Teinkö mielestänne väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24010343]Häh? Miten niin pieni budjetti? Pienellä budejetilla juhlat järjestetään kotona, vaikka kahtena päivänä peräkkäin, jos ei kaikki vieraat kerralla mahdu. Tarjottavat järjestetään itse. Sinne rippikirkkoonhan joka tapauksessa on nykyään rajattu osallistujamäärä. Ja jos tosiaan tiukkaa tekee, eikö lapsen isä yhtä lailla ole "velvollinen" osallistumaan juhlan kuluihin. Etenkin jos ja kun on kiinnostunut.[/QUOTE]

täällä tuli hyvä pointti, jos eksä haluaa perheensä juhlaan, miksi ei kustanna juhlia puoliksi? kaksinhan se lapsikin on aikoinaan tehty.

[QUOTE="vieras";24010345]No jos oikeasti eivät ole läheisiä tytöllesi, ei siis ole viettänyt siellä aikaa heidän kanssaan, niin et minusta tehnyt väärin. Ex sensijaan tekee, jos tuosta syystä jättää OMAN lapsensa rippijuhlat väliin.[/QUOTE]

Höpö höpö. On ap:n puolelta tökeröä jättää koko perhe kutsumatta. Ei tuo ole mitään muuta kuin katkeran akan kiusantekoa. Ja sen ap itsekin tietää varsin hyvin, eipä muuten kysyisi asiaa täällä. Joko kutsutaan tuollaiseen perhejuhlaan koko perhe tai sitten ei ketään. Jos olisin ap:n exä jättäisin koko juhlat väliin, kun selvästi en ole tervetullut.

[QUOTE="Kärtsy";24010323]Teit väärin, kyllä kyseessä on tyttäresi perhe, hänen sisarpuolensa ja heidän äitinsä.[/QUOTE]

Samaa mieltä olen tossa... Silti ymmärrän miltä susta tuntuu. En itsekkään todellakaan päästäisi ketään exän nyksiä omaan kotiini!! Joku raja! Hei, mun koti on mun reviiriä eikä tänne tule mitkään exän nyksät näyttää nirppanokkaansa!!

[QUOTE="Kärtsy";24010373]Höpö höpö. On ap:n puolelta tökeröä jättää koko perhe kutsumatta. Ei tuo ole mitään muuta kuin katkeran akan kiusantekoa. Ja sen ap itsekin tietää varsin hyvin, eipä muuten kysyisi asiaa täällä. Joko kutsutaan tuollaiseen perhejuhlaan koko perhe tai sitten ei ketään. Jos olisin ap:n exä jättäisin koko juhlat väliin, kun selvästi en ole tervetullut.[/QUOTE]

Peesi!

Pitäisikö tämän ap-äidin siis peittää tunteensa? Ja teeskennellä, ettei niitä ole? Ja esittää rippijuhlassa show, jossa kaikilla on niin mukavaa keskenään?

Menisikö se täydestä tähän 15-vuotiaaseen juhlan päähenkilöön?

Miksi pitäisi esittää joku show? eikö voi vaan hillitä itsensä tuona päivänä ja pitää matalaa profiilia, ja muistaa, että kyse on LAPSEN juhlista. Kamalaa kun aikuiset ihmiset eroaa ja on niin lapsellisia etteivät voi edes samassa tilassa ja lapsen läsnäollessa käyttäytyä kuin aikuiset, vaan pitää pitää jotain showta.

[QUOTE="vieras";24010352]Lähinnä tässä ihmetyttää että miksi eivät ole läheisiä, ovat kumminkin lapsen sisaruspuolia, siis sukua, PERHETTÄ.

Kieltämättä kuulostaa vähän siltä että mennään aikuisten kommervinkkien mukaan. Vai sanoiko ap:n lapsi että uutta vaimoa ja sisaruspuolia EI kutsuta?[/QUOTE]

no en tiedä ap:n eron taustoja joten en voi mennä spekuloimaan sen enempää, mutta on olemassa perheitä joissa lapset eivät vain ole niin läheisiä etävanhemman ja uuden perheen kanssa.

[QUOTE="vieras";24010343]Häh? Miten niin pieni budjetti? Pienellä budejetilla juhlat järjestetään kotona, vaikka kahtena päivänä peräkkäin, jos ei kaikki vieraat kerralla mahdu. Tarjottavat järjestetään itse. Sinne rippikirkkoonhan joka tapauksessa on nykyään rajattu osallistujamäärä. Ja jos tosiaan tiukkaa tekee, eikö lapsen isä yhtä lailla ole "velvollinen" osallistumaan juhlan kuluihin. Etenkin jos ja kun on kiinnostunut.[/QUOTE]

Miten niin rippikirkkoon on rajattu osallistujamäärä? Onko oikeesti ja missä? Koskaan kuullukaan. Poika menee kans ripille tulevana kesänä.

