä yhteiskunnalle karhunpalveluksen näin toimimalla. Miettikääs: jos kaikki ottaisivat sen ilmaisen äitiyspakkauksen ja kukaan ei ottaisi rahaa, valtio voisi jakaa kaikki säästyvät 140 euroiset vaikkapa ruoka-apuna ruokaa tarvitseville.

Mielenkiinnolla jään odottamaan vastauksianne...
:LOL: et sä ole mitään myynyt kenellekään.. kela (valtio) olisi lahjoittanut sinulle paljon tavaraa, sinä valitsit rahaa ja jäit tappiolle! kela voi varmasti palauttaa ylimääräiset äitiyspakkaukset takaisin valmistajilleen ja saa niistä taatusti enemmän hintaa kuin tuon minkä on sinulle antanut. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RedSpecial:
Ja miten niin meidän verorahoista, etköhän ole itsekkin verojamaksamalla rahoittanut ko. tuen muodon.
Eihän se noin voi mennä. Pakkaushan on mulle ilmainen, joten eihän siihen voida mun verorahojani käyttää.
Plääh! Varmaankin vuoden 2005 miissukka, hyvä alku mutta nyt meni ali riman!
 
EI TAJUU
miten joku voi oikeasti kuvitella et äitiys pakkaus on ilmainen.sehän maksaa valtiolle melkein tupla hinta.siis melkein.kaupasta jos ostaa ne kaikki mitä äitiys pakkauksessa on maksaa pitkäst iyli 200.eli teit aika tyhmästi:)
 
RedSpecial
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Pakkauksen arvo on kuulemma jopa 500?, vähän tuotteista riippuen.
Meillä oli varmaan toisenlainen pakkaus. 80-lukuhenkinen haalari, hetkessä pieneksi meneviä laadultaan epämääräisiä vaatteita, vuodevaatteita ja kasa kirjallista materiaalia. Bonuksena kondomeita ja liukkaria.

Jos jälkikasvua tulee lisää niin meille pakkauksen sijasta avustus rahana. 140e ostaa jo käytettynäkin tavaraa aika tavalla. Toki pakkaus on hyvä kun ensimmäisellä kerralla alku on vähäh hakemista.

Ja tosiaan ketjun aloittajalla taisi olla kieli tukevasti poskessa, pipoa löysemmälle täälläkin kun en huomannut. **tuttaa vain yleisellä tasolla tuollaiset mistään mitään tietämättömät punaniskat, joten provosoitumisen vaara on aina olemassa.
 
vieras
Otin ja tulen aina ottamaan rahana, mielestäni on huonolaatuista pesussa venyviä ja vanuvia nukkaantuvia muodissa pois olevia vaatteita joita en vauvalleni päälle laittaisi.
Tuo pakkaus on äitien aliarvioimista vai onko se sitten tarkoitettukin vähäosaisille, jotka on tyytyväisiä kuhan jotain saavat ?
 
toope
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otin ja tulen aina ottamaan rahana, mielestäni on huonolaatuista pesussa venyviä ja vanuvia nukkaantuvia muodissa pois olevia vaatteita joita en vauvalleni päälle laittaisi.
Tuo pakkaus on äitien aliarvioimista vai onko se sitten tarkoitettukin vähäosaisille, jotka on tyytyväisiä kuhan jotain saavat ?
On se niin "ihana" toi reiman toppis..epäilen että oot ite se vähäosainen kun tollasta soopaa kirjoittelet. Niin siis sullahan on lapsia..?
 

Yhteistyössä