teinkö oikein vai olinko hirviö äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjälp

Vieras
meillä harvoin tulee nokkakopua joten olen vähän uuno näiden juttujen kanssa...

eli, menin lukemaan lapsille iltasatua. 9v oli hankala alusta saakka. oli huono satu, huono asento, pikkuveli oli muka edessä jne jne jne. siis kaikki oli ns huonosti. (väsymystä siis vain) no, aikani koitin pojan asennetta siinä paikkailla mutta tuloksetta. lopulta sanoin sitten että no, ole hyvä ja mene sitten nukkumaan äläkä pilaa meidän muiden iltasatua. poika läks kiukkuisena pois. muistin samassa että lasten lemmikkihiirelle pitää vaihtaa vedet ja ruuat ja pyydin tätä 9veetä sen tekemään. kaikki meni hyvin kunnes molemmat oli sängyissään jne...

menin pikkuvessaan pissalle ja vessan matto oli ihan märkä. kysyin lapsilta ohimennen että onko heiltä sinne vettä tippunut tms. tää 9v vastasi että "joo, hiiren vedet meni sinne" että tiesin sen puhuvan paskaa. kysyin tiukasti uudelleen että jaa, tahallaanko menivät sinne ja vastaus oli että kyllä. no, poika ylös sängystä ja putsaamaan tekosensa. samalla oli niiiiiiin ylimielinen ja hoki "hymyssäsuin" että tää on niin kivaa hommaa että haluan tehdä uudelleenkin. tästä toki pidin ERITTÄIN tiukkasanaisen puhuttelun ja toimitin pojan takaisin sänkyyn.

kysymys kuuluu. saako lapsen laittaa sänkyyn ns pahoilla mielin, vai pitääkö aina tehdä ns sovinto ennen nukkumaan menoa? kun poika nyt sillä mielin että kaikki menee ylimielisyyden piikkiin... tää on mulle aika uusi ilmiö meillä. lapset on aika helppoja luonteeltaan enkä ole joutunut heidän kanssaan tälläisiin tilanteisiin.

sä teit väärin tossa vaiheessa kun käskit sängystä pois alunperin ja sitte palkitset mukavalla hommalla ettei tarttekkaan mennä nukkumaan.mä oisin vaihtanu veden ihan itse enkä sekoittanu muksua siihen kun oli käsketty menee pois

Alkuperäinen kirjoittaja +:
sä teit väärin tossa vaiheessa kun käskit sängystä pois alunperin ja sitte palkitset mukavalla hommalla ettei tarttekkaan mennä nukkumaan.mä oisin vaihtanu veden ihan itse enkä sekoittanu muksua siihen kun oli käsketty menee pois

anteeksi, selitin väärin. siis poika ei ollut sängyssä vielä siinä vaiheessa vaan vasta menemässä pois huoneesta kun sanoin et ai niin, hiirelle pitää vaihtaa vedet ja ruuat.

ja muutenkin, hiiren vedet ja ruuat on tän pojan vastuulla, tosin siis minä siitä päivittäin muistuttelen mutta se on ns pojan lemmikki. minä vaihdan sille purut mutta on sovittu että poika hoitaa ruuat ja vedet.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
minusta teit väärin jo siinä kun pistit sen tekemään tuon homman...olisit hoitanut homman ite ja antanut lapsen rauhoittua pedissään.

ok.... taidan tätä sitten jotenkin petrata. mutta jotenkin miellän omasta lapsuudesta että tuo hiiri on pojan vastuulla koska mullakin oli hänen ikäisenään hamsteri vastuulla eikä mua kukaan siitä muistutellut eikä auttanut. minä kuitenkin muistutan päivittäin poikaa hiiren ruuista ja vedestä ja mä hoidan kuitenkin sen purut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minusta teit väärin jo siinä kun pistit sen tekemään tuon homman...olisit hoitanut homman ite ja antanut lapsen rauhoittua pedissään.

ok.... taidan tätä sitten jotenkin petrata. mutta jotenkin miellän omasta lapsuudesta että tuo hiiri on pojan vastuulla koska mullakin oli hänen ikäisenään hamsteri vastuulla eikä mua kukaan siitä muistutellut eikä auttanut. minä kuitenkin muistutan päivittäin poikaa hiiren ruuista ja vedestä ja mä hoidan kuitenkin sen purut.

