Teinkö mielestänne kärpäsestä härkäsen eli liioittelinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Ollaan miehen kanssa sovittu, että säästetään rahaa, jotta voidaan ostaa uusi sohva ja lähteä reissuun ulkomaille. Sovittiin, että säästetään kaikesta turhasta, kuten alkoholista, herkuista ja kaikesta sellaisesta mitä ilman voi elää. Tokikaan ei kaikkea jätetä pois eli lasten lauantaikarkit ja omat herkut on sallittuja kohtuullisesti eli kerran viikossa tai harvemmin, jos ei tee mieli. Ja mies hyväksyi tämän suunnitelman kun yhdessä sitä mietittiin. Rahatilanne on tiukka, eikä muusta voi säästää nyt.

No, ostin sitten kotiin keksipaketin, limsapullon ja taloussuklaalevyn sillä idealla, että suklaalevy menee leivontaan ja keksejä ja limsaa voi ottaa muita ajatellen eikä itse kaikkea voi ottaa. Tästä keskustelimme miehen kanssa ja tiesi tämän idean hyvin.

Lapsellista ehkä valittaa, tai en tiedä mitä te muut ajattelette, mutta kyllä kiehahti kun tänään tulin työvuorosta kotiin ja näin keittiön pöydällä suklaalevyn avattuna ja jäljellä oli 3 palaa! Limsapullo oli jääkaapissa avattu ja jäljellä oli ehkä 1/4 pullosta. Keksipakkaus oli avattu ja toinen putkilo oli syöty ja toisesta otettu ehkä yksi tai kaksi. Vastaus tiedusteluuni että mitä on tapahtunut oli miehen suusta että "lasten (1v ja 4v) kanssa vähän herkuteltiin, kai sitä nyt joskus saa herkutella, kun nämä kerta oli ostettu". Ihmettelin että miten ihmeessä lähes kaikki on syöty ja taloussuklaalevy oli kaapissa ja päällä keltainen lappu "leivontaan" ja nyt se on tuhottu 3 palaa vaille. Ja miksi myös limsa ja keksit on aika lailla tuhottu kun puhe oli, että kohtuudella ja että riittäis kaikille ja pidemmäksi aikaa. "No, en mä arvannut, että niitä ei saa ottaa kun ne kerta oli ostettu" ja lapset vasta eilen söi omat lauantaikarkkinsa. Ei mennyt kauan kun mies tuli mun luo kauppakassin kanssa ja latasi pöydälle 5 suklaalevyä, 3 limsapäkkiä (jossa siis 2 pulloa jokaisessa) ja 3 keksipakettia sekä jäätelöpakkauksen. Ja vasta oli sovittu, ettei osteta turhuuksia. "Mä ostin sulle nämä, että saat sinäkin syödä..."

Oon varmaan tosi lapsellinen (ainakin miehen mielestä ja varmaan muidenkin) mutta kyllä ottaa päähän, ettei a) yhteinen suunnitelma ei päde vaan ostetaan ja syödään miten vaan ja b) mua ei huomioitu just mitenkään kun olivat keskenään popsineet lähes kaiken. "Voihan sitä ostaa lisää, jos entiset loppuu..." oli miehen vastaus ja kävi sit ostamassa turhuuksia. Kauppakuitin mukaan oltaisiin säästetty yli 30 euroa, jos mies ei olis ostanut turhuuksia ja olis hillinnyt itseään mun ostamien herkkujen kanssa.

Teinkö nyt mielestänne turhaan kärpäsestä härkäsen? Vai oliko oikeutettua kilahtaa siitä, että on toimittu väärin? Kyse nyt on kuitenkin vaan herkuista ja 30 eurosta... mutta silti! Jos ei yhteinen suunnitelma ja puheet oo minkään arvoisia.

Vakavasti puhuen, en näe tuollaisella suhteella MITÄÄN tulevaisuutta. Sinun on tehtävä nyt päätös jo oman itsesi ja etenkin lastesi takia, laitat suhteen HETI poikki äläkä ikinä katso taaksesi. Kerran ahmatti,on aina ahmatti etkä varmaan sellaista rinnallesi halua joka luvatta popsii suklaat ja juo limsat koska sellaisen miehen täytyy olla narsisti, sokeririippuvainen ja muutenkin kelvoton ihminen. Voimia sinulle ja parempaa tulevaisuutta! Tuli todella paha mieli ja pääsi itku puolestasi kun ajattelinkin miltä tuntuu tulla kotiin jossa on vain kolme suklaapalaa jäljellä. :(

