Teinkö kauheen väärin miestä kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mekkis

Vieras
Vauva (8kk) heräsi tänään jo viiden jälkeen. Herätin sitten mieheni, joka nukkuu toisessa huoneessa ja vein vauvan hänelle. Itse jatkoin uniani. Miehen piti jokatapauksessa herätä töihin seiskan aikoihin. Itse olin tosi väsynyt, jo viimeisen viikon aikana herännyt joka aamu vauvan kanssa.

Mies nukkuu toisessa huoneessa, koska on tosi herkkäuninen, ja koska muuten herää vauvan joka inahdukseen eikä saa enää unta. Itse nukun pääsääntöisesti hyvin, ja jos vauva herää yöllä laitan tutin suuhun ja molemmat jatkamme unia. Ei olla saatu vielä aikaseksi siirtää vauvaa omaan huoneeseen nukkumaan.

Teinkö väärin, kun herätin miehen? Minähän se tässä äitiyslomalla olen. Toissayönäkin valvoin 04.30-06 kun yritin saada jokeltelevaa vauvaa nukahtamaan...

Toki äidinkin kuuluu saada levätä, mutta mies oli menossa töihin? Ja itse olit jäämässä kotiin? Enkä nyt yhtään väheksy kotiäidin työtä, en missään nimessä! Ajattelin vain että äiti pystyy ottamaan päikkärit esim silloin kuin vauvakin, mutta mies on töissä pari tuntia vajailla yöunilla...

No sanotaan niin, että minä en olisi miestä herättänyt juurikin siksi, että hänen pitää jaksaa painaa töissä. Olisin ottanut omat univelat kiinni miehen duunipäivän jälkeen menemällä päikkäreille, mikäli se ei vauvan kanssa päivällä onnistu.

minusta ongelman ydin on siinä, että lapsi on tullut parisuhteen väliin. isä on joutunut väistämään lapsen tieltä ja näin lapsella on sellaista valtaa, mitä hänelle ei saisi laittaa. lapsi nukkumaan heti eri huoneeseen ja parisuhde kuntoon. yöllä ei lapset mitään palvelua tartte jos ovat terveitä.

Itse en olisi herättänyt. Nukuin tarvittaessa päivällä samalla kun lapsetkin. Saisin itsekin hepulin, jos olisin menossa töihin, ja mies herättäisi jostain syystä ja painelisi takaisin sänkyyn..ja jäisi vielä kotiin koko päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasq:
minusta ongelman ydin on siinä, että lapsi on tullut parisuhteen väliin. isä on joutunut väistämään lapsen tieltä ja näin lapsella on sellaista valtaa, mitä hänelle ei saisi laittaa. lapsi nukkumaan heti eri huoneeseen ja parisuhde kuntoon. yöllä ei lapset mitään palvelua tartte jos ovat terveitä.

Siis mitä sä sekoilet? Vauva heräsi päivään viiden jälkeen, ja toisen vanhemman piti olla sen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No sanotaan niin, että minä en olisi miestä herättänyt juurikin siksi, että hänen pitää jaksaa painaa töissä. Olisin ottanut omat univelat kiinni miehen duunipäivän jälkeen menemällä päikkäreille, mikäli se ei vauvan kanssa päivällä onnistu.[/quot

näin mieki ajattelisin asian

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Itse en olisi herättänyt. Nukuin tarvittaessa päivällä samalla kun lapsetkin. Saisin itsekin hepulin, jos olisin menossa töihin, ja mies herättäisi jostain syystä ja painelisi takaisin sänkyyn..ja jäisi vielä kotiin koko päiväksi.

Entä jos vauva ei nuku päivälläkään, tai on isompia sisaruksia jotka eivät nuku päiväunia tai jos päivällä nukutut unet eivät vaan riitä levoksi?

Minä olen sitä mieltä, että satunnainen isän valvoskelu ei ole vaarallista.

:D Minä anelen joskus aamuisin ukkoa syöttämään ja vaihtamaan vaipan että saisin nukkua vielä hetken.. Vaikka mies siis käy töissä. Saa mut sit herättää kun ukko esim. alkaa tekee aamutoimia... Mutta se 15 minuuttiakin on ihan luksusta :p

Alkuperäinen kirjoittaja vierasq:

No haloo, vauvan kuuluu olla äidin lähellä.
Ei pientä vauvaa heitetä toiseen huoneeseen nukkumaan siksi, että perheessä säilyisi kaikki ennallaan.. :o

Pitää ottaa huomioon nyt myös se että lapsia on erilaisia ja jos joka yö pitää herätä jatkuvasti niin kyllä äitikin väsyy vaikka sais päivälläkin nukkua. Jatkuvasti heräävän unen laatu on kuitenkin paljon huonompaa kuin pidempiä aikoja nukkuvan unen laatu, joten olisi kohtuullista että äidilläkin olis edes joskus mahdollista nukkua pidempi aika yhteen menoon.

Itse en ehkä arkiaamuna miestä olisi herättänyt mutta viikonloppuna laittaisin ehkä miehen vauvan kanssa yöksi että saisin itse nukkua koko yön.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:

Entä jos vauva ei nuku päivälläkään, tai on isompia sisaruksia jotka eivät nuku päiväunia tai jos päivällä nukutut unet eivät vaan riitä levoksi?

Minä olen sitä mieltä, että satunnainen isän valvoskelu ei ole vaarallista.

Äiti sanoo nukkuvansa pääsääntöisesti hyvin. Ei kai se äidin valvominenkaan sitten vaarallista ole silloin tällöin? Ja kyllä se vaan minusta on kotona olevan vanhemman homma herätä lapsen kanssa aamulla. On se eri asia olla väsyksissä kotona kuin ajella autolla ja yrittää töissäkin olla. Eri asia taas viikonloppuna, kun voi levätä aina jossain välissä. Minun mielipiteeni vain, muut tehköön niin kuin tykkäävät =)

Yhteistyössä