Teinkö nyt ihan väärin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh

Vieras
Meijän 2,5v on koko päivän nirsoillu ruoan kanssa, vain banaani on kelvannu... Äsken sitten annoin makaronilaatikkoo päivä ruuaks, vähän söi ja sitten alkoi pelleily.. Tipputti ruokaa lattialle ja ilmotti ettei tahdo syödä enään.. otin ruoan pois ja laitoin tiskipöydälle.. jolloin tyttö totesi että haluaakin vielä syödä.. Annoin lautasen käteen ja käskin mennä takas pöytään sen kanssa.. Lähdin viemään pyykkejä toiseen huoneeseen ja kun tulin takas, neiti istu lattialla jalka lautasella!! Sitten nappasin lautasin ja totesin et nyt loppu pelleily.. Siitähän seuras hirvee huuto että haluaa syödä ja että on nälkä.. Tuli huono omatunto, kun toinen huusi, mutta lautasta en takaisin antanut... Olinko nyt aivan kohtuuton??

No mitäpä jos pitäisi tuota linjaa. Jos ei ruoka maita, niin otetaan RAUHASSA lautanen pois ja toivotetaan tervetulleeksi syömään seuraavalle ruokailulle. Parin tunnin päästä voi tarjota sitä samaa ruokaa ja katsoa, josko maittaisi. Kyse kun ei kuulosta olevan siitä, että lapsi oksentaisi makaronilaatikkoa syödessään, vaan siitä, että lapsi on keksinyt temppuilla sellaisella asialla, joka saa sinussa aikaan voimakkaan reaktion. Pysy tyynenä, kerro ruokailusäännöt ja pidä niistä kiinni kiukuttelematta itsekään.

Teit selväksi, että ruoalla ei leikitä...
Mutta en tiedä jättäisinkö itse lapsen syömään yksin, silloinhan kukaan ei vahdi mitä tekee ja kaikkea noi ton ikäset keksii... :)
(ja siis lisäys: en tosiaan tiedä jättäisinkö yksin syömään, riippuu varmaan lapsesta?)

En jättänyt yksin syömään.. pyörin siinä vieressä, siivoten keittiötä ja laittaen pyykkiä (meillä pesukone keittiössä). Ja annion lautasen takaisin koska yhen mahollisuuden oon tykänny antaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En jättänyt yksin syömään.. pyörin siinä vieressä, siivoten keittiötä ja laittaen pyykkiä (meillä pesukone keittiössä). Ja annion lautasen takaisin koska yhen mahollisuuden oon tykänny antaa..

Okei :) Yhdellä mahdollisuudella tai ei, et minusta tehnyt väärin.

Ehkä sun ois parasta luopua siitä "no jos vielä yhden kerran", niin lapsi oppii oikeasti kunnioittamaan sanomaasi. Nyt lapsi on jo oppinut siihen, että vaikka kiukuttelee, niin saattaa silti saada tahtonsa läpi. Lapsen näkökulmasta on se ja sama, saako yhden, kaksi, kolme vai äärettömän monta lisämahdollisuutta.

Paha mieli tulee vaan siitä, kun nyt vaikka on rauhottunut.. Niin tulee kertomaan että on nälkä.. ja varmaan onkin, koska tällästä se syöminen on ollu aamupalasta asti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Paha mieli tulee vaan siitä, kun nyt vaikka on rauhottunut.. Niin tulee kertomaan että on nälkä.. ja varmaan onkin, koska tällästä se syöminen on ollu aamupalasta asti...

Ai onko samaa temppuilua jatkunu koko päivän?
Kyllä silti varmaan syödä pitäis.... ://
Mulla ainakin kuumuus vie ruokahaluja, oisko lapsellas samaa vikaa...

Joo, koko päivän.. Aamulla ei maistunu leipä eikä jugurtti ja sen jälkeen toi makaronilaatikko.. Välipalan banaani uppos kyllä ja maitoo menis.. Mut sekin kun jos tuo neiti sais valita se eläis aina pelkällä maidolla, sitäkin pitää rajottaa... Iltapala puuro ois tarkotus tos parin tunnin pääst antaa.. Jos se sitten kelpais...

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
:ashamed: en mä anna koirallekkaa ruokakuppia lattialle takas jos kerran alkaa pelleilemään...meinasin soveltaa samaa muksuun.. :whistle:

Samma här. Kuppi lähtee nokan eestä, jos sillä ruualla aletaan pelleillä. Toimii koiriin, niin miksei sitten muksuihinkin.

Yhteistyössä