Teinkö väärin? 2v5kk arestissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Poika on todella kovakourainen ja heti jos häntä komentaa niin hän alkaa kynsimään naamaan tai repimään kynsillään minua kaulasta. Nyt ekaa kertaa päätin, että poika lähtee nojatuoliin arestiin joka kerta kun satuttaa toista tahalleen. Yli puoli tuntia tapeltiin, että sain pojan pysymään tuolilla ja sitten vasta suostui pysymään siinä kun sai haluamansa tyynyn kanaloonsa. Olisiko pitänyt sittenkin jättää se tyny antamatta vai teinkö kuitenkin ihan oikein? Kun periaate on se, että AIKUINEN päättää, ei lapsi ja lapsi kuitenkin sai haluamansa tyynyn...

Meidän 2v2kk joutuu heti nurkkapenkkiin, jos satuttaa toisia
Meillä on tuota systeemiä käytetty jo vuoden verran

Miä olisin "taistellu" vielä siitä, ettei saa sitä tyynyä

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Eipä taida noin pieni ymmärtää vielä arestin päälle. Luepa Väestöliiton julkaisema Kiukkukirja, kirjoittanut Raisa Cacciatore. =)
Kyllä meidän tyttö on ymmärtäny jäähyn päälle jo 1½ v asti. Tiettyjä kiellettyjä juttuja tehny vaan sen kerran saatuaan jäähyn.

Eipä taida noin pieni ymmärtää vielä arestin päälle. Luepa Väestöliiton julkaisema Kiukkukirja, kirjoittanut Raisa Cacciatore. =)

Mutta niinhän ne kaikissa nanny-ohjelmissakin laittaa 2v:n arestipenkille/portaalle. ja on meillä nuo isommatkin olleet arestipenkillä tuon ikäisenä ja pysyneet siinä hyvin. Tämä kuopus on vaan astetta itsepäisempi ja vilkkaampi sekä myös PUHUMATTOMAMPI :(

Mä en saa meidän 5,5-vuotiasta pysymään arestipenkillä. Mulla onkin ongelmana, että mikä sille olis sopiva ja hyvä rangaistus, kun poika tekee nyt vähän välilä jotain hullua.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi luoja:
Te ja teidän nanny-ohjelmat! Uskokaa vaan ameriikkalaiseen viihdetuotantoon, sieltä ne jokelalaiset sikiää. Sanokaa mun sanoneen.

Jaa, että mun lapsista tulee murhaaja jos laitan ne 2v5v:nä arestipenkille :o

Höpö höpö. Ihan varmasti tuonikäinen jo jäähyn päälle ymmärtää - meillä ainakin on ollut tehokas menetelmä jo vuoden päivät (poika 2½v.)

Tulikin tosta jäähystä mieleen, että mulle se oli pikkutyttönä ihan itsestäänselvyys. Olin aikamoinen vilpertti, vähän väliä pahanteossa ja äiti aina pisti nurkkaan jäähylle. Niin sitten 2,5 vuotiaana opin itse sanomaan kun olin tehnyt jotain pahaa että: "nyt mimma oli tuhma. Mimma menee nuukkaan".

Että oliko siitä sitten hyötyä :D Näin liittymättä itse asiaan.

Kyllä meillä on kaksi vuotias aina välillä miettimässä...Jos ei toistuvista kehotuksista huolimatta lopeta tekemäänsä "tuhmuutta" niin saa varoituksen ja jos sama toiminta edelleen jatkuu, niin omaan huoneeseen oven taakse miettimään. Mietintä aika ei ole tosin pitkä. Meillä tehoaa lähes aina jo kysymys, "Haluaako XXXX miettimään, kun ei usko äitiä?"

Mun mielestä e h d o t t o m a s t i voi laittaa tuon ikäisen jäähylle. Jo paljon aikaisemminkin. se on ihan hölunpölyä, et lapset ei muka ymmärtäisi. Ainakin meidän lapset ovat hyvin älykkäitä jo tosi pienestä. Osaavat kyllä temppunsa. ja tietävät mitä tekevät.

Yhteistyössä