teinkö pahankin tempun? kahvia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newbie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

newbie

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
1 101
0
36
Olimme kylässä mieheni sukulaisten luona, he yllättäen kutsuivat meidät, asuvat Tukholmassa. Heti alkuun taisin mokata, kun tämä rouva alkoi tarjoilla kahvia ja sanoin että kiitos mutta ottaisin mielummin teetä. Hän sanoi ettei sitä ole eikä tule koskaan olemaankaan hänen taloudessa. Pyysin kuumaa vettä, jonka sain, tosin niin että kuppi heitettiin eteeni.

Olimme heillä yhden illan ja yön ja aamun...minäkin puhun ruotsia mutta minut suljettiin kokoajan keskustelun ulkopuolelle. He halusivat näyttää joitain kuvia jossa mieheni oli vauva mutta kun ojensin käteni, tämä ko. rouva riuhtaisi albumin pois. Ennen tuota kahviepisodia minut otettiin todella ystävällisesti vastaan, halaten yms. Ei voi olla, että minä olen hullu, jompikumpi kuitenkin on, joko tämä mieheni sukulaisnainen tai minä. yhden kahvin takia.....

kiitos, ajattelinkin että vaikka nyt en ole suomessa asunut kuin pari vuotta niin ei tuollainen voi missään maassa olla normaalia. onko kellään emäntä loukkaantunut muista vastaavista asioista? Pidin miehelleni kyllä sellaisen palopuheen mutta hän väittää viattomana että ei ole tuntenut heitä kun lapsena. Kummivanhemmat hänelle? voiko niin sanoa? no kummit anyway

Siis täh. Aivan merkillistä käytöstä emännältä. Kyllä mä olen aina saanut teetä, mehua tai kuumaa vettä sitä pyytäessäni, koska en myöskään juo kahvia. Eikä tosiaan sen vuoksi ole suljettu pois. Kyllä emännän päässä nyt heittää. Et siis ole tehnyt mitään pahaa tai väärin.

Itse en ole koskaan kahvia juonut, enkä tuollaista kohtelua saanut. En edes ruotsalaisilta sukulaisilta, suomenruotsalaisilta sukulaisilta tai suomalaisilta. Kaikilla on ollut teetä tarjota tai muita virvokkeita.

mieheni on ruotsalainen ja hullu, vain hullu vie minut sellaiseen paikkaan ja sanoo että ei me lasta tarvita kun on nuo kummilapset........en ensin tajunnut, mutta täytyy sanoa että se vähä mitä näin maa näytti pinnalliselta. Monet sanovat että Tukholma on kaunis. London all the way..

No huh huh, mitä käytöstä noilta miehen sukulaisilta. :O
Aika töykeää, vaan sen takia että pyysit teetä kahvin sijaan. : /

Yhteistyössä