Meillä järkätään rippijuhlat erikseen, äidillä omat ja isällä omat. Saa molemmat kutsua ketä lystää ja uudet perheet saa olla myös juhlassa läsnä. Tosin meillä lapsi onkin asunut koko ajan viikko-viikko -systeemillä kummankin vanhemman luona.

Pitäisikö tämän ap-äidin siis peittää tunteensa? Ja teeskennellä, ettei niitä ole? Ja esittää rippijuhlassa show, jossa kaikilla on niin mukavaa keskenään?

Menisikö se täydestä tähän 15-vuotiaaseen juhlan päähenkilöön?

Ei kai se aikuiselle ihmiselle voi olla vaikeata käyttäytyä hyvin juhlissa. Ai niin, mutta kun mie en tykkää, niin ei oo pakko. *huoh*

Toki tyttö käy isällään ja viettää lomiakin heidän kanssaan matkoilla ulkomailla. Eikä mulla todellakaan ole mitään hänen vaimoaan vastaan! Onhan mullakin uusi perhe mutta halusin rajata vierasmäärää kustannussyistä. Oma äitini vaan oli kauhuissaan kun kuuli etten ole heitä kutsunut.

Yleensä eksä vastaa kyllä viesteihini aika pian mutta nyt on kulunut jo monta päivää eikä ole kommentoinut millään lailla. Joten jäin miettimään johtuisiko tuosta.

[QUOTE="vieras";24010382]Miksi pitäisi esittää joku show? eikö voi vaan hillitä itsensä tuona päivänä ja pitää matalaa profiilia, ja muistaa, että kyse on LAPSEN juhlista. Kamalaa kun aikuiset ihmiset eroaa ja on niin lapsellisia etteivät voi edes samassa tilassa ja lapsen läsnäollessa käyttäytyä kuin aikuiset, vaan pitää pitää jotain showta.[/QUOTE]
Kamalaa on se, kun eron syy voi olla mikä tahansa, eron jälkeen voi olla ollut hyvin riitaisaa ja rankkaa kiusantekoa puolin tai toisin. Sitten tällaisen juhlan ajan PITÄÄ kokoontua yhteen, ymmärtääkseni vielä toisen kotiin? Kaikki haavat kun eivät arpeudu.

En olisi kutsunut eksääkään, jos olisin ap. Tulkoon kirkkoon ja pitäköön oman juhlan, jos haluaa.

Samaa mieltä olen tossa... Silti ymmärrän miltä susta tuntuu. En itsekkään todellakaan päästäisi ketään exän nyksiä omaan kotiini!! Joku raja! Hei, mun koti on mun reviiriä eikä tänne tule mitkään exän nyksät näyttää nirppanokkaansa!!

Katkeran ja kateellisen naisen tilitys. Kasvaisit aikuiseksi ja jatkaisit elämääsi. Kamalaa kun oma ylpeys menee lapsen hyvinvoinnin ja oikeuksien edelle. "MINÄ, MINUSTA TUNTUU, MINUN KOTI, MINUN SÄÄNNÖT, MINUN REVIIRI..." eikä pieneen mieleen juolahda että miltä siitä lapsesta tuntuu...

[QUOTE="Vieras";24010425]Katkeran ja kateellisen naisen tilitys. Kasvaisit aikuiseksi ja jatkaisit elämääsi. Kamalaa kun oma ylpeys menee lapsen hyvinvoinnin ja oikeuksien edelle. "MINÄ, MINUSTA TUNTUU, MINUN KOTI, MINUN SÄÄNNÖT, MINUN REVIIRI..." eikä pieneen mieleen juolahda että miltä siitä lapsesta tuntuu...[/QUOTE]

Höpö höpö. Todennäkösesti sun exäsi ottamalla sen nyksänsä on todella loukannut sua! Ei sillon mun mielestä tartte alistua siihen, vaan näyttää niille ettei sua noin vain lannisteta :mad:

[QUOTE="Vieras";24010425]Katkeran ja kateellisen naisen tilitys. Kasvaisit aikuiseksi ja jatkaisit elämääsi. Kamalaa kun oma ylpeys menee lapsen hyvinvoinnin ja oikeuksien edelle. "MINÄ, MINUSTA TUNTUU, MINUN KOTI, MINUN SÄÄNNÖT, MINUN REVIIRI..." eikä pieneen mieleen juolahda että miltä siitä lapsesta tuntuu...[/QUOTE]
Lapset kasvavat aikuisiksi, ja viimeistään silloin heidän on ehkä saatava tietää syykin siihen, miksi äiti ei voi sietää isää, miksi äiti ei voi sietää isän uutta vaimoa, miksi äiti ei voi sietää isän vanhempiakaan jne. ...

