• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Teinkö oikein vai väärin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Näin pienenpien lasten äitinähän näissä on hyvä "neuvoa"...

Mutta siis oman ajatukseni mukaan antaisin sille 6v:lle sitä omenaa ettei tarvi nälkäisenä siivota ja sitten äiti ja 4v mukaan töihin. Luulisi hoimman hoituvan nopeammin ja kivuttomammin eikä lapsille tule kitkaa siitä kun yhden täytyy siivta muttta toisen ei (kun kuitenkin ikää on molemmilla sen verran että varmaan onnistuu kummaltakin?).
 
vieras
toivon sydämestäni, että saisit järjen päähän. Lapset kyllä säälittää ja on sun mieskin varsinainen tossu jos antaa sinun harrastaa tuollaista tyranniaa LAPSIA kohtaan, mutta varmaan sä sitäkin koulutat. Minusta sairasta touhua.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivon sydämestäni, että saisit järjen päähän. Lapset kyllä säälittää ja on sun mieskin varsinainen tossu jos antaa sinun harrastaa tuollaista tyranniaa LAPSIA kohtaan, mutta varmaan sä sitäkin koulutat. Minusta sairasta touhua.
vaikka kuuroille korville se menee. Meillä on lapsille hassut siivousasut ja musiikki kovalla teemme yhdessä AINA siivoukset. 5v pyyhkii pölyjä, ja korjaa leluja, koululainen sitten osallistuu enemmän. Siivousurakan päätteeksi juomme aina hyvät kaakaot& pullat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivon sydämestäni, että saisit järjen päähän. Lapset kyllä säälittää ja on sun mieskin varsinainen tossu jos antaa sinun harrastaa tuollaista tyranniaa LAPSIA kohtaan, mutta varmaan sä sitäkin koulutat. Minusta sairasta touhua.
vaikka kuuroille korville se menee. Meillä on lapsille hassut siivousasut ja musiikki kovalla teemme yhdessä AINA siivoukset. 5v pyyhkii pölyjä, ja korjaa leluja, koululainen sitten osallistuu enemmän. Siivousurakan päätteeksi juomme aina hyvät kaakaot& pullat.
Hauskoja ideoita! Meillä tuota 3v:ta houkuttelen mukaan siivoamaan juuri niin että laitetaan musiikit päälle ja tanssahdellaan siinä samalla. Ainakin tytöllä tuntuu olevan hauskaa ja tykkää pyyhkiä pölyjä jne.

Täytyypi kokeilla tuota kaakaota ensikerralla. =)
 
ap
Justiinsa... Jos minä teen kerran noin ja vieläpä kun olen itse kipeä ja valvonut jo tiäs montako yötä putkeen. Ennen vielä tätä kipeäksi tuloa nuorin valvotti hampaiden takia.

Niin joo - olen varmaan hullu ja sairas ämmä joka on nuijinut miehenkin tossukaksi.
 
koita jaksaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa... Jos minä teen kerran noin ja vieläpä kun olen itse kipeä ja valvonut jo tiäs montako yötä putkeen. Ennen vielä tätä kipeäksi tuloa nuorin valvotti hampaiden takia.
Ei niillä olosuhteila ole väliä kun lopputulos on ihan sama. Sun lapsi ei monen tollasen kerran jälkeen voi luottaa siihen että äiti on oikeassa ja järkevä vaan epäilee sinua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa... Jos minä teen kerran noin ja vieläpä kun olen itse kipeä ja valvonut jo tiäs montako yötä putkeen. Ennen vielä tätä kipeäksi tuloa nuorin valvotti hampaiden takia.

Niin joo - olen varmaan hullu ja sairas ämmä joka on nuijinut miehenkin tossukaksi.
Tuleehan sitä useinkin tehtyä pikaisuksissaan "virheitä", mutta oikeasti vaan ajattelisin ihan näin laiskana äitinä että kipeänä ja väsyneenä sitä pääsisi helpommalla kun saisi tuon siivoamisen hoidettua kivuttomasti ja sujuvasti. Siis yhdessä lasten kanssa jolloin kaikille jäisi hyvä mieli, kipeänä ja väsyneenä kiukuttelevan lapsen kanssa tappeleminen ei varmasti ole herkkua sekään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja koita jaksaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa... Jos minä teen kerran noin ja vieläpä kun olen itse kipeä ja valvonut jo tiäs montako yötä putkeen. Ennen vielä tätä kipeäksi tuloa nuorin valvotti hampaiden takia.
Ei niillä olosuhteila ole väliä kun lopputulos on ihan sama. Sun lapsi ei monen tollasen kerran jälkeen voi luottaa siihen että äiti on oikeassa ja järkevä vaan epäilee sinua.
Minä taas uskon siihen, että lastenkin pitää oppia ja nähdä että myös aikuiset tekevät virheitä ja ovat epäjohdonmukaisia jne jne. Ja jos on rakastava koti ja vanhemmat ja elämä mallillaan niin ei lapsen elämä sekoa siitä, jos äiti joskus myös kiukkuaa. Ei aina voi olla hymy perseessä vaikka olisi kuinka äiti eikä se silti lasta riko tai luottamusta äitiin. Tai sitten meidän lapsilla on vain tavallista paremmin asiat kuin ei tarvi pelätä tuollaista.
 