Ei kai tää tarkoittanut ettei pojalla voisi olla hiirtä vastuullaan, vaan että tuossa tilanteessa sun olis kannattanu hoitaa vedet ja ruuat itse. Mä ajattelisin kanssa että jos kerran on käsketty nukkumaan niin sitten mennään nukkumaan, eikä lähdetä enää mitään muuta touhottamaan. Mutta saattaisin kyllä itsekin toimia noin, jos yhtäkkiä muistaisin että joku asia on vielä tekemättä :)

No jaa, aika "peruskamaa" kai tuollainen on lapsiperheissä toisinaan. :)
Ideaalia olisi mielestäni mennä hyvillä mielin nukkumaan, mutta ei se aina onnistu.. Että jos nyt kerran puolessa vuodessa mennään huonolla mielellä petiin, niin voihan sen aamulla korjata.. :)
Tuota ylimielisyyttä en kyllä salli omiltani lainkaan. Kokeilevat kyllä joskus, mutta ajan kanssa ovat ymmärtäneet ettei kuulu tämän talon sääntöihin. Ja se on piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Minsku:
No jaa, aika "peruskamaa" kai tuollainen on lapsiperheissä toisinaan. :)
Ideaalia olisi mielestäni mennä hyvillä mielin nukkumaan, mutta ei se aina onnistu.. Että jos nyt kerran puolessa vuodessa mennään huonolla mielellä petiin, niin voihan sen aamulla korjata.. :)
Tuota ylimielisyyttä en kyllä salli omiltani lainkaan. Kokeilevat kyllä joskus, mutta ajan kanssa ovat ymmärtäneet ettei kuulu tämän talon sääntöihin. Ja se on piste.

no kun mäkään en salli ylimielisyyttä lainkaan ja siitä tuo vika puhuttelu tulikin. tiukkaan sävyyn "raivosin" että meillä ei noin olla. poika koitti ylimielisesti sanoa että hei, mä oon lapsi ja mä kiukuttelen... :D johon vastasin että juu, kaikilla on kiukkujuttuja mutta ei se oikeuta mennä kastelee mattoa.... poika meni ihan vaikeeksi ja painui sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Ma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei kai tää tarkoittanut ettei pojalla voisi olla hiirtä vastuullaan, vaan että tuossa tilanteessa sun olis kannattanu hoitaa vedet ja ruuat itse. Mä ajattelisin kanssa että jos kerran on käsketty nukkumaan niin sitten mennään nukkumaan, eikä lähdetä enää mitään muuta touhottamaan. Mutta saattaisin kyllä itsekin toimia noin, jos yhtäkkiä muistaisin että joku asia on vielä tekemättä :)

joo siis tää tuli mulla ykskaks mieleen että hei joo, tuo hiirikin on tältä päivältä hoitamatta.... toisaalta nyt mietin että miksi sen hiiren hoitamisen pitäisi olla mun heiniä jos poikaa sattuu kiukuttamaan? miksi mun olisi pitänyt hoitaa se hiiri? eikös vastuunkannon opettelemiseen kuulu että hei se vastuu hoidetaan oli mieli mikä tahansa?..... no en tiedä. sitä äitinä aina miettii et mikä on oikein mikä väärin.... ja jokaisella toki omat mielipiteet ja oma tausta. mun tausta tosiaan mulla ettei mua kukaan mitenkään auttanut oman lemmikkini hoidossa. olisi ollut ihan absurdia jos äitini olisi mun kiukutellessa hoitanut mun hamsterin.

Yhteistyössä