Teinkö lapselle pahasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Vein päiväkotiin ja siinä lähtiessäni kuulin kun hän sanoi hoitajille että on syönyt aamupalan kotona. Menin takaisin ja sanoin että nyt tuli valhe, että ei syö aamuisin kotona. Lapsi katsoi minua todella surullisena, silmät vetisenä. Ikäänkuin sanoakseen: "Miksi sinä kerroit?" Lapsi ei koskaan ole halunnut syödä aamupalaa ja väkisin syöminen aamulla on tuskaa. :( Mutta kun tuo päiväkodin aamupala on hyvä juttu ja toivoisin että oppisi aamulla syömään edes vähän. Minulle jäi paha mieli tuosta lapsen surusta.

Mä ymmärrän tuon aamusyömisen tuskan, itsekään en aamulla saa syötyä. Mutta toisaalta meidän päiväkodissa ainakin saa sitten niin pienen annoksen, että hyvä jos kolme lusikallista puuroa esim. On minusta kuitenkin parempi, että lapsi syö edes jotain. Lounaaseen on pitkä matka.

Onko mitään mitä lapsi aamuisin söisi mielellään?

mielestäni et tehnyt muuta väärin kuin nolasit lapsen,ikävä kyllä.
olisit voinut sanoa asian pehmeämmin,eikä varsinkaan käyttää sanaa VALHE
ei ne lapset aina tule syöneeksi sitä aamupalaa,syövät sitten seuraavalla aterialla
nuo ruokailuun liittyvät jutut kannattaa muutenkin hoitaa siten ettei ainakaan vanhempien käytöksen/tuputtamisen takia vaikeudu syöminen

Minäkin olen niitä jotka eivät voi syödä aamuisin, siksi tuntuu pahalta että lapsen on syötävä. Olemme sopineet hoitajien kanssa, että puuroa ei ole pakko ottaa, sitä lapsi yökkii aamulla. Leipäpalan ja maidon syö. Mutta usein on kuulemma sanonut että on syönyt kotona ja eivät sitten laita syömään edes sitä maitoa ja leipää. Onneksi tämä tuli nyt tänä aamuna ilmi ja hoitajat tietävät asian todellisen laidan jos lapsi vielä sanoo syöneensä kotona. :)

Toisella tavalla olisin ehkä tuon asian sanonut.
Meillä ei kuopus syö aamupalaa ja edelleen anoppi tyrkyttää sitä vaikka tietää.
Ja sitten ihmettelee kun ei syö.
Se on lapselle minusta väärin ja kurjaa jos pakotetaan syömään ja kuitenkaan sitä ei halua eikä tarvitse.

Miksi sitä sanaa valhe ei olisi voinut käyttää? voi pyhä sylvi teidän kanssanne, kyllä elämässä on asioita joita on vaaan PAKKO tehdä vaikkei niistä pidäkään. Niillä joiden elämän vaikeinpana asiana on aamupalan syönti voi vain kadehtia! Kyllä minusta lapselle pitää voida sanoa että valehtelet jos hän niin tekee ja että se on väärin, juuri sillä tavoinhan hän ymmärtää että se on värin ja valheella on lyhyet jäljet. Enemmän väärinhän se on että lapsi oppii luikertelemaan ikäviltä asioista valehtelemalla...

Yhteistyössä