Vakavasti puhuen, en näe tuollaisella suhteella MITÄÄN tulevaisuutta. Sinun on tehtävä nyt päätös jo oman itsesi ja etenkin lastesi takia, laitat suhteen HETI poikki äläkä ikinä katso taaksesi. Kerran ahmatti,on aina ahmatti etkä varmaan sellaista rinnallesi halua joka luvatta popsii suklaat ja juo limsat koska sellaisen miehen täytyy olla narsisti, sokeririippuvainen ja muutenkin kelvoton ihminen. Voimia sinulle ja parempaa tulevaisuutta! Tuli todella paha mieli ja pääsi itku puolestasi kun ajattelinkin miltä tuntuu tulla kotiin jossa on vain kolme suklaapalaa jäljellä. :(

Vakavasti puhuen, en tarvitse enää vittuilua, kiitos.

No mun mielestä sun mies on vähän lapsellinen kun ilmeisesti ihan kiusallaan toi 5 suklaalevyä ja älyttömät määrät limpparia ja keksiä muka pelkästään sulle?! Siis pelkästään noihin herkkuihin on jo munkin surkealla matikkapäällä menny jo aika paljon rahaa..

No niihin herkkuihin meni se 32,79 euroa. Ja sen kun olis laittanut säästöön niin oltaisiin taas lhäempänä tavoitetta...

Mietin tässä nyt itse, että olenko minä se lapsellinen kun tällaisesta asiasta valitan, mutta kyllä tuo miehen liioittelukin oli aika lapsellista. Vaikka sen muka hyväntahtoisesti tarkoittikin... ja paskat.

[QUOTE="Plääh";28027875]Ehkä nyt vähän turhasta närkästyit ;-)[/QUOTE]

Voi olla, mutta miksi mielestäsi? Enkö olisi saanut sanoa mielipidettäni siitä, että jos on yhdessä sovittu että säästetään ja herkut syödään kohtuudella ja toiset on vetäny överit asian suhteen niin eikö siinä saa sanoa asiasta?

Minä olisin reagoinut samoin kun sinä, ilmanmuuta.
Ja miehesi ehkä taitaa olla liian herkkänahkainen sanomiselle, varsinkin kun aiheesta sanotaan. Sitten reagoi noin yli.
Onko miehesi muutenkin on/off-tyyppinen?

Mitä tarkoitat tuolla on-/off-tyyppisella?

Mies on muuten hyvä mies, mutta tuntuu ettei se kuuntele mua tai vaikka osoittaisi kuuntelevansa niin sit ei välitä mun puheista tai yhteisistä sopimuksista.

On se nimittäin kumma jos ei voida pysyä siinä mitä sovitaan.
Miksi mitään sovitaan yhdessä jos se kerran on turhaa löpinää.

No ihan samaa mietin. Että mitä järkeä on mitään sopia, jos siinä ei pysytä. Ei varmaan olis ollut kovin vaikeeta pysyä kohtuudessa tänään niiden herkkujen kanssa. Mutta tuntui, että ihan tahallaan on tehnyt tuon minulle, kun ei normaalistikaan herkkuja syö. "En minä mutta lapset..." oli vielä vastaus jossain vaiheessa. Aha, että lapset ihan itse kaivoi leivontasuklaan kaapista ja mies ei missään vaiheessa sanonu ettei saa sydä sitä tai kaikkia muita lähes kokonaan.

Mä olisin varmaan toiminut samoin kuin sun mies.. tosin vetässy viel överimmäks ostokset.. ;)

Juu, liioittelet. Voit miettiä, et kaikilal ei ole sitä miestä kotona lasten kanssa edes herkuttelemassa. Nyt se maailma kaatui kun olivat jättäneet sen 3 palaa suklaata.
Toki ihmiset näkee asiat erilailla.. mutta jos tuosta metelin nostaa niin.. ei taida oikeasti olla kauheasti oikeita ongelmia elämässä ollut? :)

No joo, ymmärrän kyllä ketutuksen. Miehelläsi ei ole samanlaista itsekuria kuin sinulla, sama juttu minun miehellä että jos tietää kaapissa olevan vaikka suklaalevyn niin taatusti söisi sen heti (mutta jos levyä ei olisi niin ei kävisi erikseen mitään ostamassa).

Eli minun vinkkini on, että jatkossa jemmaat herkut paremmin ;) Ja miehelle yrittää selittää rauhallisesti ne syyt, miksi suutuit ja miten haluaisit jatkossa asioiden menevän.