Niin siis jos 4v on myös laittanut lelut romukoppaan, niin tietenkin hänkin joutuu siivoamaan. Ei ole reilua pistää isompaa siivoamaan pienemmän jälkiä.

Mutta se etteikö 6v pystyisi siivoamaan huoneessa leluja niiden omille paikoilleen, on puppua. Meillä juuri eilen 6v siivosi tavarat niiden OMILLE paikoilleen. Meillä oli siis vastaavanlainen tilanne kuin ap:lla...likka oli laittanut lelut sikinsokin lelulaatikoihin ja pyysin häntä järjestämään tavarat omille paikoilleen.

Nyt ne ovat omilla paikoillaan, eikä siihen vaadittu sen enempää äidin, kuin isänkään apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä taas uskon siihen, että lastenkin pitää oppia ja nähdä että myös aikuiset tekevät virheitä ja ovat epäjohdonmukaisia jne jne. Ja jos on rakastava koti ja vanhemmat ja elämä mallillaan niin ei lapsen elämä sekoa siitä, jos äiti joskus myös kiukkuaa. Ei aina voi olla hymy perseessä vaikka olisi kuinka äiti eikä se silti lasta riko tai luottamusta äitiin. Tai sitten meidän lapsilla on vain tavallista paremmin asiat kuin ei tarvi pelätä tuollaista.
Jos sä kerran oot sitä mieltä että olit oikeassa ja käyttäymises oli täysin oikeutettua, miksi edes kysyt palstan mielipidettä?
 
justiinsa joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa... Jos minä teen kerran noin ja vieläpä kun olen itse kipeä ja valvonut jo tiäs montako yötä putkeen. Ennen vielä tätä kipeäksi tuloa nuorin valvotti hampaiden takia.

Niin joo - olen varmaan hullu ja sairas ämmä joka on nuijinut miehenkin tossukaksi.
miksi ihmeessä et heti alussa kertonut koko stooria? Luepa alotukses uudestaan, mistä hitosta me voidaan tietää mitä taustoja näillä jutuilla on, jos ap ei kerro?
Ja mitä se sun ukkos tekee, eikö se voi auttaa tai jotain? Nyt tietty kerrot et se on jossain reissussa tai töissä.. Joka tapauksessa, se miten asias esitit sai kaikki hyppimään silmilles, syytä vain itseäs, aika hyvältä marttyyriltä jo kuulostatkin!

Mee nyt oikeesti komentaa se toinenkin siivoamaan ja anna sille toiselle eka ruokaa. Hoitakaa homma sit yhdessä loppuun. Miksi sun on niin vaikea uskoa että toimintatapas ei ole hyvä? Kaikkihan virheitä tekee, mut niistä voi oppia. Älä ota niin ittees nyt.
 
koita jaksaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja koita jaksaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Justiinsa... Jos minä teen kerran noin ja vieläpä kun olen itse kipeä ja valvonut jo tiäs montako yötä putkeen. Ennen vielä tätä kipeäksi tuloa nuorin valvotti hampaiden takia.
Ei niillä olosuhteila ole väliä kun lopputulos on ihan sama. Sun lapsi ei monen tollasen kerran jälkeen voi luottaa siihen että äiti on oikeassa ja järkevä vaan epäilee sinua.
Minä taas uskon siihen, että lastenkin pitää oppia ja nähdä että myös aikuiset tekevät virheitä ja ovat epäjohdonmukaisia jne jne. .
Ei noin pienten lasten kanssa tuollaisia virheitä toistamiseen. On ihan eri asia sanoa että jurppii ja äiti menee nyt toiseen huoneeseen tms. kuin se että kaataa pahaa oloa lasten niskaan. Tässä tapauksessa lelukopan muodossa lattialle.
Mun oma mutsi oli tollanen impulsiivinen ja vaikka olikin kai ihan hyvä äiti suurimman osan ajasta niin mua jäyti älyttömät raivon puuskat kun huusi naama punaisena ja kerrankin heitti kaiken lattialle mun kirjahyllyistä kun tuli väsyneenä kotiin ja oli sitä mieltä että oltiin sotkettu. Rupesin kantamaan kaunaa äidille ja kapinoin. Miksen minäkin saisi heitellä kamoja ja kiljua kun äitikin niin tekee. Sotahan siitä syttyi, vieläkään ei olla o.k väleissä.
Aina sain kuulla että äiti on väsynyt, eikä kestä ja jaksa meitä ja meidän sotkuja. En jaksa tuota lausetta kuulla.

Sori vuodatus
 

Yhteistyössä