Lapsen tunteet on hyvä ottaa vastaan, mutta kaikkea ei ole pakko lapsenkaan "vuoksi" tehdä.

Aina ei ole pakko kääntää toista poskea - uudelleen.

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Kamalaa on se, kun eron syy voi olla mikä tahansa, eron jälkeen voi olla ollut hyvin riitaisaa ja rankkaa kiusantekoa puolin tai toisin. Sitten tällaisen juhlan ajan PITÄÄ kokoontua yhteen, ymmärtääkseni vielä toisen kotiin? Kaikki haavat kun eivät arpeudu.

En olisi kutsunut eksääkään, jos olisin ap. Tulkoon kirkkoon ja pitäköön oman juhlan, jos haluaa.

Kamalaa, kun miettii että oli se eron syy mikä tahansa niin se syy ei ole lapsen syy. Ja oli eron jälkeen millaista tahansa ja olipa aikuiset kuin kusipäitä tahansa, niin se syy ei ole lapsessa.

Sitten ne kaks kusipäätä ei voi edes LAPSEN JUHLAN vuoksi koota itseään ja olla samassa tilassa tunnin pari, vaan pitää edelleen pelata jotain sairaita valtapelejä ja sen vuoksi lapsen pitäisi vielä hitto pitää kahdet juhlatkin ( ei itsensä vuoksi vaan vanhempien vuoksi ) sen lisäksi että pitää muutenkin elää elämäänsä kahdessa kodissa kaiken sen vihanpidon ja kiusanteon keskellä ja sivusta kärsijänä. Rippijuhlassa on kyse LAPSESTA, EI TEISTÄ KAHDESTA JA NYXISTÄ.

Olisin kyllä kutsunut koko perheen, se kuuluu hyviin tapoihin. Tuolla tavoin osoitat tavallaan ettet hyväksy isän uutta perhettä. Lapsen takia kannattaisi yrittää hoitaa tällaiset tilanteet mahdollisimman joustavasti,hänhän siitä kärsii jos isä ei tule rippijuhliin ollenkaan. Tosin mielestäni isän pitäisi silti osallistua vaikka muu perhe ei osallistukaan,mutta kuten tiedämme nämä asiat osaavat olla monimutkaisia...

Hei nyt oikeesti, nää vakkareiden feikkimurteet menee jo liian pitkälle! :D Sinä(kään) et ole alunperin kirjoittanut murteella niin miksi pitää yht' äkkiä alkaa kirjoittamaan tolla tavalla?

melkhein kaikki murtheela ;) ja jos se häirittee niin jätä lukematta :D en tienny olevani vakkari :D

eikä tämä mithään feikkiä ole, ikäni täälä asunu ja H on varmasti kohihlaan ;)

• Tykkää
Reactions: sinisulka
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24010453:
En ole edes kysynyt.

no jos eksäsi kokee ongelmallisena tuon, että et kutsunut heidän perhettään, niin miksi et sitten ehdota hänelle että kattaisi osan kustannuksista. olisit voinut tietysti selvitellä tätä jo ennen kutsujen lähettämistä jos se on oikeasti ainoa syy miksi et hänen perhettään kutsunut.

[QUOTE="vieras";24010469]Kamalaa, kun miettii että oli se eron syy mikä tahansa niin se syy ei ole lapsen syy. Ja oli eron jälkeen millaista tahansa ja olipa aikuiset kuin kusipäitä tahansa, niin se syy ei ole lapsessa.

Sitten ne kaks kusipäätä ei voi edes LAPSEN JUHLAN vuoksi koota itseään ja olla samassa tilassa tunnin pari, vaan pitää edelleen pelata jotain sairaita valtapelejä ja sen vuoksi lapsen pitäisi vielä hitto pitää kahdet juhlatkin ( ei itsensä vuoksi vaan vanhempien vuoksi ) sen lisäksi että pitää muutenkin elää elämäänsä kahdessa kodissa kaiken sen vihanpidon ja kiusanteon keskellä ja sivusta kärsijänä. Rippijuhlassa on kyse LAPSESTA, EI TEISTÄ KAHDESTA JA NYXISTÄ.[/QUOTE]
Ajattele! Näin on monessa perheessä, näin ovat lapset monessa perheessä tottuneet koko elämänsä näkemään ja siihen kasvaneet.

Ja ajattele: jos olen se, joka haki exälleen lähestymiskieltoa väkivaltaisuuden vuoksi, ja sai sen; jos kärsin sen vuoksi paniikkihäiriöstä ja syön yhä lääkkeitä sen vuoksi; ja jos edelleen pelkään eksääni - niin lapsen juhlan vuoksi mun on KOOTTAVA ITSENI. Ja olen vain toinen kahdesta kusipäästä.