En kyllä yhtään ihmettele, että mies meni ostamaan sinullekin herkkuja, kun tuolla lailla kiehahdit, kun varsinaisista herkuista oli kuitenkin sinun osuutesi (tai yli neljäsosakin) jäljellä. Leivontasuklaasta oli lupa vähän mäkättääkin. Tosin se pitää aina jemmata jonnekin omaan talteen, että pysyy tallessa (jonkun jemmoista niitä sitten löytyy välistä vähän vanhentuneinakin :ashamed: )

Minusta liioittelit. Heidän päätöksensä oli syödä ne herkut nyt, olisivat sitten ollleet ilman loppuviikon.

Aika turhaa oli narista syödyistä pipareista ja juodusta limusta,mutta en minkään olisi siitä tykännyt,että leivontasuklaa olisi kaapista hävinnyt. Siitä olisin itsekkin sanonut.

Ja miehesi ostokset osoitti kyllä typerää lapsellisuutta.

Ja tässä toinen... kyse ei ole mistään leivontasuklaasta vaan periaatteesta ja sopimuksesta jossa on mielestäni pysyttävä. Se nyt on ihan sama vaikka olisin ostanu mitä tahansa mutta kun sopimuksessa ei pysytty.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28027954:
No joo, ymmärrän kyllä ketutuksen. Miehelläsi ei ole samanlaista itsekuria kuin sinulla, sama juttu minun miehellä että jos tietää kaapissa olevan vaikka suklaalevyn niin taatusti söisi sen heti (mutta jos levyä ei olisi niin ei kävisi erikseen mitään ostamassa).

Eli minun vinkkini on, että jatkossa jemmaat herkut paremmin ;) Ja miehelle yrittää selittää rauhallisesti ne syyt, miksi suutuit ja miten haluaisit jatkossa asioiden menevän.

Ymmärrän pointtisi, mutta sinä et ymmärtäny minun pointtiani. Se ei ollut herkut vaan sopimus.

Kauan sen limsapullon ja keksipaketin olisi pitänyt riittää kahdelle aikuiselle ja useammalle lapselle? Sen ymmärrän, että jos olit leipomassa siitä suklaasta, niin ärsytti että suklaa oli syöty. Mutta kamoon, on toi aika kohtuutonta olla noin tuohtunut siitä, että keksejä ei säännöstelty juuri sun mielen mukaan. Ja totta, miehesi varmaan tahallaan liioitteli ostosten kanssa, mutta kyse ei ole nyt siitä että hän olisi ostanut lasten ruokarahoilla kaljaa. Jos säästätte ulkomaanmatkaa varten, 30 e ei kaada sitä suunnitelmaa ja näpäytys oli kyllä oikein koska reagoit noin voimakkaasti pikkujuttuun.

Sori mutta aika naurettavaa.

Nyt ei oo kaikki ymmärtäneet koko juttua. Mulle on täysin sama vaikka mulle ei olis jätetty mitään, en ole niin herkkujen perään... mutta itse koen asian niin että yhteinen sopimus ei ole minkään arvoinen vaan sen yli voidaan kävellä miten vain.

Miksi piti mennä ostamaan kassillinen turhuuksia, jos on yhdessä sovittu, ettei niitä osteta ja mies tietää, etten aio syödä sen ostamia juttuja, kun on sovittu ettei osteta enkä edes tykkää herkuista?

Ajattelin, että pidetään joku päivä yhteinen herkkupäivä jolloin lapset, mies ja minä otetaan yhdessä keksejä ja limsaa... lapset eniten ja me "seurana"... ja että jos miehelle tai lapsille tulee joku päivä tarve ottaa keksi (esim. kahvin kanssa) niin toki voi ottaa mutta miksi pitäs syödä kaikki. Äh, en tiiä, antaa olla. Tuntuu vaan että tää oli joku kosto tai mikä lie kun piti noin överit vetää tiedostetusti.

keksi parempi säästösuunnitelma.Meillä toimii se että kumpikin laittaa tietyn summan joka kuukausi purkkiin,meillä esim kumpikin laittaa joka kuu 20€ "kesärahaa".Vuodessa saadaan kasaan lähes 500€ lomarahaa.

[QUOTE="mullekans";28027966]:laugh: olet kyllä aika nipo.Eikö sulle sitten riittänyt 3 suklaapalaa,vajaa keksipaketti ja 1/4 pullo limsaa.Miehesi ja lapsesi ovat saaneet vähemmän per nenä.[/QUOTE]

Sä et taas ymmärtäny. En halua herkkuja, en syö niitä yleensä. En kaipaa niitä. Kyse oli sopimuksesta ja tässä sen yli käveltiin syömällä herkut vaikka toisin oli sovittu.

Yhteistyössä